علیرضا%20کاظمی%20 %20وزیر%20آموزش%20و%20پرورش خبر خاکستری

همه امور در وزارت آموزش‌وپرورش در راستای توسعه نماز و معنویت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از کوم

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در نهمین همایش ملی سلامت معنوی در قم با تاکید بر اینکه انتقال باورها، سنت ها و فرهنگ دینی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه است، اظهار داشت: در این همایش به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های این وزارتخانه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در مدارس کشور در رأس امور قرار دارد، گفت: تمامی امور در وزارت آموزش و پرورش متناسب با توسعه نماز و معنویت رصد می شود.

وزیر آموزش و پرورش سلامت معنوی را محصول نظام آموزشی مستمر تعریف کرد و هشدار داد: بی توجهی به این تداوم در سال های آینده می تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد.

کاظمی با تاکید بر اهمیت تربیت نسل آینده از دوران کودکی بیان کرد: امروز در دوره های پیش دبستانی با آسیب مواجه هستیم و امیدواریم با تشکیل سازمان ملی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی کودکان پیش دبستانی به این مهم برسند. پوشیده شود از آموزش لازم

وی به پیش دبستانی و مقطع ابتدایی به عنوان اساسی ترین اولویت این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده ای برای ارتقای سلامت معنوی کودکان در این دوره آغاز شده است.

کاظمی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه گفت: آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات موفقیت های بزرگی دارد و باید قدردان زحمات معلمان و نظام آموزشی کشور باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به شرکت 600 هزار دانش آموز در اعتکاف امسال به عنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد اما تاکید کرد: هنوز آسیب های زیادی در حوزه دانش آموزان و دانش آموزان وجود دارد.

وی ایجاد شرایط تربیتی رشد محور از جمله عقب نشینی را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و از بی توجهی خانواده ها به تحصیل فرزندان ابراز نگرانی کرد.

کاظمی بیان کرد: امروز گفتمان معیشت و اقتصاد در خانواده ها حاکم شده و تربیت فرزندان به حاشیه رفته و نقش های تربیتی تغییر کرده و رسانه ها و فضای مجازی جای پدر، مادر و معلم را گرفته است و فضای مجازی و رسانه ها با نظام آموزشی رسمی در تضاد هستند.

وزیر آموزش و پرورش بر تقویت باورهای دینی از طریق آموزش عملی در مدارس تاکید کرد و گفت: این امر مستلزم تغییرات اساسی در کلاس های درس و عبور از ساختار فعلی است.

به گفته وی، نظام آموزشی باید از وضعیت فعلی به سمت مهارت محوری حرکت کند و برنامه های درسی به صورت مستمر، خلاقانه و تمرین محور طراحی شود تا اتکا به حافظه کاهش یابد.




آیا این خبر مفید بود؟




پیمایش به بالا