والیبال ساحلی قهرمانی آسیا 1 شکست ایران استرالیا/فینال بدون ایرانی ها


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911905

تیم استرالیا یک به عنوان دومین فینالیست مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا 2022 معرفی شد که در دیدار نهایی به مصاف قطر یک خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، صبح امروز (جمعه 6 آبان ماه) مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا با برگزاری دیداری پیگیری شد.

در دومین دیدار این مرحله تیم ملی ایران (عبدالحمد میرزاعلی – آرش وکیلی) به مصاف استرالیا (کریستوفر مک کیو – پل برنت) رفت و با نتیجه 2 بر یک مغلوب این تیم شد.

ملی پوشان کشورمان در ست اول این دیدار 21 بر 16 پیروز شدند اما در ست های دوم و سوم 21 بر 18 و 15 بر 11 شکست خوردند و وارد دیدار رده بندی شدند.

آرش وکیلی در این مسابقه بسیار خوب سرویس داد و در اکثر مواقع کریستوفر مک کیو پرافتخارترین بازیکن آسیا که تاکنون پنج عنوان قهرمانی در قاره کهن را به دست آورده است سرویس های خود را هدف قرار داد و حرکت کرلینگ سرویس این بازیکن یادآور شد. از توانایی آرش کمانگیر.

وکیلی نیز با پاس بسیار خوب حامد میرزاعلی امتیازات زیادی را مقابل نماینده اول کانگوروها کسب کرد اما در نهایت ایرانی ها با وجود تلاش زیاد نتوانستند در این دیدار پیروز شوند.

استرالیا 1 که در اولین بازی خود در این رقابت ها مغلوب ژاپن شد، در راه صعود به فینال چهار برد متوالی به دست آورد و تیم اندونزی در مرحله گروهی 1، قطر 3 در مرحله یک هشتم نهایی، قزاقستان 3 در مرحله یک چهارم نهایی به پیروزی رسید. و ایران در مرحله نیمه نهایی یکی را شکست داد.

تیم استرالیا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها است و در صورت شکست قطر در فینال، برای سومین بار متوالی عنوان قاره کهن را از آن خود می کند.

در دیگر دیدار این مرحله تیم قطر 1 (شریف یونس – احمد تیجان) موفق شد تیم چین 3 (ژائو زینگ لی – تائو شو) را شکست دهد و به دیدار فینال راه یابد.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا که از روز دوشنبه 3 آبان ماه در ورزشگاه سورو بندرعباس آغاز شده بود، امشب (جمعه 6 آبان) با معرفی تیم های اول و سوم به کار خود پایان می دهد.

برنامه مرحله نهایی این مسابقات به شرح زیر است:

15:00، طبقه بندی

چین سه (جائو شین لی – تائو شو) – ایران یک (عبدالحمد میرزاعلی – آرش وکیلی)

16:00 فینال

قطر 1 (شریف یونس – احمد تیجان) – استرالیا 1 (کریستوفر مک کیو – پل برنت)

دیدگاهتان را بنویسید