هشدار کارشناس هواشناسی: راهپیمایی دیوانه وار در راه است

هشدار کارشناس هواشناسی: راهپیمایی دیوانه وار در راه است

روز جدید : پیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج جدید یخبندان به کشور از اوایل اسفندماه خبر داد و از کشاورزان خواست مراقب محصولات خود باشند و اسفند ماه را به دلیل تغییر شرایط دمایی دیوانه کننده خواند.

پروفسور حسین اردکانی از پیشکسوتان صنعت هواشناسی گفت: از 30 بهمن تا 4 اسفند موج سرما در کشور حاکم می شود که می تواند به محصولات کشاورزان آسیب برساند.

وی افزود: این موج هوای سرد بیشتر در شمال شرق کشور و خراسان و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان، سپس در مرکز کشور و تهران و در نهایت در شمال غرب کشور احساس می شود. بیشتر بیشتر سرما در خراسان و تام شمال شرق کشور خواهد بود.

این کارشناس صنعت هواشناسی کشور ادامه داد: در اسفندماه دو جبهه هوای گرم و دو جبهه هوای سرد داریم که برای این اتفاق آن را راهپیمایی دیوانه نامیدم.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی با همه پرسنل خود نمی تواند اطلاعات دقیقی را به موقع در اختیار کشاورزان قرار دهد تا هشدارهای لازم را به موقع به کشاورزان بدهد.

اردکانی گفت: هواشناسی بی توجهی و سوء مدیریت دارد و نمی توانند از اطلاعات هواشناسی موجود در دنیا به درستی استفاده کنند و باید حداقل تا 2 هفته آینده بتوانند پیش بینی های دقیقی ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید