با وجود پایبندی ایران به تعهدات خود ، اروپا هیچ اقدامی نکرده است

زمان: 22:07
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776616

حفاران در پنجمین دور مذاکرات سیاسی ایران و اتریش:

معاون وزیر امور خارجه گفت که اروپا پس از خروج آمریکا از برجام از توافق خارج نشده است ، اما در چارچوب تعهدات خود اقدامات موثر و عملی انجام نداده است.

پنجمین دور مذاکرات سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اتریش امروز (شنبه) به رهبری علی باقری معاون وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه کشورمان و پیتر لاونسکی دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش انجام می شود. در تهران

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به سابقه طولانی روابط ، گفت که این سرمایه ارزشمندی برای روابط دو کشور است.

بیل مکانیکی ها در توضیح رعایت تعهدات کشورمان افزود: اروپا پس از خروج آمریکا از برجام از توافق خارج نشد ، اما در چارچوب تعهدات خود اقدامی م effectiveثر و عملی انجام نداد.

وی در بخش مسائل منطقه ای ، مرور رویدادهای اخیر در یمن و افغانستان و همچنین تلاش های کشورمان برای کمک به کاهش مشکلات گفت: مردم یمن در پنج سال اخیر در معرض شدیدترین حملات نظامی قرار گرفته اند و انتظار می رود که بلایای طبیعی در این کشور متوقف شود. لحظه ای که کشورهای اروپایی نیاز به اقدام جدی دارند.

لاوانسکی گفت: “احترام و درک متقابل اراده همکاری با مردم هر دو کشور را نهادینه کرده است.”

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش با اشاره به پتانسیل قابل توجه روابط اقتصادی دو کشور بر تمایل شرکت های اتریشی برای مشارکت در بازار ایران تاکید کرد.

در موضوع افغانستان ، لاوانسکی بر درک نگرانی های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و پذیرش پناهندگان افغانستان در کشور ما را ارزیابی کرد.

وی در مورد وضعیت یمن تاکید کرد: ما تلاش می کنیم با ارائه کمک های بشردوستانه تا حد ممکن از رنج مردم یمن بکاهیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید