واکنش تندی فرماندار دنا به عدم رسیدگی بانک ها به آسیب دیدگان زلزله سی سخت


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876823

فرماندار شهرستان دنا به عدم اجرای مصوبه تعویق وام بانکی واکنش نشان داد و گفت: از بانک هایی که نسبت به تعویق این وام اقدام نکرده اند شکایت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، بیش از یک سال از وقوع زلزله 5 و 6 ریشتری در شهرستان دنا می گذرد و یک سال بعد همراه با خدمات رسانی فراوان در حوزه ساخت و ساز مسکن، کمک به معیشت زلزله زدگان و همچنین حضور نیروهای مختلف از جمله سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه های خدمات رسان برای تسکین آلام آنان، اما گلایه هایی نیز از مشکلات وجود دارد.

یکی از مواردی که به عنوان درخواست زلزله زدگان شهر سی سخت در سال گذشته مطرح شد، تعویق وام بانکی است تا شهروندان بتوانند در زمان مناسب پرداخت کنند.

در شرایطی که قانون تعویق وام بانکی در نقاط مختلف کشور از جمله کرمانشاه بیش از 3 سال به تعویق افتاد اما این قانون در زلزله شهر سی سخت و گلایه شهروندان از عدم وجود انطباق همچنان قوی است.

امروزه شهروندان دنا تسهیلات مربوط به زلزله و همچنین تسهیلات تکمیلی برای ساخت واحدهای مسکونی دریافت می کنند که بازپرداخت این تسهیلات همراه با وام های سال های گذشته می تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند، بنابراین نیاز به استفاده از وام های بانکی برای زلزله زدگان است. اهمیت بیشتری پیدا کند. به آرامی

فرماندار دنا در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: تنها 3 بانک کشاورزی، اجتماعی و مسکن برای اجرای مصوبه تعویق با ما همکاری می کنند.

درهشان زاده با بیان اینکه به دلیل عدم همکاری با سایر بانک ها نیازمند برخورد قانونی هستیم، گفت: از بانک هایی که نسبت به مصوبه تعویق اقدام نکرده اند شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: خیلی ها به استانداری مراجعه می کنند و مردم خواهان شناسایی و تعیین تکلیف این موضوع هستند اما عدم همکاری بانک ها باعث نگرانی مردم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصوبه تعویق در شورای امنیت رعایت شده است و بانک ها باید در این زمینه اقدام کنند، ادامه داد: با برگزاری جلسه شکایتی مبنی بر کوتاهی بانک ها در موضوع تعویق خواهیم داشت. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید