عسل و خواص شگفت انگیز آن؛ عسل غذاست یا دارو؟

ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797294

خرید عسل خوب عسل طبیعی است. عسلی که طبیعی نیست هیچ خاصیتی ندارد و عناصری که در این مقاله به عنوان خواص درمانی و درمانی عسل به آنها می پردازیم را پوشش نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسل این یک ماده طبیعی است که توسط زنبورها از شهد گلها تولید می شود. عسل آنها با رنگ و شفافیت متمایز می شوند. عطر و طعم عسل بسته به نوع گلی که زنبورها از آن تغذیه کرده اند متفاوت است.

مدل های مختلف برای خرید عسل

  1. عسل خام که مستقیماً از کندو خارج و بسته بندی می شود و حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده است. مصرف این نوع عسل گاهی می تواند منجر به حساسیت شود.
  2. عسل پاستوریزه است که گرما می دهد و ناخالصی ها را از بین می برد.

ویژگی های خرید عسل خوب:

عسل بخر خوب است که عسل طبیعی است. عسلی که طبیعی نیست هیچ خاصیتی ندارد و عناصری که در این مقاله به عنوان خواص درمانی و درمانی عسل به آنها می پردازیم را پوشش نمی دهد. مطمئن ترین راه برای شناسایی عسل طبیعی، خرید آن از یک فروشنده معتبر است. همیشه گران است عسل بخر هیچ دلیلی برای طبیعی بودن آن وجود ندارد. اما عسل ارزان نیز بعید است که واقعا طبیعی باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در تشخیص طبیعی بودن عسل کمک می کند:

1- رایحه طبیعی:

وقتی عسل طبیعی را در یک لیوان آب ولرم بریزید و هم بزنید، عطر فوق العاده آن را به راحتی حس می کنید. البته باید بگم که نمیشه زیاد به این روش اعتماد کرد. حس بویایی ما به راحتی می تواند اشتباه گرفته شود. همین بس که تولید کننده عسل تقلبی در آن اسانس ریخته باشد. سپس احتمالاً از خود خواهید پرسید که چه نوع عسلی با کیفیت است؟! همچنین باید اضافه کنیم که برخی از عسل های طبیعی به دلیل پوشش گیاهی منطقه و نوع گل هایی که زنبور به آن ها تغذیه کرده است ممکن است عطر خاصی نداشته باشد. شما خودتان باید تجربه دیدن گل هایی را داشته باشید که زیبا هستند اما بوی خاصی ندارند.

2- بی ذوقی:

برخلاف تصور رایج، عسل طبیعی به سرعت عطر خود را در دهان از دست می دهد. برای انجام این آزمایش مقداری عسل روی زبان بگذارید و امتحان کنید. سپس مقداری آب بنوشید و ببینید که آیا هنوز طعم عسل را در دهان خود دارید یا خیر. با کمی تجربه و بررسی چند نمونه عسل در کنار هم می توانید تفاوت این تست را درک کنید. همانطور که گفتم این روش نیاز به تجربه دارد و واقعاً باید عسل طبیعی را آزمایش کنید تا بتوانید تفاوت را درک کنید.

3- در آب حل نمی شود

عسل طبیعی بافتی پایدار دارد و به سرعت در آب ولرم حل نمی شود. برای اینکه بتوانید عسل طبیعی را در آب حل کنید، باید آن را از ته فنجان جمع کنید و چندین بار در آب پخش کنید. به یاد داشته باشید که هم عسل طبیعی و هم عسلی که با شکر و شکر مصنوعی درست می شود به راحتی در آب سرد حل نمی شود. پس باید این آزمایش را در آب ولرم (آبی که آنقدر داغ است که دستتان را نسوزد) انجام دهید. این را هم باید بگویم که این روش برای همه انواع عسل صدق نمی کند. برخی از انواع عسل مانند عسل مرکبات که شفاف و مایع هستند به راحتی در آب حل می شوند.

4- انرژی:

خب احتمالا یکی از روش هایی که بیشتر از روش های قبلی که گفتیم می توانید به آن اعتماد کنید تاثیر مصرف حدود یک هفته ای عسل بر روی بدن است. عسل طبیعی اگر در هفته ناشتا یک قاشق غذاخوری مصرف کنید، اثرات زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • احساس انرژی در صبح و بهبود وضعیت جسمی و روحی
  • مقاومت در برابر عوامل حساسیت زا مانند گل و گرده در بهار و گرد و غبار در پاییز
  • افزایش قوای جنسی و به ویژه افزایش دور کمر در مردان
  • اگر بعد از غذا مصرف شود، اشتها را افزایش داده و به هضم غذا کمک می کند

عسل

5- تست تخصصی عسل:

یکی از مطمئن ترین راه ها برای آزمایش عسل طبیعی و مرغوب و تشخیص آن از عسل بی کیفیت، ریختن مقداری عسل در ظرف کوچک و بردن آن به آزمایشگاه تخصصی عسل است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خود زنبورداران از این روش برای سنجش کیفیت عسل خود استفاده می کنند و قیمت مناسبی دارند. عسل فروشان هم هر بار که می خرند یک نمونه عسل می دهند تا از مرغوب بودن آن مطمئن شوند تا از تقلبی نبودن عسلی که می خرند مطمئن شوند.

خواص درمانی عسل

پنج هزار سال است که از عسل استفاده می شود. اما خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود. عسل یکی از خوراکی هایی است که در قرآن به آن اشاره شده است و همین تاکید قرآن باعث شده است تا مطالعات زیادی در مورد عسل و خواص شگفت انگیز این ماده معجزه آسا انجام شود.

سوالات متداول

خرید عسل برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

عسل در طب سنتی کاربردهای درمانی وسیعی دارد. از بهبود فوری زخم و کمک به پیوند برش برای درمان ضعف چشم و مبارزه با سرطان. عسل هم می تواند از بیماری های مختلف پیشگیری کند و هم برای درمان آنها استفاده شود.

چگونه از عسل تقلبی عسل طبیعی بخریم؟

عسل طبیعی عسلی است که از شهد گل تهیه می شود و در طول فرآیند تولید عسل نباید به زنبورهای دیگر داده شود. راه حل نهایی برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی، خرید آن از یک زنبوردار معتبر و شناخته شده است. با این محلول عسل طبیعی باید دارای ویژگی های زیر باشد: چسبندگی بسیار کم، غلظت و تمایل به حرکت و کم، تغییر رنگ بو با حرارت دادن، استشمام عطر طبیعی گل ها از ظرف عسل و به راحتی در آب حل نمی شود. . علائم عسل طبیعی

بهترین راه برای خرید عسل

شما می توانید برای عسل بخر از فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های آنلاین دیدن کنید. امروزه با گسترش ویروس کرونا، افراد زیادی خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند و ما به شما پیشنهاد می کنیم عسل بخر از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی رزا یکی از پیشروترین عرضه کنندگان عسل طبیعی در ایران می باشد. یکی از مهم ترین عواملی که این فروشگاه خرید اینترنتی را با آن معرفی می کنیم، تمرکز آنها بر کیفیت محصولاتشان است. به همین دلیل برای عسل بخر و یک قوطی تاب بخرید وب سایت فروشگاه اینترنتی رزا از این وبسایت دیدن کنید و انواع عسل طبیعی را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید