واریز یارانه 800 هزار تومانی مرداد ماه

اواسط هفته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره کالابرگ توضیح داد: از ابتدا مقرر شد پس از اتمام دوره آزمایشی این طرح، نتایج به ستاد اقتصادی دولت اعلام شود و سپس آنها اجرا و توسعه یابد. این طرح در جریان است اما هنوز به ستاد اقتصادی دولت نرسیده است و اگر تصمیم دیگری از سوی دولت گرفته شود، آن را اعلام خواهیم کرد.

از سوی دیگر، بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام می‌کنند که زیرساخت‌ها هنوز برای توزیع در کالابرگ آماده نیست و فعلاً انتظار می‌رود تا پرداخت یارانه نقدی ادامه یابد. همچنین یکی از نمایندگان مجلس به اقتصاد آنلاین گفت: با وجود اینکه از ابتدا مخالف یارانه نقدی بودم، اما اکنون که یارانه نقدی پرداخت شده است، به نظر می رسد حذف آن کار ساده ای نیست و احتمالا باعث ایجاد یک یارانه نقدی می شود. بسیاری از مشکلات و پذیرش آن برای مردم دشوار خواهد بود.

حال باید دید در این روزها چه اتفاقی رخ خواهد داد. یارانه نقدی ادامه می یابد یا کالابرگ جایگزین یارانه در این روزها می شود.

واریز یارانه 800 هزار تومانی مردادماه یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می شود؟
سازمان کمک های بلاعوض اعلام کرد که این کسورات به دلیل بازپرداخت وام سال 2019 کرون بوده است.

یارانه جدید به همه پرداخت نشده است، با توجه به تخریب دولت، یارانه جدید به همه پرداخت نشده است و کسانی که یارانه جدید پرداخت نشده اند پس از ثبت نام اعتراض خود را در سامانه اعلام شده توسط دولت ثبت می کنند. اعتراض مردم یارانه جدید، دولت ایرادات را بررسی کرده و یارانه جدید برای واریز مردم در دسترس نیست، اما نمی توان نتیجه نهایی برداشت یارانه جدید توسط دولت را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی کمک‌ها، پرداخت یکصد و سی و هفتمین مرحله کمک‌های بلاعوض از شامگاه دوشنبه 29 تیرماه آغاز شد و تا روز جمعه 24 تیرماه ادامه خواهد داشت. در این مرحله مبلغ 400 هزار تومان برای مردم در دهه اول تا سوم و مبلغ 300 هزار تومان برای مردم از دهه چهارم تا نهم واریز شد. برای مرحله 138 یا مرداد 1401 بعید است میزان سپرده ها تغییر محسوسی داشته باشد. اما در این میان برخی از کمک گیرندگان اعلام کردند در مرحله 137 برای هر نفر کمتر از 300 یا 400 هزار تومان دریافت کرده اند.

سازمان هدفمندی یارانه ها در پاسخ اعلام کرد که مبالغ عقب مانده به دلیل بازپرداخت وام کرونا از سال 1398 بوده است و در واقع مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا 35 هزار تومان است که از حساب های این شرکت کسر شده است. دریافت کنندگان کمک هزینه از دو سال پیش.

یارانه مرداد 1401 چه زمانی پرداخت می شود؟
در خصوص زمان اعطای کمک بلاعوض مردادماه 1401، سازمان هدفمندی کمک های بلاعوض هنوز جزئیاتی را مشخص نکرده است، اما همانند تیرماه باید انتظار داشت که شروع واریز کمک های بلاعوض سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه 30 مرداد ماه باشد. پایان سپرده ها هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما احتمالا بین 24 تا 72 ساعت طول خواهد کشید.

این در حالی است که برخی رسانه ها نیز مدعی شدند در مرحله 138، زمان واریز یارانه ها تمدید نمی شود و در روزی خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید