معادله جدید سید حسن نصرالله برای لبنان


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838079

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود از معادله جدیدی علیه دشمنان لبنان و بازگشت به دوران ثبات، حاکمیت و شکوفایی ملی رونمایی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز دوشنبه خود معادله جدید گاز در برابر امنیت را پیشنهاد کرد. آیا آنها لبنانی ها را گرسنه نگه می دارند و آیا ورشکستگی دولت آنها را به رویارویی در آب های شرق مدیترانه به ویژه در میادین نفت و گاز سوق خواهد داد؟

سید حسن نصرالله معادله جدیدی را برای دشمنان لبنان فاش کرد

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی نوشت: «سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان. اما سخنان دوشنبه گذشته او نه تنها در سطح انتخابات پارلمانی آتی، بلکه در سطح مهم ترین موضوع لبنان یعنی اقدامات اسرائیل و آمریکا برای حذف تقاضای نفت و گاز لبنان در منطقه متفاوت بود. با شرایط خلع سلاح مقاومت اسلامی به رهبری حزب الله و استفاده از انتخابات پیش رو در این راستا».

وی افزود: لبنان که اکثر شهروندانش همچنان روزها بدون برق هستند و از بحران سوخت، بیش از 100 میلیارد دلار بدهی و کاهش بیش از 95 درصدی ارزش پول ملی رنج می برند، جایی که هزینه های زندگی به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. بیشتر مردم این کشور در واقع گرسنگی می کشند و با کشتی صدها میلیارد دلاری نفت و گاز چیزی برای فرزندان خود به دست نمی آورند، اما دولت های ضعیف و فاسد بی شرمانه در برابر فشارهای آمریکا و اسرائیل برای استخراج و به رسمیت شناختن قدرت اشغالگر تسلیم می شوند. آوارگی آوارگان و از همه مهمتر شروع یک جنگ داخلی خونین، بنابراین تغییری که عده ای می خواهند به معنای تحقق آن خواسته ها و سلب قدرت و عزت کشور است.

به گفته نگارنده، سید حسن نصرالله که در سخنرانی خود در روز جهانی قدس در رابطه با معادله «امنیت و اشغال» صحبت کرد، یک معادله لبنانی دیگر را اضافه کرد که معادله «امنیت و گاز» است و اینها عبارتند از: دو معادله که ممکن است عنوان مرحله بعدی باشد. معادله اول در اورشلیم و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی از طریق عملیات چریکی که شهرک نشینان را با تبر، چاقو و سلاح های خودکار هدف قرار می دهد، تجسم می یابد و تأکید می کند که شهرک نشینان یهودی نمی توانند در سایه رژیم اشغالگر از امنیت برخوردار شوند. معادله دوم هم میتونه همینطوری باشه ولی با موشک نه چاقو و تبر!

او نوشت: «آقای نصرالله در سخنرانی روز دوشنبه خود یک سوال منطقی مطرح کرد و گفت که امروز لبنان باید بیشتر از ثروت خود را از صدها میلیارد آب خود استخراج کند. چرا ما ثروت خود را به ویژه در سایه جنگ اوکراین و نیاز جهانی به گاز و نفت از آب خود استخراج نمی کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال و سوالاتی از این دست، اسرائیلی‌ها را به صراحت تهدید کرد و گفت: اگر لبنان را از حفاری برای انرژی بازدارید، ما شما را از استخراج نفت و گاز و حتی یک شرکت در شرق منع می‌کنیم. دریای مدیترانه نمی خواهد این ثروت را برای شما استخراج کند.”

به عقیده نگارنده، مقاومت اسلامی در لبنان به راحتی قادر است این تهدید را انجام دهد و کافی است موشک به سکوهای گاز و نفت اسرائیل در آب های فلسطین اشغالی شلیک کند تا سقوط کند و کارگران شاغل در آنها برای نجات جان خود فرار کنند. . و با آنها شرکت ها و سرمایه گذاران فرار می کنند که ترس از سرمایه داری است و طبق گزارش های رسمی اسرائیل حزب الله بیش از 150000 موشک زمین به هوا و صدها پهپاد پیشرفته دارد و ما باور نداریم که این زرادخانه فقط برای نمایش، نه برای استفاده.

سلاح های مقاومت؛ قدرتمندترین نقشه نفت و گاز لبنان

وی گفت: سلاح مقاومت قدرتمندترین کارت در دست لبنان برای استخراج منابع نفت و گاز این کشور و وادار کردن اسرائیل به به رسمیت شناختن حقوق تضمین شده توسط قوانین بین المللی به ویژه در دست لبنان است. آنهایی که ماه ها با همتایان اسرائیلی خود در چندین دور تحت کنترل بین المللی مذاکره کردند، به دلیل باج خواهی آمریکا و اسرائیل با هدف خلع سلاح مقاومت در برابر تحقیر لبنان، شکست خوردند. این اخاذی با هدف سلب قدرت لبنان و در نهایت دادن خرده نان به آن و همچنین برافراشتن پرچم های سفید شهروندی در تل آویو و واشنگتن است.

بر این اساس، لبنان با مقاومتی که سرزمین هایش را آزاد کرد و به معادله بازدارنده ای دست یافت که مانع پیشروی حتی یک متری اسرائیلی ها در خاک لبنان شد و «ارتش شکست ناپذیر» صهیونیستی را در جنگ جولای 2006 شکست داد، قدرتمند است.

نویسنده ادامه داد: اما لبنانی‌هایی هستند که می‌خواهند مقاومت را خلع سلاح کنند و همه این دستاوردهای شکوهمند رژیم را قربانی کنند تا رضایت متقابل آمریکا و اسرائیل را طلب کنند. اما الان وقت این التماس نیست. ایالات متحده درگیر جنگ در اوکراین است و شکست خورده و به شدت زخمی خواهد شد. در مورد اسرائیل، همه گمانه زنی ها، به ویژه به قول ژنرال ایهود باراک، نخست وزیر شکست خورده جنگ آزادی بخش جنوب، حاکی از آن است که این رژیم به ویژه در سایه تحکیم، هشت سال عمر نخواهد کرد. و مقاومت اسلامی و موشک‌ها و پهپادهای آن از هر طرف سرکوب می‌شود و وضعیت کنونی فروپاشی داخلی تشدید می‌شود.»

سلاح مقاومت لبنان را به دوران اوج ثبات و حاکمیت باز می گرداند

سلاح مقاومت باقی خواهد ماند و توطئه گران نخواهند توانست آن را خلع سلاح کنند، این امر آب های منطقه ای لبنان را تحمیل می کند و لبنان را به دوره ثبات، حاکمیت، شکوفایی و عزت ملی بازمی گرداند.

نویسنده در پایان با این سوال که «چرا اسرائیل و آمریکا وظیفه خلع سلاح مقاومت را بر دوش تعدادی از لبنانی ها گذاشتند و قیام خونینی را در محافل آنها به راه انداختند؟» چرا خودشان در حالی که مدعی قدرت هستند و می گویند علاقه مند هستند این کار را انجام نمی دهند. در لبنان؟ پاسخ ساده است. آنها در گذشته چندین بار تلاش کردند و لبنان را شکست خوردند و سلاح های مقاومت باقی ماندند و قوی تر، قوی تر و پیچیده تر شدند. آقای نصرالله درست می گفت. چه زمانی [خطاب به حامیان خلع سلاح مقاومت گفت]: شروع”.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید