قزاقستان و ازبکستان دو حریف اصلی ما در اولین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا هستند

وی ادامه داد: مسابقات پیش رو برای تیم ملی واترپلو ایران با حضور 11 تیم بالاترین سطح مسابقات آسیایی است. باید گفت هیچ تیمی در این رقابت ها غایب نیست و همه حضور دارند. این مسابقات در گروه 6 تیمی و گروه 5 تیمی برگزار می شود که ایران در گروه 6 تیمی قرار دارد. قزاقستان و ازبکستان به عنوان قهرمان آسیا دو تیمی هستند که با ایران هم گروه هستند. ازبکستان همیشه بازیکنان خوبی را به مسابقات می آورد. هند، تایلند و کره جنوبی هم تیمی های ایران در این مسابقات خواهند بود.

مربی تیم ملی واترپلو ایران ادامه داد: تیم ملی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدوارم قبل از مسابقات تایلند به اوج آمادگی برسند.الکساندر سیریچ به عنوان سرمربی مستقیم به تایلند می آید و ایران. دو روز زودتر وارد تایلند می شود. حریفان ایران در مسابقات جهانی چین، ژاپن و قزاقستان بودند. در مورد تیم چین نمی دانیم نسبت به گذشته تغییراتی داشته است یا خیر، اما ژاپن و قزاقستان را آنالیز کردیم. امیدواریم به مسابقات جهانی صعود کنیم و رتبه خود را در آسیا افزایش دهیم.

رضایی در پاسخ به اینکه رقیب اصلی ایران در بازی های آسیایی کدام تیم است؟ وی پاسخ داد: رقبای اصلی تیم ملی ایران قزاقستان، ژاپن و چین خواهند بود. البته ایران رقیب جدی تیم های مذکور محسوب می شود و باید گفت که این 4 تیم در آسیا با یکدیگر رقابت می کنند. ما اعتماد به نفس برای بازی با تیم ها را داریم. علاوه بر این، کره جنوبی یک مربی ژاپنی به خدمت گرفت و پیشرفت کرد. باید گفت کره جنوبی به تیمی سریع تبدیل شده است. به امید خدا و با تلاش بازیکنان به دنبال سربلندی در 4 سال اخیر هستیم. تیم ملی در 4 سال گذشته تلاش کرده آمادگی خود را برای حضور در بازی های آسیایی بدون رقابت حفظ کند.

وی در خصوص برنامه ایران در تایلند گفت: بازی تدارکاتی با تیم ها نداریم اما شاید تمرینات مشترکی با تیم های گروه دیگر داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آخرین رقابت ایران در بازی های آسیایی 2018 بود که تیم ملی برنز گرفت، با توجه به وقفه ای که پیش آمده و تیم ملی در مسابقات رسمی شرکت نکرده است، چه جایگاهی برای ایران پیش بینی می کنید؟ وی گفت: با توجه به اطمینانی که داریم نمی خواهم نتیجه ای را پیش بینی کنم اما آرزوی ما تکرار و حتی ارتقای جایگاه قبلی خود که در آسیا سوم بودیم است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تیم بدون مصدومیت به مسابقات اعزام می شود. همه تیم های ملی سخت تمرین کرده اند. همه ملی پوشان از ناحیه کتف، ساق پا و… درد دارند اما اینطور نیست که نتوانند بازی کنند. مصدومیت جدی نداریم و می دانیم که ملی پوشان به دلیل اینکه تمرینات سختی را پشت سر گذاشته اند با درد وارد مسابقات می شوند. دو بازیکن ایرانی که در صربستان هستند (الماسی و یزدانکاه) به ایران برمی گردند و تا اعزام به تایلند حدود 4 جلسه تمرینی با ما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا 2022 به عنوان رقابت های انتخابی مسابقات واترپلو قهرمانی جهان (فوکوکا-2023) به میزبانی تایلند با حضور 11 تیم از 16 تا 22 آبان ماه 1401 در بانکوک برگزار می شود. تیم ملی واترپلو ایران در گروه اول این رقابت ها با تیم های قزاقستان، تایلند، ازبکستان، اندونزی و کره جنوبی همگروه است. دورهای مقدماتی در پنج روز و در دو گروه برگزار می شود. سپس مسابقات 1 بر 4 و 2 بر 3 بر اساس جدول رده بندی دور مقدماتی گروه های A و B پیگیری می شود تا در نهایت چهار تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شوند.

واترپلو مردان ایران پیش از این مدال برنز بازی های آسیایی 2018 را کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید