رویارویی جسورانه و بی امان سپاه با ناو آمریکایی در دفاع از حق و لزوم جلوگیری از گسترش فساد در جامعه بود.

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781780

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مطالبه گری یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر و لزوم جلوگیری از گسترش فساد در جامعه است.

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن دعوت همه مردم به تقوا با اشاره به سالروز تشکیل شورای عمومی فرهنگ گفت: فرهنگ مجموعه ای از اعتقادات است. ، افکار.»، ایمان و اعتقاد مردم؛ اینها ارزش ها و هنجارهای یک جامعه و عادات و آداب و رسوم یک جامعه است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فرهنگ جامعه الهام بخش حرکت های جامعه است، ادامه داد: مردم بر اساس اعتقادات، اعتقادات و ارزش های خود تصمیم می گیرند و بر اساس آن زندگی خود را تنظیم می کنند. از این رو فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی است.

رئیس شورای فرهنگ جامعه استان بر این باور است که فرهنگ در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ابعاد مختلفی دارد و افزود: برخی از مصادیق فرهنگ در حوزه اجتماعی؛ فرهنگ قانون گرایی و پایبندی به قانون؛ فرهنگ تعاون و تعاون اجتماعی و کمک به نیازمندان است.

آیت الله مهامی ادامه داد: گاهی افراد یک جامعه تمایلی به همکاری با یکدیگر ندارند و آن جامعه نمی تواند رشد و شکوفایی پیدا کند.

وی تشکیل خانواده و تولد فرزند را از مصادیق فرهنگ در حوزه اجتماعی عنوان کرد و گفت: اسلام بر ازدواج و تشکیل خانواده و تولد فرزند تاکید دارد، اما متاسفانه برخی از افراد در نتیجه تاثیرگذاری هستند. از فرهنگ های دیگر، از پذیرش مسئولیت های خانوادگی فرار کنید.”

این استاد خارج از حوزه در ادامه به بیان نمونه هایی از ابعاد فرهنگی در حوزه اقتصادی پرداخت و گفت: مصرف صحیح و پرهیز از اسراف و افراط در مصرف اعم از سوخت، آب، برق، غذا و نان یکی از این مصادیق مهم است. .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان حمایت مردم از تولیدات داخلی و از سوی دیگر توجه تولیدکنندگان به این موضوع را مصداق دیگر دانست و تصریح کرد: و قیمت پایین در حال تلاش است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از واردات لوازم خانگی از برخی کشورها برای حمایت از تولید داخلی، افزایش قیمت لوازم خانگی را چند روز بعد تشریح کرد. سیاست های حمایت از تولید داخلی

این استاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به پنج محور جمع گرایی، قانون گرایی، وجدان کاری، مسئولیت پذیری و تناسب رفتار اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ اساس و زیربنای همه رشد و توسعه در جامعه و بنابراین فرهنگ است که به جامعه ما روی آورده و تهاجم فرهنگی خارج از آن را برنامه ریزی کرده است، شبیخون فرهنگی که متاسفانه در مواردی به اهداف خود رسیده است.

رئیس شورای فرهنگ جامعه استان با اشاره به حضور کارکنان در شورای فرهنگ جامعه و تأثیرگذاری بیشتر بر فرهنگ استان، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با اصلاح و تغییر فرهنگ استان توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند. مردم در دوران ستمشاهی. مردم با همین فرهنگ توانستند رژیم طاغوت را شکست دهند و سپس توطئه ها را شکست دهند و در برابر تهاجمات و تهدیدات در دوران دفاع مقدس و دوره های بعدی مقاومت کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نماز جمعه زاهدان، یکی از راه های جمع بندی و گسترش تقوای فردی و اجتماعی را گسترش فرهنگ عدالت خواهی، مطالبه گری و نظارت بر فعالیت های مسئولان عنوان کرد. انجمن های ایالتی و استانی و کاپیتولاسیون؛ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش آموزان خنثی کننده توطئه های دشمن و استکبار جهانی و درک شهادت شهید و حضور رزمندگان در جبهه های دفاع از جهان در راستای عدالت، مطالبه گری و تلاش برای احقاق حقوق بشر. .

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ایستادگی جسورانه مردم ایران در برابر تحریم ها و محاصره ها و دفاع غیورانه ارتش، سپاه و نیروهای امنیتی ایران برای حفظ حقوق بشر، گفت: سپاه پاسداران با ارتش انگلیس در گذشته و مخالفت با ناو آمریکایی در روزهای اخیر برای دفاع از حقیقت و نشان دادن عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی و شکست و رسوایی بیشتر دشمن.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است. وی جلوگیری از گسترش فساد در جامعه و ابزار نظارت همگانی بر کار مسئولان را ضروری دانست و گفت: لازمه آن به خودی خود یک فرهنگ سازی است یعنی همه افراد جامعه باید نسبت به قانون حساس باشند عدالت حسادت مذهبی و احساس مسئولیت اجتماعی، این توجه به مشکلات جامعه وجود دارد.

آیت الله مهامی با اشاره به حضور روز گذشته مجمع جوانان مطالبه گر در استان تاکید کرد: وجود جوانان مطالبه گر به عنوان چشمانی تیزبین و سخنوران حق طلب و پاسخ گویی مایه امیدواری، افتخار و خوشحالی مردم است. و مسئولان

این مدرس خارج از حوزه با بیان اینکه لازمه به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر باید در چارچوب قانون این دو فریضه شرعی باشد، تا 12 نکته در مورد الزام از جمله تلاش برای گسترش فرهنگ نیاز به عنوان وظیفه عمومی؛ شناخت حقیقت و پرهیز از ظاهری; احترام به حقوق و عدالت؛ اجتناب از درگیری های قومی، چریکی، جناحی و سیاسی؛ اجتناب از برخوردهای عاطفی؛ شناخت و اولویت بندی مسائل مهم استان و سپس تقسیم کار. تجربه پایه؛ هم افزایی و تشکیل شبکه جستجو؛ رعایت اخلاق و آداب و احکام شرعی مربوط به مقتضیات؛ در نظر گرفتن همه جوانب و پرهیز از هرج و مرج در جامعه به عنوان یک الزام. لزوم حمایت همه مردم و مسئولان از شاکیان و پیگرد قانونی شاکیان تا حصول نتیجه؛ وی از صدر و حمایت مسئولان و لزوم تبدیل شدن فرهنگ الزام به فرهنگ عمومی یاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید