با این میوه سیاه گچساران پوست خود را زیبا کنید/ 33 فایده و خواص شگفت انگیز انجیر سیاه


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903079

میوه سیاه گچساران بسیار خوش طعم است و برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، جالب است بدانید که اثرات شگفت انگیزی روی پوست و مو دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، انجیر خشک از جمله خوراکی های ارزشمندی است که می توان از آن به عنوان شیرینی با چای استفاده کرد و در رژیم غذایی و در جهت کاهش وزن نیز بهترین گزینه محسوب می شود.

حال در این مطلب شما را با این نوع انجیر خشک آشنا می کنیم و نکات مهم و کاربردی خرید این محصول را به شما می گوییم تا به بسیاری از سوالات خوانندگان درباره انجیر سیاه خشک و فواید آن پاسخ داده شود. با ما تا پایان مقاله درباره وب سایت آراد برندینگ همراه باشید.

یکی دیگر از مزایای انجیر سیاه خسروی سازگاری نهال آن با اکثر مناطق ایران است زیرا برای رشد این نهال به آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری با نور کامل آفتاب و ارتفاع این درخت بین 4 تا 7 نیاز داریم. متر، کاشت آن در حیاط ساختمان های مسکونی امکان پذیر است و اهالی می توانند در ماه های گرم سال علاوه بر لذت بردن از میوه های انجیر سیاه خسروی، از آن به عنوان سایه بان استفاده کنند.


انجیر سیاه خسروی

همانطور که می دانیم میوه انجیر سیاه خسروی یکی از بهترین نمونه های این محصول است که به لطف طعم شیرین، بافت لطیف و خواص فراوان توانسته جایگاه ویژه ای را در میان انواع دیگر انجیر به خود اختصاص دهد.

از ویژگی های این نوع انجیر باید به پوست سیاه و گوشت قرمز رنگ آن اشاره کرد که در وسط آن دیده می شود و البته طعم شیرین آن باعث شده است که علاوه بر تازه خوردن، برای مصارف دیگر نیز استفاده شود. مانند مربا، ژله، دسر، استفاده از میوه خشک و …


c40ffa83 4929 4287 a3f7 d63d17e6e746 خبر خاکستری

لازم به ذکر است که انجیر سیاه خسروی سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، کلسیم، فسفر و آنتی اکسیدان ها می باشد، بنابراین مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و در عین حال برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است. فواید برای مادران باردار و زنان شیرده

حتی افراد می توانند از این میوه خشک برای پیشگیری و یا حتی درمان برخی بیماری ها استفاده کنند و با استفاده روزانه از آن، بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست را برطرف کنند و در عین حال می توانند مقدار زیادی کالری دریافت کرده و بخشی از انرژی روزانه خود را با این روش دریافت کنند. خوردن این منبع غذایی


انجیر سیاه گچساران

اگر قدرت جنسی ضعیفی دارید و می خواهید قوی و قوی شوید استفاده از انجیر سیاه گچساران می تواند برای شما بسیار مفید باشد، حتی حضرت علی علیه السلام فرمودند با مصرف انجیر به راحتی می توانید از شر قولنج خلاص شوید. مراقب باشید میزان قند انجیر نسبت به سایر میوه ها بیشتر است و در صورت مصرف بیش از حد این میوه مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند.

در بسیاری از احادیث معصومین به بهشتی بودن این میوه اشاره شده است، لذا امام رضا (علیه السلام) نیز فواید فراوان این میوه را برای رفع بوی دهان و دندان ذکر می کند.


6fd84a54 d238 46b7 8881 e10ef36d4dcd خبر خاکستری

با مصرف انجیر سیاه گچساران می توانید میزان کلسترول خون خود را کاهش دهید و از سرطان روده بزرگ و سینه پیشگیری کنید، پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و B از جمله مواردی است که در انجیر مشاهده می کنید. بدن بسیار سالمی داشته باشید و به ساخت غضروف در استخوان های خود کمک کنید.

مصرف انجیر و رازیانه با هم می تواند به افزایش چاقی در بدن کمک زیادی کند و بواسیر از جمله بیماری هایی است که با کمک انجیر قابل درمان است یا می توانید به راحتی با مخلوط انجیر و گلاب این مشکل را حل کنید و به سلامتی بدن کمک کنید. سلامت بدن شما

همچنین می توانید از این میوه بهشتی و فوق العاده برای رفع گرفتگی رگ ها و حمایت از سلامت بدن خود استفاده کنید. امگا 3 و امگا 6 می توانند از جمله مواردی باشند که به داشتن بدنی سالم کمک می کنند. شهرهایی هستند که می توانید بهترین انجیر را با قیمت مناسب از خود باغبان تهیه کنید، در این شهر به راحتی می توانید انواع انجیر مرغوب را خریداری کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

بهبود سلامت دستگاه گوارش، بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول، پیشگیری از سرطان روده بزرگ، درمان کم خونی، مفید برای دیابتی ها، جلوگیری از سرطان سینه، تقویت استخوان ها، غنی از آنتی اکسیدان، تنظیم فشار خون بالا، جلوگیری از فشار خون بالا، افزایش قوای جنسی، درمان آسم، پیشگیری از بیماری های مقاربتی، کاهش گلودرد، پیشگیری از آب مروارید، بهبود سلامت کبد، انجیر یک ملین طبیعی عالی، درمان بواسیر، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، منبع خوب انرژی، درمان بی خوابی، سلامت دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی، درمان زگیل و پینه، افزایش شیر مادر، پیشگیری از چین و چروک، جوانسازی پوست، درمان جوش و آکنه، پوست نرم و لطیف، ضد ریزش مو، افزایش رشد مو، درمان ریزش مو و شوره سر 33 از خواص فوق العاده انجیر است. .


364dc03b b540 4c67 b2ad 76879c7f1098 خبر خاکستری

لازم به ذکر است در یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد که در جنوب غربی استان به نام شهرستان گچساران قرار دارد، این شهرستان در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. و دارای 4683 کیلومتر مربع مساحت و 720 متر از سطح دریا با مساحت 18 کیلومتر مربع و در 150 کیلومتری یاسوج، به مناطق صخره ای و زیبای انجیر سیاه می گویند. این منطقه در روستای انجیر سیاه واقع در شرق شهرستان گچساران و در محدوده روستای لیشتر واقع شده است.

در منطقه انجیر سیاه صخره ها و چشمه های زیادی و همچنین گونه های گیاهی زیادی وجود دارد. کوه سرخ یکی از کوه های معروف این روستا و بخشی از لیشتر (شامل تعداد زیادی از روستاهای اطراف جاده گچساران – بهبهان از جمله سادات – سعادت آباد – مظفرآباد – اسلام آباد و …) است که به صورت نواری از انجیرسیه شروع می شود. روستا و از منطقه لیشتر تا بالای روستای سادات به طول حدود 8 کیلومتر امتداد دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید