هیات عالی نظارت مجمع تشخیص با تعطیلی شنبه‌ها مخالفت کرد

هیات عالی نظارت شورا در جلسه امروز – شنبه – به نحو مقتضی با تعطیلی روز شنبه موافقت نکرد.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از مشاوره در مورد مصلحتهیئت عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس شورای تشخیص مصلحت و رئیس شورای عالی نظارت با حضور اکثریت اعضا، وزرای امور داخلی، اقتصاد و دارایی، روسای سازمان امور اداری و کار، امور مالیاتی و سازمان بورس تشکیل جلسه داد. بورس و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای شورای اسلامی.

در ابتدای جلسه مصوبه شورای اسلامی در خصوص جدول اجرایی لایحه اصلاح ماده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 87 قانون مدیریت خدمات کشوری.

بر اساس تبصره 3 این لایحه مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی در پنج روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت کاری خود را تعیین کنند. آنها درباره مزایا و معایب این قطعنامه بحث کردند. سپس رأی گیری شد و در نتیجه قسمتی از این لایحه به موجب بند 2 و تبصره 4 آن ماده مغایر بند 9 جزء 10 سیاست های کلی نظام مقننه ناعادلانه تشخیص داده شد. همچنین اعضای شورای عالی، تبصره 4 را مغایر با بند 11 سیاست های کلی تشویق سرمایه گذاری به دلیل افزایش هزینه های بخش خصوصی می دانند.

شورای عالی نظارت در ادامه اصلاحیه شورای اسلامی در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح قانون قاچاق اسلحه و مهمات را مورد بررسی قرار داد و آن را مصوبه اختلافات قبلی این شورا دانست.

بر اساس این گزارش، اعضای هیأت عالی نظارت، بررسی مغایرت‌های «طرح استفساریه، بند الف، ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده» را در دستور کار قرار دادند و پس از استماع گزارش یک کمیسیون تخصصی و وزیر اقتصاد و دارایی، برای ارائه نظر به خودشان پرداختند.

پس از بحث و بررسی دقیق و بررسی موضوع از ابعاد مختلف، مغایرت مصوبه مذکور با سیاست های کلی نظام تایید نشد.

کمیسیون عالی نظارت در بخش پایانی جلسه، مغایرت مصوبه مجلس در مورد طرح تحقیق و تفحص در ماده 32 قانون انتخابات شورای اسلامی را با سیاست های کلی نظام بررسی کرد.

پس از استماع گزارش وزیر کشور و رئیس کمیسیون کشور و شوراهای شورای اسلامی، اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نتیجه تصمیم مندرج در این استفساریه در خصوص انتقال به کشور را پذیرفتند. اولی برخلاف بند 10 بند 9 با سیاست های کلی نظام قانونگذاری است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها