نقشه گروهبان 24 ساله آمریکایی برای رویارویی با ایران!

نقشه گروهبان 24 ساله آمریکایی برای رویارویی با ایران!

در حالی که پنتاگون تمرکز خود را به چین و روسیه معطوف کرده است، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در حال آزمایش اقدامات نظارتی علیه ایران با استفاده از پهپادهای حسگر و هوش مصنوعی برای جبران کاهش حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است. بنابراین می تواند بازدارندگی علیه ایران را افزایش دهد.

– “مایکل اریک کوریلا”، ژنرال ارتش ایالات متحده، بهترین ایده ای را که تا به حال توسط ارتش آمریکا شنیده است در اتاقی با حضور مدیران شرکت های مایکروسافت، گوگل و بلو اوریجین که از غول های فناوری آمریکایی محسوب می شوند، ارائه کرد.

به گزارش فرارو به نقل از المانیتور، این برنامه توسط گروهبان میکی ریو از گارد ملی ارتش ماساچوست طراحی شده است. او برنامه کامپیوتری خود را کدگذاری کرده است، برنامه ای که شبیه سازی را برای آموزش سربازان برای پاسخ به حملات پهپاد اجرا می کند. او طی دو ماه گذشته در حالی که در پایگاه نیروی هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی ماموریت داشت، تنها از یک لپ تاپ قدیمی برای طراحی و اجرای این برنامه استفاده کرد.

کوریلا به میزبانان جلسه ای که در اکتبر برگزار شد گفت: «سیستم های هوایی بدون سرنشین خطرناک ترین تهدید برای سربازان آمریکایی هستند زیرا دشمنان آمریکا از بمب های دست ساز استفاده کردند. این مشکل ما را به آموزش نیروهای رزمی خود سوق می دهد. این کاری است که ما نمی‌توانیم در میدان جنگ واقعی انجام دهیم، وقتی فقط چند دقیقه برای نجات جان آمریکایی‌ها فرصت داریم. ژنرال چهار ستاره خطاب به حضار گفت: این موضوع مهمی است. نیاز واقعی به این امر وجود دارد.”

این ژنرال آمریکایی و میهمانانش از سیلیکون ولی که نمایندگان غول های فناوری آمریکایی به حساب می آمدند، ایده گروهبان 24 ساله را به عنوان بهترین ابتکار در بین 160 ایده دیگر در مسابقه سنتکام انتخاب کردند.

مقامات نظامی آمریکا امیدوارند که این برنامه آموزشی برای تمرینات نظامی آینده با حضور نیروهای چند ملیتی تحت نظارت سنتکام برای آزمایش فناوری ضد پهپاد در پایگاه‌های مختلف در خاورمیانه مورد استفاده قرار گیرد.

البته سنتکام به عنوان آژانسی که بر اقدامات نظامی آمریکا از مصر تا آسیای مرکزی تا پاکستان نظارت می کند، مشکلات خود را داشت. به عنوان مثال، ماموریت سنتکام برای مبارزه با افراط گرایان سنی و بازدارندگی ایران از نظر تامین مالی و توزیع تجهیزات نظامی در طول دو دهه تلاش های ضد تروریسم در عراق و افغانستان تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

نیروهای تحت فرماندهی کوریلا دیگر اولویت استراتژیک اصلی برای سیاستگذاران در واشنگتن نیستند. طی سه سال گذشته، پنتاگون هزاران نیروی نظامی خود را از افغانستان، عراق و منطقه خلیج فارس خارج کرده است، حتی با وجود ادامه عملیات ایران در منطقه. تحلیلگران و مقامات سابق آمریکایی می گویند این موضوع، همراه با محدودیت های جدید در فروش تسلیحات آمریکا به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، باعث کاهش اعتماد در میان برخی از شرکای آمریکایی در خاورمیانه شده است.

اقدامات سلف کوریلا، کنت فرانک مک کنزی، از جمله اطمینان دادن به متحدان ایالات متحده از طریق حضور بمب افکن های B-52 در منطقه و استقرار یک ناو هواپیمابر، انتظاراتی را در میان رهبران منطقه ایجاد کرد که خواستار افزایش حضور نظامی ایالات متحده در میانه شدند. شرق برای نابود کردنش در اوایل این ماه مکنزی تا آنجا پیش رفت که اعتراف کرد که تکیه بر نمایش های متعارف قدرت برای توقف حملات ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه “شکست خورده است”.

جاناتان لرد، مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت جدید آمریکا، گفت: پرواز بمب افکن های استراتژیک از پایگاه نیروی هوایی در منطقه در امتداد سواحل ایران، تنها ایران را به سمت اتخاذ استراتژی های نظامی نامتقارن سوق خواهد داد. تمایل کشور به استفاده از آن به یکی از قدرت های نیابتی آن در منطقه تبدیل شده است. این راه حل متعارف آمریکا برای یک تهدید غیرمتعارف بود و بی اثر بود.

با درک این موضوع، کوریلا و تیمش در سال گذشته مسیر جدیدی را آغاز کرده اند که به دنبال ادغام پدافند هوایی منطقه با فناوری اسرائیل برای خنثی کردن تهدیدات موشکی و پهپادی تهران است.

مقامات نظامی ایالات متحده امیدوارند رویکردهای جدید برای استفاده از حسگرهای تجاری موجود از پهپادهای ساخت ایالات متحده و استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت بر آبراه‌های منطقه، رهبران منطقه را متقاعد کند که واشنگتن همچنان می‌تواند راه‌حل‌های دفاعی بهتری را از چین و روسیه ارائه دهد.

رزمایش ارتش آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین در بحرین اردن، کویت، قطر، عربستان سعودی و اسرائیل این کار را با کمک 22 پهپاد انجام داده اند. بحرین و کویت برای دریافت پهپادهای نیروی دریایی آمریکا ابراز علاقه کرده اند.

یک مقام نظامی آمریکا به المانیتور گفت: «اگر بیشتر به شرکا وابسته هستید، باید تعامل بیشتری داشته باشید. در میدان نبرد امروزی، این بدان معناست که شما باید بتوانید داده ها را انتقال دهید. زیرا آنچه ما در تلاش برای دستیابی به آن هستیم، جنگ مبتنی بر داده است.”

مقامات دفاعی می گویند که جدیدترین واحد مستقر در پایگاه نیروی هوایی شاو در کارولینای شمالی، وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین، سنسورهای کنترل از راه دور و سلاح هایی را آزمایش خواهد کرد که می توانند هواپیماهای بدون سرنشین کوچک (C-sUAS) را در پایگاه های خاورمیانه ساقط کنند. آن را غیر فعال کنید.

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید