هیچ یک از مدارس صدرا در استان یزد تعطیل نیست


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842287

حجت الاسلام سلطانی گفت: هیچ یک از مدارس صدرا در استان یزد تعطیل نداریم و حضور در این مدارس بسیار بالاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام خلیل سلطانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در حال حاضر 13 مدرسه صدرا در استان یزد زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

وی افزود: این مدارس که هم دخترانه و هم پسرانه است در مقاطع متوسطه اول و دوم در شهرهای یزد، ابرکوه، بافق و مهریز دایر است. بنابراین در دوره اول متوسطه سه مدرسه دخترانه و سه مدرسه پسرانه و در دوره دوم متوسطه چهار مدرسه دخترانه و سه مدرسه پسرانه در استان یزد وجود دارد.

نماینده فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: 840 دانش آموز شامل 369 دختر و 471 پسر در مقطع متوسطه اول و 525 دانش آموز شامل 295 دختر و 230 پسر در مقطع متوسطه دوم در مدارس صدرا استان یزد مشغول به تحصیل هستند. .

سلطانی در خصوص تعطیلی یکی از مدارس صدرا در استان گفت: با توجه به اینکه مدرسه نمونه دولتی در خاتم راه اندازی شد، در دور دوم مدرسه پسرانه صدرا در آن شهرستان، جمعیت به حد نصاب آماری نرسید. و به همین دلیل مدرسه تعطیل شد. اما تلاش ما بر این است که دوره اول دبیرستان خاتم در سال تحصیلی حدید آغاز شود.

وی گفت: اما به طور کلی در شهرهای مختلف استان یزد استقبال از مدارس صدرا بسیار خوب است و حتی در برخی از شهرها می خواهیم این نوع مدارس را ایجاد کنیم اما به دلیل اینکه بودجه ما مناسب نیست، امکان پذیر نیست. در حال حاضر مدارس جدید ایجاد کنید.

عضو فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: هیچ یک از مدارس صدرا در استان یزد را تعطیل نکردیم ثبت نام می کنیم.

سلطانی با بیان اینکه طلاب مدارس صدرا به تحصیل علوم و معارف اسلامی می پردازند، گفت: تفاوت مدارس صدرا با سایر مدارس این است که در این مدارس تعدادی کتاب در حوزه های مختلف اخلاقی و اعتقادی بیش از حد معمول تدریس می شود و این تلاش است. تقویت پایه دانش آموزی بیش از مدارس عادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید