مشکل زمین پردیس سینمایی امید تربت حیدریه حل شد

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793001

سرانجام پس از دو سال مشکل زمین در سینما امید تربت حیدریه، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر از رفع مشکل زمین برای احداث پردیس سینمایی امید در این شهر و عملیات اجرایی آن خبر داد. حل شود. در هفته های آینده آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; در گزارش های سال 98 به دلایل عدم ساخت سینما در تربت حیدریه از سفر رئیس سازمان سینمایی در اردیبهشت 98 و اختصاص اعتبار برای ساخت سینما در تربت حیدریه تا امضای تفاهم نامه پرداختیم. بین سازمان سینمایی و شهرداری تربت حیدری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خراسان رضوی و وزارت کشور به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تن که هرکدام در جهت مخالف و بی نتیجه بوده است.

در آن دو سال جابه جایی سینما از باغ ملی به پارک مینو با تصمیم شورای اسلامی شهر در پنجمین دوره آن و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد امیدها به سینما از بین بروند. با ساخت سینما در پارک مینو امیدها برای ساخت پردیس سینمایی بازگشت.

در این بین دو سال و نیم از سپری شدن نهادها می گذرد و هنوز ساخت سینما در این شهر 230 هزار نفری به پایان نرسیده و هنوز پرده سینما روی دیوار نصب نشده است.

ناهماهنگی مسئولین شهری و تناقضات در مکان یابی محل احداث سینما و مشکلات پیش رو از جمله تملک و واگذاری مجدد پارک مینو در شهر ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باعث شد تا ساخت این سینما به یک موضوع تبدیل شود. هاله عدم قطعیت در این دوره

از مهر تا مینو!

شهردار تربت حیدریه در گزارشی که اخیراً منتشر کرده بود گفت: نمی توانیم در زمینی که مال ما نیست سینما بسازیم.

ابوالقاسم عظیمی از واگذاری زمین در منطقه مسکونی مهر تربت حیدریه از راه و شهرسازی استان خبر داد اما اکنون یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه از تثبیت محل احداث سینما در پارک مینو خبر می دهد.

سرپرست شهرداری تربت حیدریه افزود: 50 درصد هزینه های ساخت سینما تامین می شود و تنها مشکل ساخت آن است.

وی با اشاره به اینکه زمین فرهنگی برای ساخت سینما در شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با عضویت در سازمان بازرسی برای حل مشکل، مجوز لازم را برای راه و شهرسازی استان بدهیم و نمی دهند. استدلال می کنند که پس از ساخت چرا در این زمین سینما ساخته شد.

امضای تفاهم نامه اختصاص زمین برای ساخت سینما

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدری گفت: با رایزنی و پیگیری با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده بازرسی استان، اعضای شورای شهر و رئیس تربت. اداره راه و شهرسازی حیدریه و در بازدید از پارک مینو، تفاهم نامه ای برای اختصاص 1000 متر مربع زمین از پارک مینو برای احداث پردیس سینمایی منعقد شد.

مهدی زاهدی افزود: ساخت این کمپ سینمایی حدود 5 میلیارد تن وام نیاز دارد که در این راستا رایزنی های خود را برای تامین اعتبار از محل وام های دولتی و سایر منابع آغاز کرده ایم.

در چند سال اخیر گزارش های متعددی از مشکلات ساخت سینما در تربت حیدریه که 15 سال از داشتن سینمای استاندارد در بهمن ماه اعلام شده محروم بوده، منتشر کرده ایم.

زاهدی از جابجایی سینما برای دومین بار از پارک مینو به اراضی منطقه مسکونی مهر تربت حیدریه خبر داد اما اکنون پس از گذشت یک ماه اظهار می کند: طبق توافق صورت گرفته با راه و شهرسازی، فیلم سینمایی امید چند هفته دیگر در پارک مینو شروع می شود.

50 درصد بودجه سینما تامین می شود

مهدی زاهدی یکی از اعضای شورای شهر یک ماه پیش در مصاحبه ای از اختصاص 2 میلیارد تن فولاد توسط شهرداری برای ساخت پردیس سینمایی امید خبر داد و گفت: با 700 میلیون اعتبار سازمان سینمایی می توانیم. امیدواریم 50 درصد سینما اصلاح شود.»

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدری گفت: با توجه به مذاکرات و جلسات انجام شده با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و پس از اخذ موافقت نهایی از اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تربت حیدریه در روزهای آتی که مکاتبات آن حفظ و رصد می شود و همچنین تهیه طرح های اجرایی پروژه پردیس سینمایی امید تا دهه مبارک فجر امسال شاهد خواهیم بود. ساخت پردیس سینمایی امید در تربت حیدریه.

زاهدی افزود: در گذشته پارک مینو واقع در شهر ولی عصر(عج) برای ساخت سینما در نظر گرفته شده بود که به دلیل استفاده از فضای سبز در این منطقه لغو شد.

تربت حیدری عضو شورای شهر گفت: از ابتدای شورای ششم زمینی در زمین های مسکن مهر شهرک ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به منظور فرهنگی انتخاب و جانمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 متر زمین در جوار ورزشگاه آزادی با ظرفیت 5 هزار نفر برای ساخت سینما پردیس امید با فعالیت های مربوط به واگذاری مالکیت از طریق راه و شهرسازی به فرهنگ، رهبری و شهرداری پیش بینی شده است.

بازگشت امید از مهر به مینو!

مهدی زاهدی عضو شورای اسلامی شهر تربت حیدریه افزود: متاسفانه زیرساخت های مناسب تفریحی، رفاهی، فرهنگی و گردشگری در تربت حیدریه وجود ندارد و تاکنون به این مشکل رسیدگی نشده است. به درستی.”

وی بیان کرد: مهم ترین رویکرد شورای ششم در حوزه فرهنگی ایجاد همین زیرساخت ها و معرفی ظرفیت های شهرستان در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی است.

حیدری گفت: در جلسه اخیر با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ساخت سینما امید در تربت، موضوع واگذاری زمین پارک مینو در ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شهرداری مورد بحث قرار گرفت.

وی خاطرنشان می کند: 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برای ساخت سینما اعطا شده و تا چند هفته آینده عملیات اجرایی ساخت سینما آغاز می شود.

سازمان بازرسی وساطت می کند

حسین ناطق رئیس راه و شهرسازی تربت حیدریه گفت: صورتجلسه هفته گذشته با دوستان شهرداری تنظیم شد و شورای اسلامی شهر در حال انجام محوطه سازی این پارک است و این موضوع با ورود سازمان بازرسی و وساطت آن حل شد.

5% تغییر کاربر مجاز است

وی افزود: بر اساس قانون 5 درصد فضای سبز قابل استفاده است.

ناطق خاطرنشان می کند: شهرداری به عنوان مجری می تواند حدود 1200 متر را با توجه به مساحت کل پارک مینو تغییر کاربری دهد و هم اکنون حدود 400 متر از آن متعلق به ساختمان کتابخانه ساخته شده در پارک و مابقی تا سقف 1200 متر است. متر امکان ساخت سینما وجود دارد.

مالک زمین و سینما دولت است نه شهرداری

وی تاکید می کند: با توجه به موضوع ساخت سینما در مینو پارک، نیازی به مجوز راه و شهرسازی نیست، اما مالکیت صریح راه و شهرسازی وجود دارد.

ناطق افزود: بر اساس قانون به هیچ عنوان امکان تغییر مالکیت شهرداری غیردولتی وجود ندارد.

وب گفت: بندهای قرارداد را طوری تنظیم کرده ایم که شهرداری تربت حیدریه آسیب زیادی نبیند و از نظر فرهنگی اتفاق خوبی برای شهرمان بیفتد.

ناطق افزود: در نهایت سینما در اختیار دولت است و شهرداری فقط از سینما استفاده خواهد کرد. نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید