معاون وزیر خارجه ترکیه با وزیر خارجه ایران گفتگو کرد

احمد یلدیز معاون وزیر امور خارجه ترکیه که برای سفر به تهران به سر می برد، با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


احمد یلدیز معاون وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در دور جدید رایزنی های سیاسی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است ظهر امروز (پنجشنبه 9 آذرماه) با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. و در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کردند.

وی روز گذشته در دور جدید رایزنی های سیاسی ایران و ترکیه که به ریاست وی و علی باقری معاون سیاسی برگزار شد، شرکت کرد. وزارت امور خارجه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در دور جدید رایزنی های سیاسی در ایران و بوقلمون به ریاست معاونان وزیر امور خارجه در خصوص مقابله با عوامل ناامنی مرزها، همکاری در حوزه محیط زیست و آب و تقویت همکاری های کنسولی و قضایی بحث و تبادل نظر شد. در این نشست، بحران غزه و ادامه جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و لزوم اتخاذ تدابیر موثر برای توقف این جنایات و کمک های فوری و بی قید و شرط، مطرح شد. محاصره 16 ساله غزه و جلوگیری از آوارگی مردم فلسطین در غزه مورد بحث قرار گرفت. (اینجا بخوانید)

یلدیز همچنین با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در رأس یک هیئت اقتصادی به آنکارا سفر کرده بود، دیدار و گفتگو کرد. معاون وزیر امور خارجه ترکیه در نشست صافی بر اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و از آمادگی طرف ترکیه ای برای تسریع در نشست های مشترک و به ویژه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی خبر داد.


آیا این خبر مفید بود؟