نامه استاندار سابق خوزستان به سرپرست کلانشهر

نامه استاندار سابق خوزستان به سرپرست کلانشهر

روز جدید گلمرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان در نامه ای تند به سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از اظهارات اخیر مسئولان دولت سیزدهم به شدت انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

فاجعه دردناک و دلخراش این کلانشهر گرمای شدید و طاقت فرسایی را برای مردم آبادان به ویژه خانواده های داغدار قربانیان این حادثه ناگوار به همراه داشت و همه مردم ایران را داغدار کرد. در این میان و در شرایطی که تمام توان و توان دولت باید معطوف به پایان عملیات آواربرداری و یافتن مفقودین شود، برخی از مسئولان دولت سیزدهم عزاداری و عزاداری مردم را فرصتی مناسب برای حل و فصل مسائل سیاسی دانسته و تحریف های خود را پوشش می دهند. ، ناکارآمدی ها و مسئولیت های قانونی.

معاون اجرایی رئیس جمهور به جای پاسخ به این که چرا مقامات هشدارهای مکرر در 9 ماه گذشته را نادیده گرفته اند، من را متهم به افتتاح ساختمان فروریخته ای می کند که نیمه کاره و ناتمام بود در حالی که نیک می دانست که باز است. این ساختمان دیگری است که در سال 1377 (یعنی حدود دو سال و نیم پیش) به بهره برداری رسید و هنوز سالم و قابل استفاده است.

همچنین مدیریت خبرگزاری ایرنا که خبر دستگیری مالک کلانشهر را به دلیل ابهام، بی اعتمادی و افزایش خشم و نارضایتی مردم منتشر کرد و «فرماندار» که در مصاحبه ای عجولانه اعلام کرد. فردای فروریختن ساختمان، مردم ملتهب نمک پاشیده اند، امروز به جای توبیخ و پاسخگویی در قبال اقدامات و مسئولیت های قانونی خود، سعی در گفتن یا انتشار اطلاعات نادرست دارند.

اکنون درخواست اینجانب و همچنین تک تک مردم عزیز کشورمان شناسایی و برخورد قاطع با تمامی عاملان و عاملان این حادثه تلخ و ناگوار و البته خواست مشترک مردم شریف ایران به ویژه می باشد. مردم آبادان باید مصمم باشند در چند ماه اخیر (حتی برای مردم) و با وجود تذکرات و هشدارهای مراجع ذی صلاح به ویژه نظام مهندسی، اقدامات لازم برای جلوگیری از این حادثه تلخ انجام نشده است؟

مردم می‌خواهند بدانند در ماه‌های اخیر چه شخص یا مقامی مجاز به فعالیت در واحدهای تجاری مانند قهوه‌خانه، آب‌میوه‌فروشی، داروخانه و غیره است. در این بلوک ها قرار دارند). و به ناحق فوت کرد) در حالی که ساختمان هنوز تکمیل نشده و مورد تایید مراجع نظارتی قرار نگرفته و همچنان به عنوان محل ساخت و ساز خطرناک عمل می کرده است؟

درخواست عمومی مردم این است که بدانند کدام مسئولین به ویژه پس از اخطار سازمان نظام مهندسی در تاریخ 11 خرداد 1401 به تعهدات خود عمل نکرده و از ظرفیت قانونی برای تعطیلی کارگاه و تخلیه واحدها بدون رعایت موازین استفاده کرده اند. قوانین قوانین قانونی و اصول ایمنی استفاده نکردند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از فروپاشی آن انجام ندادند و چرا؟ مردم سوالات زیادی دارند و خدای ناکرده با تشکیل دادگاه رسیدگی به این حادثه پاسخ آن را خواهند یافت که ریاست محترم قوه قضائیه از اراده و عزم قوه قضائیه برای برخورد قاطع با عاملان این حادثه خبر داد. تصادف غم انگیز بر این اساس از جناب عالی خواهشمندم به همکارانتان تذکر دهید که آوار جنگ روانی را بر سر مردم مظلوم و رنج دیده آبادان نیندازید و با رعایت اصل تفکیک قوا، اجازه تعقیب عاملان و به تعبیر مقام معظم رهبری را بدهید. از انقلاب مجازات آموزنده آنها باید با دقت و سرعت توسط قوه قضائیه اجرا شود که این خواسته همه مردم ایران از جمله من است.

دیدگاهتان را بنویسید