120 درصد سهم بیمه ها در بیمه تکمیلی مستمری بگیران افزایش می یابد


ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915921

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش 80 درصدی سقف مسئولیت و افزایش 120 درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی مستمری بگیران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در دیدار با رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و تعدادی از روسای کانون های بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمان در موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان نقش مشورتی و حمایتی دارد، شرکت بیمه نیز باید خدماتی ارائه دهد تا مطالبات و وظایف را به موقع انجام دهد تا از کارایی و رضایت بازنشستگان اطمینان حاصل شود.

وی افزود: موضوع درمان مستمری بگیران همواره در اولویت کشور، دولت و سازمان تامین اجتماعی است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر موضوع درمان مستمری بگیران تاکید کرد و جلسات متعددی برگزار شد. با موضوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران برگزار شد که در آن ابعاد مختلف مشکل مورد بحث قرار گرفت.

موسوی گفت: بهبود و افزایش سطح درمان مستمری بگیران نیز از اولویت های سازمان بیمه اجتماعی است و علیرغم محدودیت ها و مشکلات تامین منابع، امسال 50 درصد حق بیمه اضافی مستمری بگیران توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود. سازمان تامین اجتماعی و در نتیجه سازمان تامین اجتماعی سقف را افزایش خواهد داد. تعهدات مندرج در قرارداد به ازای هر مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش 102 هزار و 500 تومان حق بیمه اضافی پرداخت می کند.

وی افزود: با توجه به شرایط سنی مستمری بگیران و سالمندان مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج بر توسعه مراکز درمانی در حاشیه قرارداد بیمه تکمیلی تاکید شده است.

موسوی به برخی انتقادات به کار شرکت پیمانکاری برای بیمه تکمیلی از سوی مستمری بگیران در قرارداد قبلی اشاره کرد و گفت: با افزایش 80 درصدی سقف تعهد و تعهدی که بیمه شده، نواقص قرارداد قبلی را به همراه داشته است. رفع شده و این خدمات در کرامت مستمری بگیران باید ارائه شود و انتظار می رود با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بیماران دغدغه ای جز ابتلا به بیماری نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان افزود: در دوره مدیریت جدید سازمان، پرداخت به موقع حقوق و مستمری و توسعه خدمات درمانی را در دستور کار قرار داده ایم و این امر در 15 ماه گذشته محقق شده است.

به گفته وی، تعداد افرادی که مشمول خدمات بیمه تکمیلی مستمری بگیران و بازنشستگان می شوند بیش از چهار میلیون نفر است و میزان مشارکت ریالی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه اضافه این قشر، نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید