هیجان انگیز به عنوان سردار آزمون برای آلمانی ها

هیجان انگیز به عنوان سردار آزمون برای آلمانی ها

سردار آزمون قرار بود در تابستان به عنوان بازیکن آزاد زنیت را به مقصد لورکوزن ترک کند اما با پیشنهاد سران باشگاه آلمانی و زنیت از همان پنجره نقل و انتقالات به بوندسلیگا پیوست.

در همین راستا مجله معتبر فوربس گزارشی از انتقال تست در بوندسلیگا نوشت و خرید ستاره کشورمان را یکی از هیجان انگیزترین نقل و انتقالات زمستانی دانست.

این مجله می نویسد یک روز قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بایر لورکوزن، سردار آزمون بایرن زنیت سن پترزبورگ را به مبلغ 4.4 میلیون دلار خرید. پیش از این توافق شده بود که ستاره ایرانی در تابستان به عنوان بازیکن آزاد به بوندسلیگا منتقل شود اما او از همین پنجره به لورکوزن پیوست.

فوربس این انتقال را خریدی عالی برای لورکوزن خواند زیرا این بازیکن در بازار نقل و انتقالات نزدیک به 27.5 میلیون دلار قیمت دارد.

رسانه ها در ادامه از مصاحبه مدیر ورزشی این باشگاه از لورکوزن می نویسند. سیمون رولفس گفت: ما بسیار خوشحالیم که این انتقال را در همان پنجره ثبت کردیم. سردار آزمون یکی از بهترین گلزنان لیگ روسیه در سال های اخیر بوده است. او 3 سال متوالی با زنیت قهرمان روسیه شد و به طور مداوم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. او نشان داد که چقدر بلند است و چقدر می تواند عالی باشد. قدرت خط حمله ما با او بهتر می شود، زیرا فرمانده خط حمله ما را غیرقابل پیش بینی و قدرتمند می کند.

فوربس می نویسد: «این آزمایش بدون شک خط حمله لورکوزن را عمیق تر خواهد کرد. او در زمستان 1997 با 13.2 میلیون دلار از روبین کازان به زنیت پیوست. کازان باشگاهی بود که سردار را پیدا کرد و از آکادمی سپاهان به خدمت گرفت. البته روستوف جایی بود که در آزمون نام و محک خود را نشان داد و این بازیکن در 77 بازی توانست 25 گل به ثمر برساند و 6 پاس گل به دیگر بازیکنان روستوف بدهد. او دو گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در روستوف به ثمر رساند تا خاطرات خوشی را زنده کند.

روستوف در سال 2016 سردار آزمون را به مبلغ 2.53 میلیون دلار خرید، اما فوتبال روسیه همیشه رو به جلو نیست زیرا بسیاری از باشگاه های این کشور در مشکلات مالی هستند، بنابراین آزمون تصمیم به ترک این کشور گرفت. باشگاه به جای دیگری می رود. این آزمون مدت هاست که در این مدت با تیم های دیگر همراه بوده و تیم های دیگری از 4 لیگ معتبر بارها برای خرید این تست ابراز علاقه کرده اند. گزارش ها حاکی از آن است که باشگاه هایی مانند لیورپول، چند باشگاه ایتالیایی و دورتموند نیز برای جذب سردار تلاش کرده اند.

فوربس ادعا می کند که قبولی در این آزمون در روسیه یک امر کلاسیک است، زیرا اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز بازیکنانی را در این راه از دست می دهد. تیم های کمی در این کشور هستند که بازیکنان را به خوبی توسعه دهند و در زمان مناسب بفروشند. علاوه بر این، بازیکنان معمولا همیشه در انتخاب تیم مناسب با مشکل مواجه بوده اند. به عنوان مثال، در سال 2017، به جای رفتن به اروپا، آزمایش به روبین کازان منتقل شد زیرا کازان دوباره تصمیم گرفت بیش از حد هزینه کند.

رسانه ها می نویسند اما این زیاده خواهی ها روزی می آید و می رود. کازان به عنوان یک باشگاه همیشه در میان افراد بسیار ثروتمند و بسیار فقیر بوده است. او حد وسط نداشت و در نتیجه در سال 2019 این بازیکن را به زنیت فروخت.

فوربس در ادامه به نقش تاکتیکی تست لورکوزن اشاره کرد و نوشت که او مهاجم شماره 9 است که در آن لورکوزن جای پاتریک شیک را می گیرد. این تست را می توان یک گزینه سرمایه گذاری برای آینده نامید و جایگزین ماشین هدف جمهوری چک شد.

این مجله می نویسد که البته می توان در خط حمله شیک و تست زد و 3-3-4 بازی کرد. کاری که زنیت در این فصل انجام داد و تست شماره 9 را انجام داد و آرتم دزوبا مهاجم دیگری در کنار او بود.

فوربس می نویسد: «این آزمون نقش بسیار تاکتیکی را به تیم هرادو سواین اضافه می کند و این مربی سوئیسی می تواند مانند روزهای یانگ بویز سوئیس به جای استفاده از مهاجم از 2-4-4 استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید