نبض مثبت استقلال به پرسپولیس برای قهرمانی

نبض مثبت استقلال به پرسپولیس برای قهرمانی

حسن کامرانی دبیرکل فدراسیون فوتبال ابتدای فصل از قانون جدیدی برای تعیین رده بندی تیم ها با حضور در برنامه فوتبال برتر خبر داد. وی گفت: در تمامی مسابقات فوتبال کشور اعم از لیگ برتر و دسته های پایین برای تعیین رده های حساس اعم از تیم قهرمان و تیم های سقوط و صعود در صورت مساوی بودن امتیاز تفاضل گل، بازی رو در رو انجام می شود. در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این قانون جدید که در بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی اعمال می شود، معیاری برای تعیین رده بندی مهم در لیگ بیست و یکم نیز می باشد، اما پس از دربی پایتخت، گمانه زنی های زیادی مبنی بر به ثمر رسیدن گل در خانه حریف وجود خواهد داشت. .

در دربی برگزار شده استقلال هر دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند اما با بازگشت به شهرآورد میزبان پرسپولیس، این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و شاگردان مجیدی موفق به کسب نتیجه شدند. سهیل مهدی شب گذشته در لیگ برتر با تایید اینکه گل در خانه حریف نیز ملاک تعیین رده بندی تیم ها است، اعلام کرد که استقلال به دلیل گلزنی در زمین پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود دارد.

البته پیش از آن نظر رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد شرایط متفاوت بود و مهدی اعلام کرد که قوانین لالیگا برای آنها ملاک بوده و تیم برنده باید حضوری زمین را ترک کند. بازی ها. در کشورهای اروپایی حتی اگر دو بازی با تساوی به پایان برسد، قانون گلزنی در خانه ملاک قرار می گیرد و حالا مهدی پس از انصراف از اظهارات قبلی خود، قوانین رایج در فوتبال جهان در لیگ های فوتبال ایران را اعلام کرده است. در دستور کار قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ شب گذشته در گفت و گو با محمدحسین میثاقی در پاسخ به این ابهام بزرگ گفت: این تصمیم در ابتدای لیگ برتر از سوی هیات مدیره فدراسیون گرفته شد و به تمامی باشگاه ها و هیات های فوتبال استان ها ابلاغ شد. در این فصل و در صورت مساوی بودن شرایط در پایان هر لیگ، برای انتخاب سهمیه قهرمانی، سقوط یا صعود تیم ها به بازی رو در رو می رویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باخت در بازی رودررو فقط مهم است یا گلزنی در تیم خونه به خونه حریف به اندازه دربی پایتخت اهمیت دارد، پاسخ داد: به این موارد توجه می شود. قانون گلزنی در خانه حریف و در همه موارد است و مانند بازی پلی آف است.

مهدی در پاسخ به اینکه بحث میزبان و میهمان در دربی بدون تماشاگر مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: بحث حضور تماشاگران به دلیل شیوع ویروس کرونا است و این موارد حاشیه ای است. من فکر می کنم اگر بخواهیم این موارد را در نظر بگیریم از استانداردهایی که باید داشته باشیم فراتر می رویم و نباید وارد چنین بحث هایی شویم. وقتی در مورد مدل پلی آف صحبت می کنیم، در مورد یک بازی رو در رو صحبت می کنیم.

به این ترتیب به گفته سهیل مهدی، اگر شاگردان فرهاد مجیدی موفق به کسب 4 پیروزی از 6 بازی باقیمانده خود شوند، در هر شرایطی قهرمان خواهند شد، حتی اگر پرسپولیس بتواند با اختلاف از تمامی دیدارهای باقی مانده خود دور شود. . طبیعتا اگر شاگردان گل محمدی متوقف شوند، استقلال برای قهرمانی به امتیازات کمتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید