پرداخت یارانه 2 میلیون و 800 هزار تومانی برای نگهداری از سالمندان

یوسف رضایی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در مراسم روز جهانی سالمند گفت: در حال حاضر 1800 سالمند در مراکز اقامتی شهر تهران نگهداری می شوند.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی در جوامع و حرکت جوامع از زندگی سنتی به سبک مدرن و صنعتی، شرایط زندگی سالمندان در خانواده ها دچار مشکل شده و تمایل خانواده ها به نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری افزایش یافته است.

رضایی با بیان اینکه طبق آمار 10 درصد جمعیت کشور را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می دهند، گفت: در حال حاضر 120 هزار نفر از سالمندان کشور تحت پوشش سازمان اجتماعی هستند و 4 هزار و 880 سالمند تحت پوشش 120 مددکاری اجتماعی هستند. مراکز نگهداری از سالمندان

معاون توانبخشی سازمان اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه سالمندی مرحله ای از زندگی انسان است و طبق استانداردهای جهانی به افراد بالای 60 سال اطلاق می شود، گفت: در این طبقه بندی جهانی افرادی که در گروه سنی 60 تا 75 سال را جوانان تشکیل می دهند. به افرادی که در رده سنی 76 تا 90 سال قرار دارند، میانسال و به افرادی که در گروه سنی 90 سال به بالا قرار دارند، سالمندان گفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه شیب سالمندی در کشور و جهان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: رشد شیب سالمندی در کشور ما 3 برابر میانگین جهانی است.

همه سازمان ها باید بر اساس نیازهای سالمندان برنامه ریزی کنند

حمیرا خزایی، رئیس دبیر شورای سالمندان استان تهران بر هماهنگی و برنامه ریزی همه اعضای شورای ملی سالمندان بر اساس نیازهایشان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سالمندان دغدغه ها و مشکلاتی دارند که لازم است نهادها برای رفع آنها گام بردارند، گفت: در حال حاضر تامین سالمندان یکی از مهمترین مسائل است و متاسفانه اکثر سالمندان کشور هستند. تحت پوشش بیمه نیست

خزاعی همچنین گفت: ایجاد فضای لازم برای توانمندسازی سالمندان برای حفظ استقلال فردی، کرامت و کرامت خود در خانواده و جامعه از اهداف دبیرخانه شورای سالمندان است.

وی بیان کرد: پیگیری تصویب سند برنامه راهبردی ملی سالمندان که از سال 1398 آغاز و در سال 1398 تدوین شد، یکی از فعالیت های مهم شورای سالمندان است و با تصویب این سند ، چارچوبی برای هدایت سیاست ها و برنامه ها در حوزه سالمندان وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید