مهلت 3 روزه فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران درباره دخالت شخص ثالث (برخی از نمایندگان مجلس) در انتخابات فدراسیون فوتبال هشدار دادند و از فدراسیون فوتبال خواستند تا طبق اساسنامه به اصول و الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پایبند باشد. 14-1، 19-1 و 19 2-فیفا و مواد 10-1، 15-1 و 15-2 کنفدراسیون فوتبال آسیا) اشاره شده است که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید مستقل بوده و خود را از هر گونه مواضع نادرست سیاسی جدا کند. یا نفوذ شخص ثالث به ویژه اعضای شورای حاکم فدراسیون باید بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و بدون نفوذ نهادهای سیاسی و خارجی و طی یک فرآیند تضمین شده، دموکراتیک و عادلانه انتخاب شوند.

در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال، با توجه به جدی بودن تخلف ذکر شده در برخی از اظهارات شخص ثالث، از فدراسیون فوتبال ایران درخواست داریم تا گزارش کتبی درباره جزئیات موضوع فوق را تا تاریخ مقرر ارائه کند. در آخرین در 20 آگوست 2022 برابر با 29 اوت به فیفا و AFC ارسال کنید.

لازم به ذکر است در نامه ارسالی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، مصاحبه هایی از نمایندگان مجلس و مسئولان برای راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید