مهناز افشار «مادرشوهر» غیرانقلابی از کار خارج شد

مهناز افشار «مادرشوهر» غیرانقلابی از کار خارج شد

مطهره شفیعی: خبر اخراج سوسن صفاوردی از دانشگاه آزاد در «رویداد 24» منتشر شد. هفته گذشته خبری مبنی بر «بازنشستگی اجباری» چند تن از اساتید دانشکده علوم سیاسی تهران مرکزی منتشر شد. بر اساس اطلاعاتی که این اساتید داده اند، در حالی که دروس آنها در هیئت علمی بود، به آنها گفته شد که برای تسویه حساب به دفتر اداری دانشکده مراجعه و مراحل تکمیل کار را تکمیل کنند.

اخراج به بهانه اسلامی شدن دانشگاه ها

سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین و مادرشوهر مهناز افشار است. وی روز گذشته گفت: «ما 9 نفر از اساتیدی که به بهانه سن بازنشستگی تأمین اجتماعی حکم بازنشستگی را اعلام کرده بودیم، بدون در نظر گرفتن حق التدریس برای ما در ترم تحصیلی، بارها متهم به ضد انقلاب شدیم. نیز با همین استدلال ها توجیه می شود. دانشگاه آزاد مدعی است در چارچوب اخلاقی عمل می کند اما این سوال را باید از تصمیم گیرندگان پرسید که یک ماه مانده به سال جدید 9 نفر را اسکان می دهند و فکر نمی کنند چندین ماه طول بکشد تا تامین اجتماعی حقوق آنها را پرداخت کند. . و چگونه زندگی خواهند کرد، با کدام یک از معیارهای اخلاقی می توان آن را سنجید؟ این حرکت کاملا غیراخلاقی و غیر علمی است. اگر رئيس دانشكده به اين 9 نفر از اعضاي هيئت علمي دلسوزي مي كرد لااقل زودتر به اعضاي هيات علمي اطلاع مي داد كه چنين اتفاقي مي افتد! صفاوردی اظهار داشت: طبق مصوبات اولاً معلمان هیات علمی باید ساعات تکمیلی را داشته باشند و در صورت تمایل به پرداخت شهریه باز هم در اولویت هستند و این در مورد دانشکده های دانشگاهی صدق می کند، اما در دو سه سال گذشته با سیاست مدیر جدید دانشکده، این رویه به نحو چشمگیری اجرا شد که بیش از 15 نفر خارج از دانشکده که حقوق تدریس می کردند به دانشگاه می آمدند و گاهی دروس تخصصی ما را تدریس می کردند و آنها هم می دادند. با اعلام عمومی رئیس دانشکده مبنی بر اینکه آموزش توسط افراد انقلابی انجام شود. وی توضیح داد: رئیس دانشکده بارها تاکید کرده که افرادی که «انقلابی» هستند در این دانشکده تدریس کنند. حالا معلوم نیست ایشان انقلابی بودن را چه می فهمند و بر چه اساسی مرجع صالح برای تعیین درجه انقلابی بودن اساتید می دانند. آنها باید پاسخگوی ادعاهای خود باشند. در آخر هم اشاره کرد که حقوقش 7-8 میلیون خواهد بود.

تحقق آنچه «رامین» می خواست

نکته جالب توجه به اظهارات همسرش محمدعلی رامین درباره دانشگاه آزاد در سال 87 در زمان حضور وی در دولت است. رامین بر اسلامیت دانشگاه ها بسیار تاکید داشت و درباره تخریب دانشگاه آزاد گفته بود: باید به فکر مشکلات دانشگاه آزاد بود. دلسوزان حوزه، دولتمردان، نمایندگان شورای اسلامی، قضات قوه قضائیه، پژوهشگران، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و… برای مشکلات و خطرات این دانشگاه چاره اندیشی کنند و…» حمله به اسلام انقلاب، دانشگاه آزاد را بهترین بستر برای ورود دشمنان برای حمله به نظام دانست و گفت: این سازمان می تواند به جای تدریس علم، گواهی های جعلی و نیمه جعلی، ساختگی یا حتی جعلی را در اختیار برخی مدیران قرار دهد. بنابراین آنها مجبور خواهند شد که امکاناتی را که برای خدمت و جبران دین خود در اختیار دارند در اختیار این سازمان قرار دهند. با این روش سازمان به اصطلاح علمی می تواند به تدریج ساختارهای سیاسی حکومت را از بین ببرد و به آرامی صداقت مقامات دولتی را از آنها بگیرد. ، و با ارائه مدرک به مدیران و کارکنان سیستم می توان در همه جا نفوذ کرد نهادها و اهداف و خواسته ها. اهداف خود را دنبال می کند و در این حوزه چنین سازمانی می تواند محل مناسبی برای اجرای این گونه اهداف دشمن باشد».

مادرشوهرش محافظ عروس شد!

نام سوسن صفاوردی زمانی در رسانه ها مطرح شد که پسرش یاسین با مهناز افشار ازدواج کرد. صفاوردی در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که به عنوان یک مادرشوهر فکر می کنید برای عروستان مادرشوهر خوبی هستید؟ گفت: نمی توانم جواب بدهم. باید از عروس من بپرسی… او در پاسخ به عروست را دوست داری؟ وی تاکید کرد: ممکن است من نداشته باشم… وقتی از صفاوردی پرسیدند نمی خواستی عروس دیگری داشته باشی؟ رابطه شما چگونه است او ادامه داد: “قلب من نباید بلند شود.” – روابط ما خیلی خوب است. در سال ۱۳۷۷ سوسن صفاوردی مادر یاسین رامین همسر مهناز افشار به سخنان تند بهروز افهمی درباره علت مهاجرت این بازیگر به خارج از کشور پاسخ داد. بهروز افهمی در گفت و گو با شبکه اوقاف گفته بود: حمایت همسر مهناز افشار باعث شد که او ایران را ترک کند. سوسن صفاوردی در واکنش به این اظهارات با انتشار متن زیر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقای بهروز افهمی به عنوان استاد دانشگاه باید بگویم اظهارات اخیر شما در پاسخ به مجری شبکه عقوف تعجب آور و تاسف آور است. و. انتخاب شما چه نوع منشی پیش روی شماست. اما چیزی که نمی توان نادیده گرفت این است که جای خود را به افرادی چون جناب عالی داده است.»

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید