مقصد جدید یورگن لوکادیا مشخص شده است

مقصد جدید یورگن لوکادیا مشخص شده است

بندر شانگهای یکی از معروف ترین باشگاه های چین است که در سال های اخیر افتخارات زیادی کسب کرده و نام خود را به دست آورده است. فصل گذشته در 34 مسابقه، 20 برد، 5 تساوی و 9 شکست در کارنامه بندر شانگهای به ثبت رسید و این تیم تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ژجیانگ حرفه ای از کسب عنوان سوم بازماند.

این نتیجه باعث شد تا مدیران بندر شانگهای تصمیم به تغییر ترکیب فنی تیم خود بگیرند. خاویر پریرا، سرمربی اسپانیایی و سابق تیم های آلاوس، لوانته، واتفورد و هنان در لیگ چین که در فصل قبل نتایج درخشانی با تیم چینی کسب کرده بود، هدایت شانگهای را برعهده گرفت. حضور پریرا برای ما ایرانی ها جذاب است چون می دانیم دستیار دوم او یک مربی جوان ایرانی است.

جهانیار محبی که در دو سه فصل گذشته همواره در کادر فنی پریرا در تیم های هنان چین و لوانته اسپانیا حضور داشت، حالا این مربی اسپانیایی را به شانگهای همراهی می کند. محبی این بار اما در تمرینات حضور فعال دارد و می تواند کارهای تاکتیکی را برنامه ریزی کند. محبی که 31 سال سن دارد مربیگری را از رده های اصلی فوتبال اتریش آغاز کرد و سپس با افشین قطبی در فولاد ایران و شیجیاژوانگ چین همکاری کرد.

اما چند نکته در مورد بندر شانگهای. این تیم از یک هافبک معروف برزیلی در ترکیب خود بهره می برد. اسکار 31 ساله که هم سن محیبی است و سال ها سابقه بازی در چلسی و تیم ملی برزیل را دارد، یکی از ارکان اصلی موفقیت شانگهای در فصول اخیر محسوب می شود. پریرا و محبی برای فصل جدید هم حساب ویژه ای از توانایی های بازی سازی اسکار باز کردند.

همچنین بندر شانگهای که به دنبال جذب یک مهاجم نوک یا بازیکن شماره 9 بود، در حال مذاکره با چندین گزینه بوده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. یکی از بازیکنانی که به کادر فنی بندر شانگهای معرفی شد یورگن لوکادیا بود که البته صحبت های طرفین به توافق نرسید. ظاهرا لوکادیا همزمان با شانگهای در حال مذاکره با یک تیم ایتالیایی بود و به همین دلیل طرفین نتوانستند قراردادی را امضا کنند.

جهانیار محبی درباره شرایط این روزهای بندر شانگهای می گوید: فکر می کنم حدود دو هفته است که مسئولیت شانگهای را بر عهده داریم. در این مدت شبانه روز کار می کنیم تا تیم را بهتر بشناسیم و از ویژگی های هر بازیکن آگاه شویم. شاید باورتان نشود، اما به همین دلیل است که ما زمان کمتری را برای خوابیدن صرف می کنیم و همیشه سعی می کنیم یک تیم خوب تشکیل دهیم. ما در همه پست ها بازیکنان آماده داریم و فقط به دنبال گلزن شماره 9 هستیم تا تیم را ببندیم.”

محبی درباره گل های شانگهای در این فصل می گوید: هدفی جز قهرمانی نداریم. باید شانگهای را به اوج برگردانیم و دوباره در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. علاوه بر این، مدیریت باشگاه از ما جام خواست و این یکی از شرایط ادامه همکاری است. بنابراین تمام تلاش ما این است که بازیکنان را به بهترین نحو برای حضور در سوپرلیگ آماده کنیم و نتایج درخشانی کسب کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید