یحیی به یورگن لوکادیا خوشبین نیست. آیا یحیی از عملکرد ستاره جدید پرسپولیس ناامید شد؟

یحیی به یورگن لوکادیا خوشبین نیست.  آیا یحیی از عملکرد ستاره جدید پرسپولیس ناامید شد؟

در حالی که 48 ساعت از انتقال یورگ به پرسپولیس می گذرد، تب و تاب این خرید در میان هواداران پرسپولیس فروکش نکرده و هواداران این تیم با حضور مهاجم سابق بوخوم، برایتون و پی اس وی رویای عملکرد تیمشان را در سر می پرورانند. .

معروف ترین خارجی های جذب شده توسط پرسپولیس در سال های اخیر عبارتند از مایکل اومانیا با سابقه حضور در جام جهانی برزیل، ماریو بودیمیر با سابقه حضور در دیناموزاگرب و آنتونی استوکس، مهاجم سابق سلتیک و حالا احتمالا نام یورگن لوکادیا نیز به آن اضافه خواهد شد. به بالای این لیست.

اگرچه قرارداد او با هیجان زیادی از سوی هواداران دنبال می شود، اما سرمربی پرسپولیس نگاه منطقی تری به ماجرا دارد. یحیی در اولین واکنش به خرید این مهاجم احساس کرد که وضعیت آمادگی جسمانی او نامشخص است و اعلام کرد که نمی داند آمادگی جسمانی او در چه سطحی است.

اما این تنها چیزی نیست که پرسپولیس و یحیی را نگران لوکادیا می کند:

1- آخرین حضور فیکس بهمن ماه گذشته بود

آخرین باری که یورگن لوکادیا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت، 30 فوریه سال گذشته بود که مقابل اشتوتگارت به میدان رفت و تا دقیقه 62 در ترکیب تیمش باقی ماند تا اینکه با ناتوانی در تاثیرگذاری بر نتیجه، با یک مهاجم جایگزین شد. از بازی از آن زمان تا پایان فصل، لوکادیا 146 دقیقه برای بوخوم بازی کرد و 5 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در آخرین بازی فصل از لیست تیم خارج شد. جالب اینجاست که لوکادیا در نیم فصل اول زمانی که پیراهن برایتون را بر تن داشت تنها یک بازی انجام داد.

2- علامت سوال بزرگ در مورد آماده سازی

از لحظه پایان قرارداد لوکادیا با بوخوم تا امروز که او در تهران تست پزشکی را پشت سر گذاشت، مشخص نیست چه تمرینی را در چه فضایی پشت سر گذاشته و به طور کلی توانسته فرم خود را حفظ کند یا خیر؟ این سوالی است که احتمالا برای یحیی گل محمدی پیش آمده تا در این باره اظهار نظر کند و بگوید: «امیدواریم او با شرایط خوبی به تمرینات بیاید و بتواند به تیم کمک کند. از شرایط تمرینی او اطلاع چندانی نداریم. ما چیز زیادی در مورد نحوه تمرینات او در این مدت نمی دانیم، اما امیدواریم که او برای پیوستن به تمرینات آماده باشد.” سرنوشت در ایران

3- انواع صدمات; زانو، مچ پا و کشاله ران!

البته فوتبال همیشه مصدوم است و هیچ فوتبالیستی مصون از مصدومیت نیست اما لوکادیا در 7-8 سال اخیر مصدومیت های زیادی را متحمل شده است و آنطور که سایت خبری پی اس وی آیندهوون نوشت این مصدومیت ها راه او را به این تیم سخت کرده است. سطح ملی را با موفقیت پشت سر نگذارند. بارزترین و مکرر ترین مصدومیت لوکادیا از ناحیه کشاله ران بود که به نظر می رسد از سال 2013 با این بازیکن بوده است. او پس از مصدومیت اولیه دو مصدومیت از ناحیه ناحیه را متحمل شد که مورد دوم باعث شد 20 بازی را برای تیمش از دست بدهد. به دنبال آن آسیب زانو مهاجم جدید پرسپولیس سه مصدومیت از ناحیه زانو و چهار مصدومیت از ناحیه مچ پا نیز دارد تا بتواند در جمع بازیکنان آسیب دیده قرار بگیرد.

4- یک مهاجم؟ شاید یک شکست دیگر برای شما

یک وب سایت هواداران برایتون آلبیون، یک سال پس از خرید یورگن لوکادیا که گران ترین انتقال تاریخ این باشگاه به حساب می آمد، نکاتی را در بررسی دلایل شکست این خرید برشمرد و سپس به نتیجه رسید. سوالی که خود لوکادیا گفته که او بازیکن مناسبی برای قرار دادن در خط حمله است نه به تنهایی. نویسنده این سوال را مطرح کرد که با توجه به نقش او در PSV و اطلاعات باشگاه، چرا این بازیکن برای سیستم 4-4-1-1 در برایتون آورده شد؟ نکته جالب اینکه پرسپولیس در بیشتر دیدارهای تدارکاتی و همچنین اولین بازی لیگ بیست و دوم با یک مهاجم به میدان رفت.

5- یحیی چگونه لوکادیا را بازی می کند؟

یادداشت دیگری در مورد Leucadia بیان می کند که “او روی زمین تنبل به نظر می رسد.” این یادداشت به حرکت کمتر از حد انتظار این بازیکن در بالای خط حمله اشاره دارد که باعث شد تا پایان بازی کمتری را در زمین بگذراند. این شماره چالش خاصی را برای یحیی گل محمدی برای انتخاب نقشش در تیمش ایجاد می کند. به خصوص در نمایش پرسپولیس، پرس عناصر هجومی و دوندگی آنها اهمیت زیادی دارد.

6- آیا لوکادیا گلزن است؟

آوردن مهاجمی که در برایتون، بوخوم، هوفنهایم و سال‌ها در پی اس وی آیندهوون بازی کرده، رویایی است، اما پرسپولیس توانست این رویا را محقق کند. دوران حرفه ای او شاهد گلزنی برای تیم های بزرگ و همچنین اشکال مختلف گل بوده است. شوت از راه دور، دریبل دروازه بان، تک به تک، چرخش سریع تحت فشار مدافع، پنالتی و غیره اما نکته مهم این است که لوکادیا از زمان انتقالش به برایتون در 5 فصل تنها 15 گل به ثمر رسانده است که باید آمار مطلوبی باشد. اکنون همه منتظرند تا او ثابت کند که در لیگی بسیار پایین تر از انگلیس و آلمان یک گلزن بزرگ است.

البته خوش‌بینی و امید همچنان می‌تواند نیروی غالب در پیش‌بینی آینده یورگن لوکادیا در پرسپولیس باشد. اما شاید لازم باشد بعد از این اظهارات یحیی گل محمدی و در آستانه اولین تمرین لوکادیا با پرسپولیس به این نکات پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید