مطهری: استقلال با تیم 10 نفره ما مساوی کرد و شاهکار داوری/ گل محمدی: سیاه ترین روز داوری بود


ساعت: 21:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816363

ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و حق خود را در محل نخواهیم گرفت

سرمربی پرسپولیس گفت: استقلال با تیم 10 نفره ما و شاهکار داوری به تساوی رسید اما هرگز تسلیم نمی شویم و حق خود را در زمین نمی گیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ حمید مطهری سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 98 گفت: همیشه عادت داشتم در مورد فوتبال فنی صحبت کنم اما از قضاوت سیدعلی در این دیدار پشیمان هستم. فکر می کنم همه کسانی که در آستانه بازنشستگی هستند و می خواهند قضاوت شوند به عنوان داور دربی انتخاب شده اند. داور دربی باید بهترین آمادگی را داشته باشد نه اینکه در آستانه بازنشستگی باشد. می بینید که چطور 11 بازیکن شیر ما را سوت زد و اذیت کرد.

وی ادامه داد: واقعا برای این انتخاب متاسفم. او قرار بود هفته گذشته بازی نفت مسجد سلیمان را انجام دهد اما یک استوری گذاشت و بلافاصله از بازی خارج شدیم و نحوه انتخاب او برای دربی. مربی حریف بین دو نیمه به سینه بازیکن ما ترابی ضربه می زند، اگر او را دیدید صحنه را نشان دهید. او می خواهد بهترین بازیکن ما را عصبانی کند. مربی حریف در ابتدای نیمه دوم از جایش بلند نمی شود تا کارتی دریافت نکند و داور و ناظر او را می بینند اما خیلی راحت از او عبور می کنند. اینها واقعا تعجب آور است.

سرمربی پرسپولیس گفت: فوتبال خوب، فعال و دوستانه برای تماشاگران بود، اما استرس داور بیشترین استرس را دارد، داور با تجربه ما. من همیشه گفته ام که او از عذرخواهی ما قوی تر است، اما این قاضی نیاز داشت که این حرف ها را درباره او بگویم. فوق العاده ضعیف بود در گلی که زدیم تیم ما 10 نفره بود و دو شیفت داشتیم. داور صحنه را می بیند، اما اجازه تغییر را نمی دهد. من افتخار می کنم که 11 نفر جلو بودیم و 10 نفر یک به یک.

مطهری تاکید کرد: آنها با تیم 10 نفره ما و شاهکار داوری و تیمش مساوی کردند اما ما هرگز تسلیم نمی شویم و تا هفته سی ام می جنگیم. ما حق خود را در زمین می گیریم و جای دیگری نمی توانیم برویم. آیا این همان دولت پرسپولیس است که می گفتند؟ معلوم شد که ما دولتی یا تیم های دیگر بودیم. فقط داوران باید ارزیابی خود را در این مسابقه توضیح دهند.

وی درباره تغییرات پرسپولیس و اینکه گفته می شد اگر آقایی مصدوم نشود، ادامه می دهد، گفت: با تدبیر و برنامه ریزی زیاد جلو رفتیم. اتفاقی افتاد و بازیکن ما مصدوم شد. بازی تحت کنترل ما بود و بعد از اینکه آنها روش خود را تغییر دادند، ما نیز می خواستیم عکس العمل نشان دهیم که متاسفانه تیم داوری اجازه نداد و ما دیر تغییر ندادیم. این ممکن است نگاه یک طرفدار باشد که فکر می کند ما خیلی دیر تغییر کرده ایم. ما بازی را با دقت مطالعه می کنیم و تصمیم می گیریم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه گفته بودید در زمین به حق خود می پردازید و اگر داوری خوب بود باز هم تیم شما برنده می شد، گفت: ما داریم صحبت می کنیم که چه اتفاقی افتاد و چه گلی زدیم. چیزی که من می گویم این است که ما حق خودمان را در زمین می گیریم، 7 هفته دیگر فرصت باقیست. ما 6 امتیاز فاصله داریم اما تیم حریف هم مسابقات سختی خارج از خانه دارد.

مجیدی در مورد اینکه مجیدی هم گفته است که داوری به ضرر استقلال بوده و اینکه آیا این شکایت تصمیم خوبی بوده یا خیر، گفت: شکایت به باشگاه مربوط می شود اما امیدوارم هیچکس از بیرون نیامده این رسوایی را ببیند. وقتی می گویید تیم مقابل هم به داوری اعتراض دارد، می توانید هفته های گذشته را کنار بگذارید و ببینید داوری در کدام تیم است.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض گل محمدی چندان تند نبود یا خیر، گفت: ببینید مربیان تحت فشار چگونه کار می کنند. چرا گل محمدی برکنار شد؟ آیا چنین صحنه هایی را از گروه ما دیده اید؟ او بسیار آرام است و وقتی به نقطه انفجار رسید چه اتفاقی افتاد. بازی متوقف شده و باید دو شیفت انجام شود، اما اجازه نمی دهند. من نمی گویم مربی حق دارد اینطور اعتراض کند اما فشار در این بازی آنقدر زیاد است که این اتفاق می افتد. چرا بازیکن ما اجازه ورود به زمین را نداشت؟ توپ به راحتی به دست عارف گلمی می افتد و آنها فقط از کنار آنها می گذرند، اما همان توپ به دست رضا اسدی می افتد، او آماده بازی است. اگر در مورد داوری صحبت کنید، چون فشار زیادی روی ما وجود دارد و داور اصلاً در این مسابقه نبود. نمی دانم چرا مد شده هر داوری که می خواهد با او خداحافظی کند فینال یا دربی به او داده شود.

مطهری در خصوص مشکلات فنی این دیدار گفت: استقلال در 10 دقیقه اول خوب بود و یک کرنر زد و بعد از دقیقه 15 توانستیم کاملاً کنترل کنیم و توپ را پشت زمین آنها قرار دهیم. خیلی خوب وارد کانال های کناری شدیم و خودمان را جا انداختیم. بازی در شرایط خوبی بود و هواداران خوشحال بودند. بازی با یک داور سطح بالا به طور قابل توجهی کیفیت مسابقه را بهبود می بخشد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه فکر نمی کنی در نیمه دوم در دفاع بازی کردی و آسیب دیدی، گفت: نه این نظر شماست. ما هم این فرصت را داشتیم. گاهی اوقات بازی با مالکیت توپ کنترل می شود و به حریف اجازه حمله نمی دهد. اگر این دیدار ادامه داشت و ما 11 می شدیم، استقلال به هیچ وجه گل نمی خورد. سازماندهی ما در دفاع عالی بود و فاصله روی خط ما خوب بود و لحظه ای که 10 ساله شدیم همه چیز به هم خورد. اگر عقب نشینی صورت گرفت به خاطر شرایط بازی بود نه نظم تاکتیکی.

او گفت: من به نظر شما احترام می گذارم، اما نتیجه ما کی برگشت؟ از هر مسابقه 2 امتیاز گرفتیم. در آن زمان نسبت به سال گذشته امتیاز بیشتری کسب کردیم. اگرچه ما بسیاری از دوستانمان را از دست دادیم. بعد می گویند ما ثبات داریم؟ چه ثباتی؟ بازیکن را از خط دروازه به حمله از دست دادیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه اگر استقلال قهرمان شود، او را پاک می دانید یا خیر، تاکید کرد: من اصلاً از پاک و نجس صحبت نمی کنم و وارد آن نمی شوم. گفتم ما تسلیم نمی‌شویم و تا آخر نمی‌جنگیم. خود مردم بهترین هستند و می توانند تشخیص دهند. اگر عجله کردم صحبتم را شروع کنم به خاطر مشکلات داوری بود چون نتیجه تحت تاثیر داور بود.


گل محمدی: سیاه ترین روز داوری بود

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از تساوی پرسپولیس و استقلال در دربی 98 از سید مهدی سیدعلی داور پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: امروز سیاه ترین روز داوری بود. شرم بر شما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید