واترپلو قهرمانی آسیا واترپلویست های ایران پس از پیروزی مقابل قزاقستان چه گفتند؟


ساعت: 02:01
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910068

واترپلویست های ایران پس از پیروزی مقابل قزاقستان در مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی واترپلو ایران در سومین و حساس ترین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا 2022 به مصاف قزاقستان رفت و برای اولین بار در تاریخ خود این تیم را شکست داد.

واترپلویست های ایران پس از این دیدار صحبت کردند.


امین کاویدل: همه مسابقات برای ما مثل فینال است/برای گروه بالا می جنگیم

امین کودل ملی پوش واترپلو ایران پس از پیروزی قزاقستان در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا 2022 گفت: به خوبی می دانیم که در هیچ مسابقه ای نباید خود را برنده بدانیم. خدا را شکر اگر این وحدت را حفظ کنیم و به توانایی پیروزی مقابل تیم های بزرگ ایمان داشته باشیم، موفق می شویم.

وی افزود: همه بازی ها سخت است و هیچ تیم سطح پایینی در این رقابت ها حضور ندارد. مطمئن باشید همه بازی ها را جدی می گیریم. ما معتقدیم که می توانیم به قله آسیا برسیم. همه مسابقات مانند فینال هستند و اگر روی کارمان تمرکز کنیم، اتفاقات خوبی رخ می دهد.

قودل تاکید کرد: با آمادگی خوبی که در 7 سال گذشته با هدایت چیریچ و رضایی به طور مستمر داشتیم آمادگی خوبی داریم و می خواهیم با تمام توان در هر مسابقه حاضر شویم. اکنون باید تایلند را به عنوان یک رهبر انتخاب کنیم. امیدوارم در مرحله کراس اوور موفق باشیم و ببینیم در نیمه نهایی با کدام تیم روبرو می شویم.

وی در پایان درباره فرصت رویارویی با چین گفت: امسال قرار بود بازی های آسیایی در چین برگزار شود و قطعا این تیم برای موفقیت روی واترپلو سرمایه گذاری می کند. چین تیم آماده ای است و باید با این تیم خوب بازی کنیم و قطعا حریف آسانی نیست.


پیمان اسدی: واترپلو ورزش این لحظه است/ عقب نخواهیم نشست

پیمان اسدی پس از کسب سومین پیروزی در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا گفت: بازی با هند اولین دیدار ما در چهار سال گذشته بود که در یک رویداد رسمی در ترکیب تیم ملی ایران کار کردیم. و شروع مسابقات همیشه سختی های خودش را دارد اما بازی خوبی انجام دادیم و هند تیمی نبود که بتواند مقابل ایران بایستد. بعد از آن برای بازی دوم آماده بودیم چون می دانستیم کره جنوبی می تواند تیم ما را به دردسر بیندازد. آنها یک مقدار بد سوت زدند و توپ های ما به درون دروازه نرفت، اما ما خود را ریکاوری کردیم و راه افتادیم.


وی افزود: سخت ترین بازی خود را مقابل قزاقستان می دانستیم. برای این مسابقه برنامه ریزی ویژه ای داشتیم. دو گل سریع دریافت کردیم و این روی روحیه ما تاثیر منفی داشت. ما موفق شدیم به راه خود ادامه دهیم. 5-2 عقب بودیم اما برای هر شرایطی آماده بودیم که بازی مساوی نشود. بچه ها پشت هم بودند و هیچکس شانه هایشان را نگرفت و مهم این بود که سربلند بیرون بیاییم و خدا را شکر کنیم که بردیم. اشتباهات و ضعف هایی داشتیم اما مطمئناً در دیدارهای بعدی پیشرفت خواهیم کرد و سعی می کنیم بازی به بازی بهتر بازی کنیم.

پیمان اسدی یادآور شد: دیدار با قزاقستان برای هر دو تیم سرنوشت ساز بود و هر دو تیم می دانستند کار آسانی در پیش ندارند. با آمادگی کامل به بازی رفتیم. مهمتر از همه این بود که وقتی عقب افتادیم عقب نشینی نکردیم. دو گل بد خوردیم اما با تدابیر کادر فنی وارد مسابقه شدیم. از قبل می دانستیم که این بازی برای ماست و باید به هر طریقی پیروز شویم. دو پنالتی ما به گل رفت و مساوی شد وگرنه می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. ما از نظر ذهنی برای هر چیزی آماده بودیم، حتی سوت های عجیب و غریب داور. در نیمه دوم بهتر کار کردیم و قدر فرصت ها را دانستیم. شاهکار این دیدار گل کانبانان در دو ثانیه پایانی بود که یکی از زیباترین صحنه ها را رقم زد. مسابقه پر تنش و پر درگیری بود و خوشحالم که پیروز شدیم.

ملی پوش واترپلو ایران تاکید کرد: برای ادامه مسابقات همانطور که در برنامه مسابقات آمده، فردا میزبان بازی با تایلند خواهیم بود. سپس به مرحله صلیب می رویم. برای صعود به نیمه نهایی باید این دو بازی را ببریم. احتمال دارد در نیمه نهایی با چین بازی کنیم. چین اصلا حریف ساده ای نیست. آنها برای پیروزی به میدان می روند. مطمئنم کادر فنی تمهیدات خاصی برای این دیدار دارد. به همه قول می دهم که ما واترپلوئی ها با یک شکست وارد آب نمی شویم و تا آخرین نفس برای سربلندی می جنگیم. این تنها انتخاب ماست، ما می جنگیم تا هرگز پشیمان نشویم. در واترپلو لحظه ها و ثانیه ها تعیین کننده هستند. یک توپ ممکن است به فلش برخورد کند یا نکند و تبدیل به گل شود. فشار رقابت ها بسیار زیاد است اما ما برای هر کاری آماده ایم و با حمایت کادر فنی امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.


ارشیا الماسی: هنوز مدال نداریم و مسابقه ادامه دارد/ خوشحالم که طلسم شکسته شد

ارشیا الماسی ملی پوش واترپلو و لژیونر ایران پس از پیروزی مقابل قزاقستان گفت: هدف مشترک ما در این رقابت ها نشان دادن توانایی های خود مقابل هر تیمی است. برای تیم قزاقستان هم آنالیز خوبی داشتیم و برنامه این بود که این تیم را شکست دهیم و سرگروه شویم تا در آینده مسابقات راحت تری داشته باشیم.


وی افزود: اگر برای کاری سخت تلاش کنید نتیجه می گیرید. این برد نتیجه تمام اوقاتی بود که همه ما از خانواده دور بودیم و از سر کار به تمرین مرخصی می‌گرفتیم. همه برای موفقیت تیم تلاش کردند. با شنیدن صحبت های مربیان موفق شدیم تیم قزاقستان را شکست دهیم. این طلسمی بود که ایران برای چندین سال نتوانست بر قزاقستان پیروز شود. خدا را شکر این نسل از بازیکنان توانستند این طلسم را بشکنند. امیدوارم این راه ادامه داشته باشد و هر نسلی بهتر از این کار کند و ایران همیشه مقابل تیم های قدرتمند خوب بازی کند.

ملی پوش واترپلو ایران درباره آخرین ثانیه های این دیدار نیز خاطرنشان کرد: ثانیه های پایانی احساسات بر فرد غلبه می کند. سه اخراج گرفتم و در ثانیه های پایانی روی نیمکت بودم و با صدای بلند سعی می کردم به بازیکنان کمک کنم. این احساسات باید کنترل شود تا جو تیم به هم نخورد. گل دو ثانیه ای آخر زیباترین صحنه نیم سال اخیر برای ایران بود. این لحظه برای هر ورزشکار حرفه ای جذاب و فراموش نشدنی است.

الماسی در پایان گفت: در مورد ادامه مسابقات باید بگویم در حال حاضر هیچ رتبه ای در آسیا نداریم و تنها موفقیت امروز ما قهرمانی قزاقستان بود اما مسابقات ادامه دارد.در حال حاضر مدال نداریم. . فردا با تایلند بازی داریم. این مسابقه نیز مهم است. اگر بازی فردا را ببریم در گروه برتر خواهیم بود. در نیمه نهایی و فینال باید سطح فنی خود را نشان دهیم. امیدوارم بهترین نتیجه کسب شود و بتوانیم رنکینگ آسیایی را کسب کنیم و با مدال رنگارنگ مردم ایران را خوشحال کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید