همه ایرانی ها باید اوکراین را ترک کنند


ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812631

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مرحله اول و دوم خروج ایران از اوکراین تکمیل شده است، تاکید کرد که همه ایرانیان باید اوکراین را ترک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سعید حاطب زاده در گفتگوی تلفنی با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با بیان اینکه تعدادی از ایرانیان در شهرهای مختلف اوکراین به میل خود پراکنده شدند، گفت: امروز همه ایرانیان مقیم این کشور را تشویق کردیم. اوکراین را ترک کنید و در اوکراین بمانید.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های میدانی از مرزهای مختلف اوکراین از جمله لهستان، رومانی، مولداوی و مجارستان؛ تردد در این مرزها به کندی انجام می شود و این بحران اولیه برای ایرانی ها تقریباً به پایان رسیده است.

حاتب زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم یک پرواز دیگر را برای روز جمعه آماده کنیم، اضافه کرد: تاکنون حدود 600 ایرانی تنها در ورشو، لهستان و شهرهای مرزی اسکان و پذیرایی شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه وضعیت در رومانی نیز مشابه است، گفت: «وضعیت به طور تصاعدی در حال رشد است». البته تعدادی از ایرانیان نیز در برخی از شهرهای اوکراین حضور دارند و به همه توصیه می کنیم به ما اطلاع دهند که در کدام شهرها هستند یا جابه جا شوند تا بتوانیم فاز سوم تسهیل خروج ایرانیان را طی چند روز آینده تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید