هشدار بزرگ به شاگردان کوئیروس درباره داوری بازی با آمریکا

هشدار بزرگ به شاگردان کوئیروس درباره داوری بازی با آمریکا

حیدر سلیمانی در خصوص داوری بازی تیم ملی کشورمان مقابل آمریکا گفت: همانطور که ما ایرانی ها بسیاری از مسابقات لالیگا به خصوص ال کلاسیکو را تماشا کرده ایم، متئو لاهوس را می شناسیم. داور 45 ساله ای که در آستانه بازنشستگی است. او در تمام رده ها قضاوت کرده و فقط فینال المپیک و قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. لاهوس در جام جهانی 2018 دو داور داشت، المپیک 2020 نیز میزبان جام جهانی زیر 20 سال و فینال باشگاه های اروپا بود.

جمله ظالمانه با چهره ای نگران

کارشناس داوری فوتبال خونه به خونه کشورمان گفت: لاهوس رکورد قدرتمندی دارد اما در نگاه اول به نظر می رسد به خاطر چهره پر استرس و نگران بازی باخته است. شاید به همین دلیل است که اعتراض ها زیاد است، اما او داوری است که بلافاصله کارت می دهد و در واقع یکی از داورهای کارت شده فوتبال به حساب می آید. در بازی سنگال و قطر دیدیم که 6 کارت داد. برای هر اشتباهی که نشانه ای از خشونت دارد نمی ایستد و کارت می دهد.

دو عادت بد بازیکنان ایرانی

وی با اشاره به عاداتی که بازیکنان ما به خاطر بازی های خانگی دارند، ادامه داد: بازیکنان ما به تکل های بی احتیاطی عادت کرده اند و معمولا کارت زرد دریافت نمی کنند اما اینجا هر اشتباه بی احتیاطی مستحق کارت زرد است. دیدیم که علیرضا جهانبخش در همان دیدار اول کارت زرد گرفت و همین باعث شد او بازی را ترک کند. بازیکنان ما احساساتی هستند و وقتی کارت می گیرند 50 درصد توانایی خود را از دست می دهند. پس باید سعی کنند در نیمه اول کمتر کارت بگیرند و کمتر اشتباه کنند تا نیمه دوم آرامی داشته باشیم.

وی با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی کشورمان با وجود تجربه تلخ گذشته مانند بازی با ژاپن همچنان به تصمیمات داوری در مسابقات بین المللی معترض هستند و این رفتار در دو دیدار گذشته به وضوح قابل مشاهده است، گفت: : اسکوبار، داور بازی قبلی ما، داور است. جوان و دانشگاهی بود. او سعی می کرد آکادمیک باشد و به بازیکنان احترام بگذارد. به همین دلیل او عملکرد خوبی نداشت و بعید به نظر می رسد که دوباره فرصت بازی به او داده شود

اخلاق بازار لاهوس، زنگ بیداری برای دانش آموزان کی روش

وی تصریح کرد: اما لهوس اصلاً نگرش آکادمیک ندارد و در واقع قاضی معابر بازار است. هر بازیکنی با اولین اعتراض یک کارت زرد جلوی چشمش می بیند. در لالیگا روحیه او را می شناسند و کمتر این اتفاق می افتد، اما در کل به خاطر روحیه لاخوس، بازی های او همیشه پر ورق است. او می تواند در هر صحنه اعتراضی به افراد زیادی کارت بدهد. یعنی اگر در یک مسابقه 6 کارت زرد بدهد، سه تای آن اعتراض است و سه تای دیگر جریمه می شود. اعتراض به لائوس فایده ای ندارد. گوش هایش مدیون حرف های دیگران نیست و خودش کار خودش را می کند.

دیدگاهتان را بنویسید