نمایندگان برزیل و بلغارستان برای اسکار انتخاب شدند


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895575

برزیل فیلم “مریخ 1” و بلغارستان فیلم “مادر” را به عنوان نماینده خود در رقابت برای بهترین فیلم بین المللی در اسکار 2023 ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یاهو نیوز، برزیل فیلم «مریخ 1» را معرفی کرد و بلغارستان فیلم «مادر» را به عنوان نماینده خود در رقابت بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023 معرفی کرد.

«مارس وان» به کارگردانی گابریل مارتینز به رویاهای اتوپیایی یک نوجوان در میان درگیری های خانوادگی و مشکلات اقتصادی و سیاسی برزیل می پردازد.

این درام خانوادگی درباره یک خانواده 4 نفره برزیلی طبقه کارگر است که رویاهای متفاوتی برای فرار از آنچه جامعه و یکدیگر به آنها تحمیل می کنند دارند. پسر این خانواده که دانش آموزی آرام با عینک است و استعداد فوتبالش امید بزرگ پدرش برای آینده است، مخفیانه می خواهد در رشته اخترفیزیک تحصیل کند تا بخشی از اولین جامعه انسانی مریخ باشد.

این فیلم در ژانویه 2022 در جشنواره های ساندنس و تولوز به نمایش درآمد و در 35 جشنواره شرکت کرده و برنده 3 جایزه شده است.

این اولین تولید انفرادی مارتینز است و او اولین فیلم بلند خود را در سال 2019 با عنوان در قلب جهان با مائوریلیو مارتینز ساخت.

آخرین باری که یک فیلم برزیلی نامزد اسکار شد در سال 1999 بود.

«مادر» زورنیتسا صوفیا نیز نماینده بلغارستان برای «اسکار» است.

سوفیا که به همراه میگلنا دیمووا فیلمنامه نویس است، 4 فیلم بلند و 2 مستند را در کارنامه خود دارد و 7 سریال تلویزیونی، یک اجرای تئاتر و یک اپرا را کارگردانی کرده است.

امسال ماریا باکالووا بازیگر فیلم «بورات» ریاست کمیته نمایندگی انتخاب اسکار را بر عهده داشت. بلغارستان از سال 1970 تاکنون 28 فیلم به اسکار ارسال کرده است که هیچ کدام نامزد اسکار نشده اند و تنها یک بار در سال 2009 این کشور در فهرست نهایی اسکار قرار گرفته است.

«مادر» با الهام از وقایع واقعی در کنیا، بر النا، کارگردان تئاتری تمرکز می‌کند که می‌خواهد فرزندی داشته باشد و حرفه‌اش را پیش ببرد، اما به طور غیرمنتظره‌ای قدرت باروری و انرژی خود را در سن 32 سالگی از دست می‌دهد. او روی نمایشی تمرکز می کند که زندگی کودکان یتیم در بلغارستان را تغییر می دهد و سپس از او دعوت می شود تا این نمایش را برای کودکان در کنیا اجرا کند و سپس متوجه می شود که خانواده بزرگ تری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید