خواص شگفت انگیز سیب در شب که از آن غافل بوده‌اید / ۵ دلیل که به شما می‌گوید هر شب یک عدد سیب بخورید

خواص سیب / خواص سیب در شب

سیب یک نوع میوه‌ای است که در تمام فصول سال می‌توانید آن را تهیه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. در مقاله زیر قصد داریم شما را با چند نمونه خواص مصرف سیب در شب آشنا کنیم.


به گزارش شمانیوز: سیب یک میوه بسیار پرخاصیت است. همه پزشکان بر خواص سیب برای سلامتی اعتقاد دارند. در طب سنتی آمده است خواص سیب آنقدر زیاد است که انسان‌ها را از رفتن به پزشک باز می‌دارد. برای بهبود خواص سیب  و عملکرد مطلوب سیب می‌بایست با خواص آن و همچنین نحوه صحیح مصرف این میوه در رژیم غذایی آشنایی داشته باشید. در ادامه به چند خواص سیب در شب اشاره میکنیم. 

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%DB%8C%D8%A8 خبر خاکستری

 

خواص سیب در شب کنترل قند خون

پلی‌فنول‌ها، که نوعی آنتی‌اکسیدان هستند، در پوست سیب به مقدار زیادی وجود دارند. توجه داشته باشید که فراورده‌ها و محصولاتی که از سیب بدون پوست درست شده‌اند، از این نوع آنتی‌اکسیدان‌ها بهره‌مند نیستند. کوئرستین و فلوریزین از جمله پلی‌فنول‌های موجود در سیب هستند که در تنظیم میزان قند خون نقش دارند. این مواد مانع از افزایش ناگهانی انرژی و قند خون در طول شب می‌شوند.

 

خواص سیب و تامین آنتی‌اکسیدان‌های ضروری

فقط ۱۰۰ گرم سیب می‌تواند تا ۸ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین کند، که یک آنتی‌اکسیدان قوی است. آنتی‌اکسیدان‌ها با نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن، سلول‌ها را از خطر آسیب دیدگی محافظت می‌کنند. کاهش سطح رادیکال‌های آزاد به کاهش استرس اکسیداتیو و التهابات در بدن منجر می‌شود، که این امر می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

 

خواص سیب در شب و افزایش کیفیت خواب

کربوهیدرات نیز در بهبود کیفیت خواب نقش مهمی دارند. طبق بررسی سایت چی شی، تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا قبل از خواب می‌تواند سطح هورمون‌های ملاتونین و سروتونین را افزایش دهد، که این هورمون‌ها در بهبود کیفیت خواب موثر هستند.

 

خواص سیب در شب و تاثیراتش بر گوارش و سیری

یک سیب متوسط تقریبا حاوی ۱۵ درصد از فیبرهای مورد نیاز روزانه است، و این خصوصیت می‌تواند به ایجاد حس سیری در طول شب کمک کند. فیبرهای نامحلول در سیب به حفظ آب در سیستم گوارشی کمک می‌کنند، به هضم غذا کمک می‌کنند و حتی از نیاز به دفع ادرار در شب جلوگیری می‌کنند.

 

خواص سیب بر انرژی و خواب

سیب، میوه‌ای کم کالری و بدون چربی است. یک سیب متوسط حدوداً ۹۵ کالری دارد، که جزء کمترین کالری‌هایی است که در طول روز می‌توانید مصرف کنید. سیب حدود ۱۰ درصد نیازهای روزانه شما به کربوهیدرات را تامین می‌کند، که عمدتاً از قند و فیبر تشکیل شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این میوه، توانمندی در تنظیم قند خون است. پس از مصرف سیب، قند به تدریج و به طور یکنواخت به خون رفته و در نتیجه، افزایش ناگهانی انرژی و تغییرات خلق و خوی جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، این میوه باعث ایجاد حس سیری و آرامش در زمان خواب می‌شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید