مهلت ۳ ماهه ثبت نام و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی مستمری بگیران

مهلت ۳ ماهه ثبت نام و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی مستمری بگیران

روهر نه : رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران مهلت ۳ ماهه برای ثبت نام مستمری بگیران و بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی را اعلام کرد.

در حالی که قرار است طی روزهای آینده قرارداد تکمیلی جدید بازنشستگان منعقد شود، موضوع حق بیمه دریافتی بازنشستگان همچنان چالشی بین بیمه های تکمیلی و کانون عالی بازنشستگان است.

بر این اساس ماه گذشته کانون عالی بیمه مستمری بگیران مناقصه ای را برای تعیین شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگی (1400-1401) برگزار کرد، اما تا به امروز شرکت های بیمه تکمیلی قیمت های بالایی را برای شرکت در این مناقصه اعلام کرده اند. به مرکز بازنشستگی نرسیده است.

علی دهنوکیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز گفت: کانون بازنشستگان هر ساله قرارداد جدیدی با بیمه تکمیلی برای ارائه خدمات درمانی به مستمری بگیران منعقد می کند که این قرارداد نیز تا پایان آبان ماه منقضی می شود. “

وی افزود: البته کانون عالی کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی طی یک ماه گذشته مناقصه ای را در بسیاری از روزنامه ها منتشر کرده و جلساتی را با مراکز بازنشستگی سراسر کشور برگزار کرده تا نظر آنها را جلب کند.

دهگانکیا با بیان اینکه در حال حاضر سه شرکت بیمه تکمیلی در مناقصه شرکت کرده اند، افزود: با وجود این مناقصه هنوز با هیچ یک از شرکت ها به نتیجه نرسیده ایم زیرا قیمت های اعلام شده در مناقصه بسیار بالاست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست با کدام یک از شرکت های بیمه تکمیلی به نتیجه برسد، گفت: پیشنهادات بسیار بالاست و باید پیگیری های لازم انجام شود. در این زمینه و ما مذاکره می کنیم.»

وی گفت: افرادی که مایل به اضافه یا حذف بیمه تکمیلی بازنشستگی سال های 1400 تا 1401 هستند می توانند از اوایل آذرماه با مراجعه به سایت کانون اقدام کنند.

دهقانوکیا افزود: این افراد می توانند ظرف مدت 3 ماه نسبت به دریافت خدمات بیمه ای اضافی انصراف یا اضافه کنند و پس از این مدت مهلت جدیدی برای این موضوع در نظر گرفته نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید