نیازی به ارتباط نزدیک رئیس جدید کمیته ملی المپیک با دولت نیست


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893184

امیدوارم انتخابات همه فدراسیون ها در تاریخ تعیین شده برگزار شود.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک کشور به ما گفت: نیاز خاصی برای ارتباط نزدیک رئیس جدید کمیته با دولت وجود ندارد و تفاهم کافی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مصطفی هاشمی طب، رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره انتخابات این هیئت ورزشی گفت: پیش بینی اینکه چه کسانی می توانند موفق باشند یا نه بسیار سخت است. کمیته ملی المپیک دارای یک نهاد بین المللی به نام IOC است و باید بسیاری از ارتباطات مهم بین المللی را مدیریت کند. همچنین باید کاروان های خوبی به بازی های آسیایی و المپیک بفرستد. باید پایه ای قوی در کشور ما ایجاد کند.

وی همچنین گفت: همه کاندیداها در عرصه ورزش فعالیت کرده اند و گاها در عرصه های بین المللی نیز فعالیت داشته اند، اما به هر حال آمادگی فدراسیون ها و تیم های ملی مختلف، برای برنامه ریزی برای رشد و توسعه ورزش در کشور مهم است. وقتی آکادمی المپیک با این امکانات داریم باید در ورزش کشور خیلی موثر باشد. فعالیت هایی مانند موزه یا کارهای دیگر انجام شده و باید ادامه پیدا کند. امیدوارم هرکسی که انتخاب شود نیازهای ورزش کشور را به این معنا تامین کند.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره اهمیت این انتخابات برای ورزش کشور گفت: انتخابات مهم است اما وقتی از زمان و مکان خود خارج شود، شایعات زیادی به وجود می آید. چه خوب که انتخابات همه فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک به موقع برگزار شد و به تاخیر نیفتاد. اکنون به دلیل اساسنامه و آیین نامه کار پیچیده تر شده است و امیدوارم با استفاده مناسب از انتخابات امروز به خوبی انجام شود.

هاشمی طبا با اشاره به عملکرد سیدرضا صالحی امیری در دوران ریاست وی بر کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: دوران مثبتی بود. با این حال، رویه ها ممکن است متفاوت باشد و ممکن است به برخی سوالات اهمیت کم و بیش داده شود. در این دوره ناکامی ها و موفقیت هایی داشتیم که البته همه آن ها مربوط به کمیسیون نیست، بلکه سایر سازمان های ورزشی کشور هم مهم هستند.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک اذعان داشت: محمود خسریفه که ارتباط خوبی با ساختار اجرایی کشور دارد و عملکرد موفقی در کمیته ملی پارالمپیک داشته است، اذعان داشت: رابطه رئیس و دولت نیازی به این ندارد. بسیار نزدیک باشید، اما درک متقابل کافی است. من نمی دانم، اما همه گزینه ها رابطه خوبی با دولت دارند. هیچ فردی وجود ندارد که با دولت موافق نباشد یا شرایط خوبی نداشته باشد.

هاشمی طبا در خصوص میزان مشارکت ورزشکاران در امور کلی و جزئی کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ورزشکاران کار خود را دارند و نمی توانند در مشکلات دخالت کنند. البته آنها صدا و کار خود را دارند، اما نباید انتظار داشته باشید که در همه امور دخالت کنند، زیرا به عنوان ورزشکار باید روی کار اصلی خود تمرکز کنند.

عضو سابق کمیته بین المللی المپیک درباره چالش های فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک و حذف ناگهانی نصیرزاده نماینده دبیر در مجمع از عضویت در این مجمع و البته رئیس جمهور خود این فدراسیون اعلام کرد که اگر به جلسه بیایم باید در جایگاه هیات اجرایی باشم. من فقط حضور در جلسه را قبول ندارم، گفت: دبیر به دلیل عملکرد خوبش می تواند عضو شورای اجرایی هم شود.

دیدگاهتان را بنویسید