نگرانی واشنگتن از عدم پایبندی به تعهدات ایران!

ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1783710

نماینده آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام، گفت که واشنگتن نگران عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن به نقل از نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن نگران عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود است.

بر اساس این گزارش، لیندا توماس گرین‌فیلد که قرار است هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا نگران فعالیت‌های ایران است که به گفته آن‌ها به تعهدات تهران در برجام عمل نمی‌کند.

وی در عین حال به یاوه گویی های دولت آمریکا علیه تهران ادامه داد و بدون اشاره به خروج واشنگتن از برجام، گفت که آمریکا متعهد است ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

گرینفیلد تاکید کرد که واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که هیچ تغییری در سیاست خود مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان اشغالی ایجاد نخواهد کرد.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در رابطه با مذاکرات وین بیانیه ای داشت و تاکید کرد: اقدامات و تخلفات آمریکا از جمله تحریم های جدید، ارائه ضمانت های عینی از سوی آمریکا را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است. ” در این راستا معاونت دکتر باقری نیز جلسات صریح، شفاف و مفیدی را در پایتخت های اروپایی برگزار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بقایای مذاکرات قبلی باقی بماند. در حالی که آن را در دسترس قرار می دهد. معتقدم اگر کشور مقابل با رویکرد جدی و مثبت وارد وین شود، در کوتاه مدت می توان به توافق خوبی دست یافت.

همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، دولت جمهوری اسلامی ایران با جدیت سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را دنبال می‌کند و تصمیم گرفته است که گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و چندجانبه را به برجام مرتبط نکند. موضوع.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید