میزان دقیق افزایش حقوق معلمان را اعلام کنید

میزان دقیق افزایش حقوق معلمان را اعلام کنید

حقوق فرهنگیان در پایان فروردین 1401 چقدر افزایش می یابد؟ تاثیر افزایش فوق العاده ویژه ۳۵ درصدی بر حقوق فرهنگیان و معلمان برجسته شد.

جزئیات تاثیر افزایش فوق العاده ویژه ۳۵ درصدی بر حقوق فرهنگیان و معلمان اعلام شد.

12. برای معرفی

18. برای رتبه 1

19. برای رتبه 2

24 .: برای رتبه 3

26. برای رتبه 4

27. برای رتبه 5

بنابراین در صورت تشکیل ویژه تا سقف 35 درصد، میزان افزایش حساب برای رتبه بندی معلمان مختلف به شرح زیر خواهد بود:

12. قبلی + 23% جدید: برای مقدماتی

18. قبلی + 17% جدید: برای رتبه 1

19. قبلی + 16% جدید: برای رتبه 2

24. قبلی + 11% جدید: برای رتبه 3

26. قبلی + 9% جدید: برای رتبه 4

27% قبل + 8% جدید: برای رتبه 5

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس گفت: برای معلمان شاغل در مناطق محروم این افزایش از پنج سال به چهار سال کاهش یافته است و این انگیزه ای برای فعالیت در مناطق محروم است.

محمدرضا احمدی درباره نرده مجلس برای حمایت از معلمان مناطق محروم و صعب العبور گفت: قانون رتبه بندی فرهنگیان از معلمان شاغل در مناطق محروم حمایت شده است.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون رتبه بندی معلمان، معلمان در 5 سطح طبقه بندی شده اند که هر کدام در مدت 5 سال به رتبه های بالاتر ارتقا می یابند.

احمدی با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مناطق محروم از پنج سال به چهار سال کاهش یافته است، گفت: این امر هم انگیزه ای برای خدمت در مناطق محروم است و هم از محروم شدن آنها از امتیازات لازم هنگام خدمت در مناطق محروم جلوگیری می کند.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس با توجه به نظارت کمیسیون اصل 90 بر حسن اجرای این قانون خاطرنشان کرد:

نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا دو نفر از اعضای خبره کمیته آموزش و تحقیقات برای نظارت بر روند نگارش و بررسی شرایط رتبه بندی به عضویت کمیته حسابرسی درآمدند.

وی گفت: علاوه بر این جلساتی با دستگاه هایی مانند اداره کار برگزار شد که به عنوان مثال با توجه به گزارش هایی مبنی بر تضییع حقوق معلمان غیرانتفاعی، بررسی شد که آیا حقوق این معلمان در حوزه بیمه پرداخت می شود یا خیر. یا حقوق. “یا نه.

احمدی با بیان اینکه مجلس از این منظر بر این موضوع نظارت و رصد می کند، گفت: علاوه بر این دستگاه هایی که شعبه های مجلس شورای اسلامی هستند که نیاز به نظارت دارند همراه با مجلس برای نظارت بر این موضوعات استفاده می شود.

نماینده مردم راش و حومم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر برخی از قوانینی که در مجلس تصویب شده اما بعضاً توسط دولت یا بخش خصوصی اجرا نشود، طبق قانون امتیازات بخش خصوصی لغو می شود. البته نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه جا برای مجلس سخت است.

وی افزود: مجلس، دولت، دستگاه های نظارتی و امنیتی باید برای اجرای قوانینی که ناشی از ساعت ها بحث و بررسی در مجلس است تلاش کنند، اما اگر مردم ببینند قانونی وجود دارد اما اجرا نمی شود، برای مجلس اجرا می شود. کمیته “اصل 90 مطابقت دارد.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال یکی از قوانینی که تصویب شد اما اجرا نشد در زمینه بورسیه دکتری بود و توانستیم پس از آن حقوق این دانشجویان را به آنها بازگردانیم. با وارد کردن این شماره.”

وزیر آموزش و پرورش: همه معلمان رسمی، پیمانی و معلمان رتبه بندی می شوند اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این رتبه بندی کلیه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که دارای جایگاه معلمی هستند اما در ادارات آموزشی مشغول به کار هستند و همچنین معلمان غیررسمی که دارای حکم کار هستند، می شود اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نمی شود.

وی در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان نیز گفت: نبود زیرساخت های مالی و تفاوت های آماری با برنامه و سازمان بودجه از جمله دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه در حال حاضر تا حدودی تامین شده است. «به همین دلیل است.

نوری در خصوص نحوه توزیع نیروها قبل از سال 92 افزود: بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه، بودجه، اداری و استخدامی کشور دستور کار برای 36 هزار معلم برای آموزش، خدمات و تردد صادر شده است. و احکام سایر معلمان غیر رسمی که استخدام نمی شوند باید از مهر 1401 تدریس کنند.

زمان آزمون استخدام معلمان به صورت قراردادی
وی از برگزاری آزمون داخلی کار برای 59 هزار معلم استخدامی خبر داد که احکام استخدامی آنها منع قانونی ندارد اما شماره پرسنل ندارند و افزود: این آزمون فروردین ماه سال آینده برگزار و تکلیف این معلمان مشخص می شود. .

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان نهضت سوادآموزی که در آزمون خردادماه امسال پذیرفته نشدند; آنها می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و سال آینده 40000 معلم غیر رسمی را که قبل از سال 92 در آموزش و پرورش کار می کردند، جذب کنند. مشخص خواهد شد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده 25 هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند که پس از یک دوره 4 ساله در آموزش و پرورش منصوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید