مصر تلاش می کند تا اسرائیل را از کشتن رهبران مقاومت فلسطین برحذر دارد/ افسر صهیونیست استعفا داد

ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796231

در ساعات آتی هیئتی از اطلاعات بلندپایه مصر برای هشدار نسبت به اعدام احتمالی رهبران مقاومت به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک هیئت ارشد اطلاعاتی مصر روز چهارشنبه وارد فلسطین می شود تا با صهیونیست ها درباره نوار غزه گفتگو کند.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت: این هیئت طی ساعات آینده وارد فلسطین اشغالی خواهد شد تا درباره مسائل حساس امنیتی مرتبط با تحولات اخیر نوار غزه گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، هیئت مصری همچنین با رهبران گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه دیدار خواهد کرد. منابع در این روزنامه گفته اند که این هیئت به رژیم اسرائیل در مورد عواقب حمله به رهبران گروه های مقاومت در غزه یا خارج از غزه به دلیل عواقب فاجعه بار هشدار خواهد داد.

روزنامه العربی الجدید چاپ لندن شش روز پیش به نقل از منابع آگاه در مصر گزارش داد که یک مقام اسرائیلی از طریق میانجی مصری پیام هشداری به گروه های مقاومت در غزه (حماس و جهاد اسلامی) ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، این مقام ارشد گفته است که اگر حماس به عملیات خود در کرانه باختری ادامه دهد، صالح العاروری معاون دفتر حماس و رئیس جنبش کرانه باختری کشته خواهد شد.

حماس در پاسخ به این تهدید، آن را نادیده گرفت و گفت سرزمین های اشغالی صحنه جنگ جدیدی بین مقاومت و صهیونیست ها خواهد بود و آنها قادر به مقابله با آن نخواهند بود.

پس از جنگ 11 روزه رژیم اسرائیل و گروه های مقاومت، تلاش ها برای دستیابی به توافق برای بازسازی غزه، تبادل اسرا و کاهش محاصره ناکام مانده و پرونده تبادل اسرا پیچیده است.

تعلل مقامات رژیم در این زمینه باعث شد یکی از افسران ارشد تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی مبادله اسرا را برای استعفا انجام دهد.

روی شارون، خبرنگار نظامی شبکه اسرائیلی کن، سه شنبه شب فاش کرد که این افسر سه ماه پیش در اعتراض به نگرش این رژیم به موضوع اسرای صهیونیستی، علیرغم حساسیتی که داشت، استعفا داد.

چهار سرباز اسرائیلی در یک دهه گذشته توسط حماس اسیر شده‌اند و این جنبش بارها تاکید کرده است که این چهار اسیر صهیونیست با آزادی اسرای فلسطینی که تعداد آنها به هزاران نفر تخمین زده می‌شود، روشنایی روز را خواهند دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید