خواص شگفت انگیز تفاله هویج روز جدید

خواص شگفت انگیز تفاله هویج

روز جدید اکثر مردم پس از نوشیدن آب هویج، تفاله هویج را دور می اندازند، اما اگر از خواص و فواید شگفت انگیز تفاله هویج آگاه باشید، هرگز این کار را نخواهید کرد.

هویج سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است و حتما آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.همانطور که می دانید هویج سرشار از ویتامین A است و برای سلامت بدن به خصوص چشم ها بسیار مفید است. اما امروز می خواهیم در مورد تفاله هویج و خواص آن با شما صحبت کنیم. سعی کنید هنگام مصرف، تفاله هویج را دور نریزید. تفاله آب هویج را دور نریزید و از آن برای خوش طعم و معطر کردن برخی غذاها استفاده کنید. تفاله هویج یکی از 10 پوره میوه است که خواص بسیار بالایی دارد و خواص قابل توجهی دارد که خواهیم گفت.

آیا فرنی هویج خوراکی است؟

خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A را فراهم می کند که برای محافظت از چشم و پوست مفید است. هویج همچنین منبع خوبی از پتاسیم و ویتامین K است. ماده مغذی اصلی که در آب هویج یافت نمی شود، اما در هویج کامل یافت می شود، فیبر است. بیشتر سایر مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها در هویج یافت می شوند – کیفیت آنها در فرآیند کم آبی از بین نمی رود.

تفاله هویج غنی از فیبر:

ماده مغذی اصلی که از طریق آب هویج از بین می رود فیبر است. حدود هشت هویج بزرگ برای تهیه 8 اونس یا 1 فنجان آب هویج استفاده می شود. چهار هویج بزرگ حاوی 8 گرم فیبر است، اما 1 لیوان آب هویج تنها حاوی 2 گرم فیبر است، شش گرم فیبر پس از کم آبی در پالپ باقی می ماند و این فیبرها برای تنظیم هضم و همچنین حفظ سطح کلسترول سالم مورد نیاز هستند. .

موسسه پزشکی توصیه می کند که زنان 21 تا 25 گرم فیبر در روز و مردان 30 تا 38 گرم فیبر در روز دریافت کنند و خوردن چهار هویج بزرگ به جای آب هویج به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

خواص ویتامین A در تفاله هویج:
آب هویج حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی است که در هویج کامل وجود دارد. هویج و آب هویج سرشار از ویتامین A هستند که تنها مقدار بسیار کمی از آن با کم آبی از بین می رود. ویتامین A برای حفظ سلامت چشم ها، پوست، استخوان ها و دندان ها ضروری است و تنها یک لیوان آب هویج حدود 322 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند.

تفاله هویج حاوی پتاسیم و ویتامین K است:
هویج همچنین منبع خوبی از ویتامین K و پتاسیم است و هیچ یک از این مواد مغذی در اثر کم آبی از بین نمی روند. پتاسیم کافی برای تعادل مایعات مفید است و به هدایت عصبی کمک می کند و ویتامین K برای لخته شدن خون و تشکیل پروتئین در استخوان ها، ماهیچه ها و کلیه ها ضروری است. یک لیوان آب هویج 20 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم و حدود 35 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین می کند.برای جلوگیری از از دست دادن فیبر، می توانید پس از خوردن آب هویج، تفاله آن را بخورید، البته چندان جذاب نیست. بهتر است تفاله را با مافین یا هویج به کیک اضافه کنید. همچنین می توانید باقی مانده آب هویج را به غذای مرغ خود اضافه کنید. اگر فقط پالپ را دور بریزید، الیاف آن را از دست می دهید. نوشیدن آب هویج، تا زمانی که فیبر زیادی از منابع دیگر دریافت کنید، راهی آسان برای افزودن مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی روزانه شماست. شما می توانید با بسته بندی و نگهداری آنها در فریزر، استفاده از این مواد به ظاهر استفاده نشده را در آشپزخانه های آینده خود بهینه کنید.

5 کاربرد مفید تفاله هویج
1. زمانی که قصد پخت خورش فسنجان را دارید، می توانید از این حریره هویج نگهداری شده به اندازه پودر گردو مجددا استفاده کنید.

2. آنها را در روغن سرخ کنید و به خورش اضافه کنید. به این ترتیب خورش فسنجان علاوه بر طعم بهتر، رنگ هویج به خود می گیرد، گویی زعفران به آن اضافه کرده اید!

3. هنگام درست کردن سوپ، کمی پوره هویج اضافه کنید تا سریعتر بپزد و لعاب شما بیشتر لعاب دهد.

4. هنگام پختن کتلت سبزیجات یا سیب زمینی کمی تفاله هویج به مایه کوکو اضافه کنید (در این صورت بهتر است تفاله یخ نزنید) کتلت شما خوشمزه تر می شود. هنگام پختن مرغ، پیاز را رنده کنید و تفاله هویج را به آن اضافه کنید تا طعم بهتری به مرغ داده شود و بوی مرغ به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

5. هنگام پخت برنج، می توانید قیمه هویج را با تفاله هویج درست کنید. مقداری از آن ها را با ماست، تخم مرغ، زعفران و نمک مخلوط کرده، یکی دو گلوله برنج آبکش شده را به مواد اضافه کنید و ته ظرف روغنی را که از قبل گرم شده با برنج بمالید و با برنج بریزید. شما یک تهدید بسیار خوشمزه دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید