هوای کصرشیرین و سرپلذهاب با شاخص 500 در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

هوای کصرشیرین و سرپلذهاب با شاخص 500 در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

روز جدید : پژمان فتاح پور رئیس حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: شاخص کیفیت هوا بر اساس بازیابی اطلاعات از ایستگاه سنجش کیفیت هوای قصرشیرین و سرپلذهاب در ساعت 7 صبح امروز پنجشنبه وضعیت بحرانی و ناسالم را برای این مناطق نشان می دهد. شاخص کیفیت هوای لحظه ای تا ساعت 7 صبح امروز در شهرستان های کسرشیرین و سرپلذهاب عدد 500 را نشان می دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کسرشیرین گفت: شاخص کیفیت هوا بر اساس بازیابی اطلاعات ایستگاه سنجش کیفیت هوای کسرشیرین و سرپلذهاب در ساعت 7 صبح امروز پنجشنبه وضعیت بحرانی و ناسالم را برای این مناطق نشان می دهد. “

پژمان فتاح پور افزود: شاخص لحظه ای کیفیت هوا تا ساعت 7 صبح امروز در شمارش قصرشیرین و سرپلذهاب عدد 500 را نشان داد که وضعیت بحرانی و خطرناکی را برای گروه های مختلف به ویژه اقشار آسیب پذیر نشان می دهد.

وی گفت: همچنین ایستگاه های کیفیت هوا در شهرستان اسلام آباد در شرایط اضطراری و خطرناک شاخص فعلی 309 و در شهرهای پاوه 164 و کنگاور 106 شاخص کیفیت هوا را نشان دادند که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای افراد حساس است. گروه ها. “

رئیس اداره محیط زیست کصرشیرین گفت: تاکید می شود اقشار آسیب پذیر اعم از سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان کسرشیرین و سرپلذهاب از خانه خارج نشوند. به افراد دیگر توصیه می شود، مگر اینکه در صورت لزوم از خانه خارج نشوند.

استان کرمانشاه طی چند سال اخیر با معضل گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه بوده و این وضعیت به ویژه گریبان مردم شهرستان های کسرشیر، سرپلذهاب و گیلانغرب را گرفته است.

این پدیده نه تنها تاثیرات فیزیکی زیادی بر مردم استان وارد کرده است، بلکه حتی با بسته شدن منافذ برگ های بلوط به جنگل های زاگرس آسیب جدی وارد کرده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه مناطق مرزی کشور حاصل وزش بادهای شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی به آسمان شهرهای مرزی هجوم آورد و باعث آلودگی هوای این مناطق و مناطق دیگر شد. شهرهای کشور

کسرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در چند سال اخیر در برخی از روزها برخی روزها درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید