جلال مغی مجری برنامه معروف «دیدنی ها» و صدای جاودانه دوبله ایران درگذشت.


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906421

جلال مگامی مجری برنامه معروف «دیدنیها» و گوینده مشهور عرصه دوبله درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و نمایش رادیویی در گفت وگویی درگذشت جلال مگاکی دوبل معروف را تایید کرد.

سوهانی گفت: این پیشکسوت صدا و دوبله امروز پنجشنبه ۱۴ آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

همچنین امیر منوچهری، سخنگوی صداوسیما و دوبلور در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها گفت: شکوه به دلیل بی حالی و مشکلات کلیوی به بیمارستان منتقل شد. من وضعیت او را از خواهرزاده اش ردیابی کردم. حدود یک ساعت پیش که پیگیر وضعیت آقای مگاکی بودم متاسفانه خواهرزاده ایشان گفتند که ایشان دار فانی را وداع گفتند.

خانم حضرتی از نزدیکان جلال مغی نیز گفت: استاد جلال مغی ساعتی پیش بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت. امروز صبح کمی مریض شد و او را به بیمارستان رساندیم. در کمتر از 6 ساعت کلیه هایش از کار افتاد و سطح هوشیاری او کاهش یافت و در نهایت بر اثر ایست قلبی فوت کرد.

حضرت در مراسم تشییع و ختم زنده یاد شکوه وی تاکید کرد: زمان و مکان مراسم تشییع هنوز مشخص نیست. احتمالا روز شنبه جسدش را در قطعه هنرمندان دفن خواهیم کرد.

جلال مغی در دوم مرداد 1320 در تهران در خانواده ای اصالتاً کاشانی به دنیا آمد. وی فعالیت هنری خود را از سنین پایین با بازی در تئاتر آغاز کرد و سپس با تشویق حیدر صارمی از سال 1337 وارد عرصه دوبله شد و از سال 1344 بازی در فیلم را آغاز کرد و از سال 1345 کارگردانی دوبله را آغاز کرد.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا این ضایعه را به هنرمندان و خانواده این هنرمند پیشکسوت تسلیت می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید