هوای تهران در وضعیت قابل قبولی قرار دارد/ افزایش غلظت ذرات معلق در روز دوشنبه


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834051

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده ها، کیفیت هوای شهر تهران امروز (14 اردیبهشت) در اکثر مناطق در محدوده قابل قبولی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (5 اردیبهشت) به دلیل وزش بادهای موثر و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته، کیفیت هوای اکثر مناطق در محدوده قابل قبولی قرار دارد.

تشدید ناپایداری جوی با افزایش سرعت باد در طول روز، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند، البته در وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بعد از ظهر احتمال انتشار گرد و غبار در مناطق آسیب پذیر و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. تداوم وزش باد موثر تا اواخر وقت یکشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق در وضعیت قابل قبولی قرار می گیرد.

کاهش سرعت باد تا بامداد دوشنبه (5 اردیبهشت) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق در برخی نقاط پرتردد می شود. به تدریج در طول روز سرعت باد افزایش می یابد که شرایط مناسبی را برای انتقال آلاینده ها فراهم می کند. وزش باد موثر تا ساعات پایانی روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود.

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 81 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 82 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید