مقاومت امروز شکست ناپذیر است

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784123

رئیس اجرایی حزب الله تاکید کرد که تنها مردمی که می توانند لبنان و آینده مالی و اقتصادی آن را بسازند، مردم لبنان هستند و کسانی که به دنبال حمایت خارجی هستند، لیاقت ساخت کشور خود را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم روز شهدا با بیان اینکه روز شهید نمادی از مضامین فکری، عملی، جهادی و انقلابی و نمایش سربلندی و عظمت است، اظهار داشت: این روز، نمادی از مضامین فکری، عملی، جهادی و انقلابی است. چون در مقاومت و راه ما شهید الگوی زندگی است.

وی افزود: مقاومت امروز ما تبدیل به مقاومتی شکست ناپذیر شده است که در همه جا و در هر میدانی پیروز است.

رئیس اجرایی حزب الله گفت هرکس کشورش را به بیگانگان بدهد نمی تواند وطن خود را بسازد. وقتی ملت ها بین دو مقام قرار می گیرند: مقام عزت و مقام ذلت، اهل ایمان و اخلاص باید در انتخاب مقام عزت بشتابند تا به جامعه و میهن خود عزت بخشند.

سید هاشم صفی الدین ادامه داد: برخی با تهاجمات خود جان و معیشت مردم را تهدید می کنند. این اقدامی ضعیف، تهاجمی و ظالمانه است و هیچ راهی برای مقابله با آن وجود ندارد، مگر با کمک نیروهای مادی که کشور بر آن تکیه کرده است. بنابراین اگر کشوری وابسته به پولی باشد که یک کشور، حزب یا کشور خارجی داده می شود و سرنوشت یک ملت به این نوع حمایت ها بستگی دارد، باید بگوییم که در آن کشور زندگی وجود ندارد. وقتی زندگی انسان در گرو حمایت دیگران باشد، مرگ برای او بهتر از این زندگی است.

سید هاشم صفی الدین همچنین گفت که چند روز پیش برخی می خواستند این توهم را ایجاد کنند که لبنانی ها بین دو گزینه قرار دارند. اما ما می گوییم که با دو گزینه مواجه نیستیم، بلکه گزینه های زیادی داریم که در گذشته به آنها پایبند بوده ایم و امروز و در هر زمان دیگری به آنها پایبند خواهیم بود.

سخنگوی حزب الله افزود: در این میان بسیاری از احزاب و رسانه های سیاسی که می خواستند حاکمیت، استقلال و آزادی لبنان را تحت الشعاع قرار دهند برای لحظه ای و با ضربه نهایی رسوا شدند و مشخص شد که برای دولت اهمیتی ندارند. و به لبنان استقلال و آزادی نمی دهند و اتفاقی که افتاد باعث شد این احزاب در مقابل همه دنیا رسوا شوند.

سید هاشم صفی الدین خطاب به احزاب مذکور گفت: «شما که سالها شعار دادید و به بهانه استقلال و حاکمیت و آزادی کشور را سرکوب و تهاجم کردید، اکنون باید سکوت کنید.» زیرا رسوا شده اید. شما در مقطعی از عزت، حاکمیت و استقلال کشور و آزادی فردی و ملی خود چشم پوشیدید و ثابت کردید که در گفتمان و مواضع شما وابستگی ملی وجود ندارد. زیرا آن که سرنوشت خود را با بیگانگان گره می زند و برای رضایت بیگانگان کشورش را به آنان می دهد، نه شایسته وطن است و نه او را میهن دوست می گویند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: سال ها پیش، زمانی که کشور در آستانه سقوط مالی و اقتصادی قرار داشت و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داد، مشخص شد کسانی که می توانند کشور و آینده مالی، اقتصادی و معیشتی آن را بسازند، همین خود هستند. خودشان لبنانی هستند و کسانی که لبنان را به دست بیگانگان رها کرده اند و منتظر کمک و حمایت آنها هستند، اصلا نمی توانند وطن خود را بسازند.

سعید هاشم صفی الدین گفت لبنانی ها باید بدانند که به وضعیتی رسیده اند که باید مسئولیت را بر عهده بگیرند. واقعیت این است که خود لبنانی ها باید کشور و آینده خود را با فکر و قدرت خود بسازند، نه با وابستگی به دیگران و خرید خارجی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید