هشدار این نماینده مجلس: در اولین ماه سال جدید بسیاری از محصولات ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند/ گوشت قرمز از جدول ۹۰ درصدی مردم حذف شد.

هشدار این نماینده مجلس: در اولین ماه سال جدید بسیاری از محصولات ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند/ گوشت قرمز از جدول ۹۰ درصدی مردم حذف شد.

جلال محمودزاده در خصوص تغییراتی که دولت در کابینه ایجاد کرده و اینکه آیا می تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: یکی از راه هایی که دولت می تواند مشکلات خود را در زمینه مدیریت اقتصادی و مدیریت اداری کاهش دهد تا بتواند موفق باشد، گسترش است. انتخاب مردمش.آهسته آهسته

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات دولت آقای رئیسی محدود بودن انتخاب ایشان است و ایشان افرادی را از دانشگاه امام صادق(ع) و دستگاه حقوقی و قضایی که قبلاً در آنجا فعالیت می کردند انتخاب و هدایت می کند، گفت: آقای رئیسی در این زمینه حضور داشتند. دایره انتخاب رئیسی بسیار محدود است و از افراد دیگری که در دولت قبل و در چند دولت سابقه و سابقه کار داشته اند استفاده نمی کند، بنابراین وقتی دایره گزینش محدود است، آن افراد انتخاب می شوند.

وی در خصوص برکناری وزیر کشاورزی گفت: رئیس جمهور جایگزین وزیر جهاد شد، کی را می خواهند جایگزین کنند؟ واضح است که خود را از اطرافیان خود حمل می کنند، زیرا دایره و مانور انتخاب مدیران بسیار محدود است و افراد ضعیف و نالایق و کسانی که بهتر از فرد قبلی نیستند انتخاب می شوند.

محمودزاده تصریح کرد: معتقدم تمام بدنه اقتصادی دولت و در واقع وزرای اقتصادی و معاونان آنها ضعیف هستند و این امر موجب تورم و تورم افسارگسیخته در کشور شده است. می بینیم که در عرض یک ماه از سال 1402 بسیاری از اقلام 50 درصد افزایش قیمت و افزایش قیمت داشته اند، در حالی که امسال سال محدودیت تورم و رشد تولید است، اما بانک ها ریالی بابت تولید پرداخت نمی کنند و تمام حساب های خود را بسته اند. تولیدکنندگان نمی توانند بانک ها برای سرمایه در گردش و توسعه فعالیت های خود مبلغی دریافت کنند.

وی ادامه داد: از نظر تورم، متاسفانه اقلام در یک ماه گذشته گران شده است، اکنون شاهد هستیم که مردم با قیمت 85 هزار تومان مرغ و گوشت قرمز که 90 درصد سفره مردم حذف شده و ماهی قزل آلا از 60 هزار تومان سفر می کنند. به 175 هزار تومان رسید! اینها کالاهای ضروری است که مردان باید برای سفره خود تهیه کنند. چه کسی این چیزها را ترتیب می دهد؟ کابینه دولت و تیم اقتصادی باید این کار را بکنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از افراد در دولت کسانی هستند که مدعی هستند به تنهایی می توانند دولت و کشور را اداره کنند، گفت: دولت در واقع از کسانی تشکیل شده بود که نامزد بودند و می خواستند رئیس جمهور شوند و بیایند فقط دولت را اداره کنند. الان همه دور هم جمع شده اند و این وضعیت اقتصادی کشور است.

وی تاکید کرد: بنابراین به نظر من باید کل تیم اقتصادی دولت تغییر کند و افراد توانمند بدون در نظر گرفتن خودی یا غیرخودی انتخاب شوند. یعنی نگوییم حلقه ما از این افراد است و از بین آنها انتخاب می شوند. در واقع باید دایره انتخاب دولت گسترده شود و از افراد توانمند از سراسر کشور استفاده شود. افرادی که مدیریت و مدبر هستند، در بحث اقتصادی حرفی برای گفتن دارند، سابقه کار دارند و سرشان بالاتر از وزرای فعلی و تیم اقتصادی است. به جای اینکه افراد نالایق را در هیئت دولت انتخاب کنند، آنها را انتخاب کنند تا این وضعیت را داشته باشیم.

محمودزاده تصریح کرد: امروز در وزارت ارتباطات، جهاد کشاورزی، اقتصاد و زمین گیر کرده ایم و مشکل داریم و با این تغییرات جزئی دولت نمی تواند از این باتلاق خارج شود و مردم را از این فشار اقتصادی خارج کند، این دولت باید غیرت باش .خیلی خرج می کند

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که دولت آقای رایضی دارد بحث وزارت امور خارجه است، یعنی دولت آقای رایضی ضعیف ترین دولت در تعاملات بین المللی و ارتباط با سایر کشورها بوده است. دلیلش هم مشخص است که آقای رئیسی افرادی را در وزارت امور خارجه انتخاب کرد که نمی توانند با کشور کوچک همسایه ای مثل ارمنستان و آذربایجان ارتباط برقرار کنند.

نماینده مردم مهاباد در شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در بحث اقتصادی داریم به تعاملات بین المللی برمی گردد. شورای عالی امنیت ملی تحرکاتی انجام داد که قبل از عید داشتیم. این آقای شمخانی بود که به چین رفت و با عربستان نشست و با عراق رابطه برقرار کرد، بنابراین اگر اخیراً حرکتی صورت گرفت، نه از طرف وزارت خارجه، بلکه شورای عالی امنیت ملی بود که آمد. برای کمک به. اگر وزارت امور خارجه و وزیر امور خارجه آقای رایضی توان داشتند، نیازی نبود که رئیس شورای امنیت ملی به کمک ایشان بیاید و حرکتی انجام دهد. بنابراین در بحث تعاملات بین المللی و تیم اقتصادی، دولت مشکل دارد و باید این مشکلات را حل و فصل کند.

و افزود: آقای رئیسی در موضوع معاون اول و سایر معاونان خود تجدید نظر کنند. اگر این کار را انجام ندهد و در 2 سال باقی مانده افراد مجری و توانمند را انتخاب نکند، مطمئناً مشکلات بزرگی برای دولت و در نهایت مردم به وجود می آید، زیرا عدم انتخاب افراد توانمند و وجود یک اقتصاد ضعیف تیم توسط مردم دیده می شود و متحمل ضرر می شوند و مردم تحت فشار اقتصادی قرار می گیرند و با این وضعیت زندگی که در حال حاضر شاهد آن هستیم مواجه خواهند شد.

محمود زاده درباره اینکه گفته می شود استیضاح وزرای دولت در مجلس به خط قرمز تبدیل شده و وزرا قبل از طرح موضوع استیضاح برکنار یا استعفا می دهند، گفت: مجلس یازدهم با مجالس گذشته متفاوت است. آنها دولت هستند و نقاط ضعف دولت را می پوشانند، یعنی اگر نقطه ضعفی را شناسایی کردند فکر می کنند این ضعف برجسته نشود، با تذکر، سوال، استیضاح دولت را مجبور به رفتن در مسیر درست کنند. و در نهایت ابزارهای نظارتی.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس یازدهم باعث می شود که دولت گاهی حتی اگر مدیریت کشور با چالش و مشکل مواجه شود، برای اصلاحات تلاش نکند، مسیر اصلاحات را انتخاب نکند و دچار روزمرگی شود که بسیار بد است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: یکی از لحظات منفی مجلس یازدهم این بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 220 نماینده مجلس در نامه ای از آقای رئیسی خواستند نامزد شود. از یک شخص مستقیماً بخواهید در انتخابات شرکت کند.

نماینده مردم مهاباد تصریح کرد: وقتی 220 نماینده از فردی می خواهند کاندیدای انتخابات شود، وقتی آن فرد انتخاب می شود حتما او را همراهی می کنند و این نقطه ضعف و پاشنه آشیل مجلس شده است و همین است. متاسفانه در دولت شاهد هستیم.

وی گفت: حالا اگر چند نماینده منتقد در مجلس پیدا شوند و به آنها تذکر داده شود و بگویند که آنها را استیضاح می کنیم، مورد حمله قرار می گیرند و حرفی به آنها داده نمی شود. اینها مشکلات پیش روی مجلس است و باید واقعیت ها را پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید