منوچر اسماعیلی «مرد هزار صدای دوبله ایران» درگذشت

منوچر اسماعیلی «مرد هزار صدای دوبله ایران» درگذشت

روز جدید منوچهار اسماعیلی هنرمند دوبلاژ، پیشکسوت و معروف به مرد هزاران صدای دوبله ایران درگذشت. او به خاطر صحبت کردن برای چندین شخصیت در یک فیلم با صداها و تیپ های مختلف (سخن زدن با صداهای مختلف) شهرت دارد. او در سریال هزاردستان اسماعیلی به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشاییخی)، هزارداستان (عزت الله تزامی) و جمشید لایق صحبت می کند.

منوچهر اسماعیلی، هنرمند پیشکسوت دوبله معروف به مرد هزار صدای دوبله ایران درگذشت.

منوچهر اسماعیلی، چهره مشهور و مرد هزار صدای ایران، شب گذشته دوشنبه ۱۰ مرداد درگذشت.

مجید نقیئی مدیر دوبلاژ سیما با تایید این خبر گفت: متاسفانه منوچهر اسماعیلی شب گذشته بر اثر ایست قلبی در منزلش دار فانی را وداع گفت.

وی در تشریح مراسم تشییع این دوبله گفت: چند روزی در بیمارستان بود اما به خانه آمد و شب گذشته 10 مرداد ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گفته مدیر دوبلاژ سیما، محل دفن این دوبلاژ فقید احتمالاً در بهشت ​​سکینه کرج است.

منوچهر اسماعیلی مسئولیت دوبله فیلم های بی شماری را بر عهده داشته و مدیر دوبلاژ آثار مختلفی نیز بوده است.

او به خاطر صحبت کردن برای چندین شخصیت در یک فیلم با صداها و تیپ های مختلف (سخن زدن با صداهای مختلف) شهرت دارد. او در سریال هزاردستان اسماعیلی به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشاییخی)، هزارداستان (عزت الله تزامی) و جمشید لایق صحبت می کند.

منوچهر اسماعیلی صداپیشگی فیلم های زیادی را در کارنامه خود دارد. او در نقش حمزه در فیلم محمد رسول الله (ص) به جای آنتونی کوئین صحبت کرده بود.

اسماعیلی همچنین دوبله بازیگران مشهوری چون استیو مک کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس را بر عهده داشت.

از جمله بازیگران مطرح سینمای ایران که نقش آنها را دوبله کرده است می توان به گویندقی به جای بهروز ووشقی در چند فیلم از جمله «قیصر»، «گوزنها»، «داش آکل» و «رضا موتوری»، جمشید مشایخی در «قیصر» اشاره کرد. و کمال الملک، داریوش ارجمند در سریال های امام علی (ع) و فیلم ناخدا خورشید از ماندگارترین بازی های اسماعیلی در فیلم مادر خاطره بود. علی خاتمی که همزمان برای سه بازیگر محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم پور و اکبر عبدی صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید