«نه» بزرگ به پیشنهاد وسوسه انگیز چک به نقطه تأثیرگذاری رسیده بود

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793090

وقتی روز و تاریخ قبل چک 118 میلیون تنی پیدا کردم، یکی گفت 50 میلیون تن است اما من گفتم نه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، زمانی که در روز و تاریخ آخر چک های 118 میلیون تومانی را پیدا کرد، شخصی به او گفت که آن ها را 50 میلیون تومان می خرم، اما او پاسخ منفی داد و تمام تلاش خود را کرد تا صاحب چک ها را پیدا کند.

پاکبان پرتلاش شهرداری تبریز همین چند روز پیش خیابانی با کیفیت پر از چک پیدا کرد و در حالی که در آستانه سکته بود، تمامی چک ها را به صاحبش پس داد. این کارگر امین به نام ابوالفضل گازنفری در حالی که در خیابان شهید بلندی تبریز قدم می زد یک کیف چرمی پیدا کرد و با بازکردن آن متوجه تعداد زیادی چک در داخل آن شد. همه چک ها یا سررسید یا برای همان روز هستند.

شاید برخی تصور می کردند که این روز می توانست همه را مورد انتقاد قرار دهد و زندگی او را زیر و رو کند اما لحظه ای چنین فکری به ذهنش خطور نکرد و بلافاصله برای یافتن صاحب چک ها تلاش کرد.

به گفته خودش وقتی با صاحب چک ها تماس گرفت در آستانه سکته بود و وقتی همه چک ها را پس گرفتی آهی از سر آسودگی کشیدی. رفتار شرافتمندانه این مرد وارسته باعث شد با او همکلام شویم.

چند سال است که در شهرداری تبریز مشغول به کار هستید؟

حدود 12 سال است که به عنوان کارگر شهرداری مشغول به کار هستم. با اینکه کارم خیلی سخته ولی خدا رو شکر میکنم که کار درستی دارم و نیازی به هیچکس ندارم.

در مورد پیدا کردن یک کیف پر از چک صحبت کنید. چگونه این کیف را پیدا کردید؟

من تازه آن روز کارم را شروع کردم. فکر می کنم ساعت 6:45 صبح بود که از خیابان شهید بلندی می رفتم که ناگهان کیف چرمی کوچکی را دیدم که گوشه ای افتاده بود. کنجکاو شدم و گرفتمش. پر از چک بود. مکث کردم و چک ها را شمردم. دقیقا ۲۲ فقره چک که کل مبلغ آن با یک شست بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان است.

بعد از اینکه چک ها را کشف کردید چه کردید؟

به سرکارگرمان زنگ زدم. می خواست به شهر برود. گفت صبر کن تا من برگردم و با هم صاحب چک ها را پیدا کنیم، اما من گفتم خودت را بگذار جای صاحب چک. بنده خدا نمیدونه چطوره گفتم خودم سعی میکنم صاحبش رو پیدا کنم.

چقدر طول کشید تا صاحب چک ها را پیدا کنید؟

در کیف چرمی خوب نگاه کردم. یک شماره تلفن پیدا کردم و تصمیم گرفتم با او تماس بگیرم. مطمئن نبودم شماره تلفن برای چک است یا نه. وقتی زنگ زدم یکی با صدایی نگران جواب داد. گفتم مدارک را گم کرده؟ به چند چک گفت بله. گفتم نگران نباش من همه آنها را پیدا کردم و تا چند ساعت دیگر که کارم تمام شد برای شما خواهم آورد. او بسیار خوشحال بود. قسم خورد و گفت: هر جا هستی بگو من تنها می آیم. وقتی دیدم عجله دارد با معاون خدمات شهری خود تماس گرفتم و با او پروتکل را بررسی کردیم. 22 فقره چک بالغ بر 118 میلیون و 300 هزار جلد. ساعتی بعد آمد و بعد از اینکه در آستانه مفقود شدن چک بود، همه ۲۲ چک را به او پس داد.

آیا متوجه گم شدن کیف چک شده اید؟

این مرد چک ها را به عنوان درخواست یک شرکت پذیرفته بود و ظاهرا وقتی می خواست سوار ماشین شود کیف را روی سقف ماشین گذاشته و به همان موقعیت حرکت کرد و کیف در خیابان افتاد.

آیا قبل از اینکه چک ها را پیدا کنید وسوسه نشدید آنها را بگیرید؟

باور کنید اصلا وسوسه نشدم. حتی در کافه‌ای که برای صرف صبحانه رفتم، شخصی که متوجه شد این چک‌ها را پیدا کرده‌ام، به من گفت که حاضر است تمام چک‌ها را به قیمت 50 میلیون تن بخرد. اما من خیلی محکم جواب دادم و گفتم که دارد. گفتم جای دسته چک بایست ببین الان چطوره. وجدانم این اجازه را به من نمی دهد.

آیا قبلاً پول یا اسنادی پیدا کرده اید؟

یک بار حدود هشت سال پیش 14 سند یک صفحه ای پیدا کردم که ظاهراً سرقت شده بود و دزدها اسناد را در خیابان ریخته بودند که به صاحبشان تحویل دادم. یادم هست خداحافظی کردم اما وقتی مدارک را به او دادم خبری از او نبود. با این حال، وقتی چند روز پیش چک ها را پیدا کردم، باز هم سعی کردم صاحب آن را پیدا کنم.

آیا از کاری که اکنون انجام داده اید راضی هستید؟

آره. همچنین خدا را شکر می کنم که توانستم چک ها را به صاحبشان بسپارم. درست است که کار سختی دارم اما از آن راضی هستم. این چیزها به زندگی انسان برکت می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید