واکنش تند باشگاه استقلال به اظهارات کارشناس حقوقی فوتبال/ نصیرزاده حتی یک ساعت هم آموزش حقوقی ندارد!

ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794090

معاون بین الملل استقلال به اظهارات هوشنگ نصیرزاده به صراحت پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال ؛ در پی اظهارات هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی و کارشناس حقوقی فوتبال در برنامه عالی فوتبال، حامد افضلی معاون امور بین الملل باشگاه استقلال به تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد. تیم گلگهر گابن

افضلی در ابتدا گفت: اگرچه دعوت از یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی از ابتدا اشتباه به نظر می رسید، اما آقای نصیرزاده مجبور شد به عنوان نماینده باشگاه گل گهر، پرسپولیس، کمیته بین المللی و نماینده گابن در این برنامه شرکت کند. و به گفته خودش 13 تیم دیگر متاسفانه با پوشش کارشناسی و ادعای بی طرفی در فوتبال حضور دارد و در نهایت مشخص شد که بی طرف نیست.

قائم مقام استقلال گفت: ابتدا قول داد در این برنامه درباره جایگاه هیات مدیره سازمان لیگ و هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی اظهار نظر نکند اما در حین بحث، تناقض آن ثابت شد. مثلاً در جایی از بحث می گفت: «با بازیکنی که از زمین آوردند شما را زدند.» آیا نباید بپرسیم که چرا یکی از اعضای هیئت مدیره لیگ از این کلمات استفاده می کند؟ آقای نصیرزاده و البته مجری برنامه مدام بر کلمه صداقت تاکید می کردند و می گفتند که سه – حذف بازی ها به سلامت مسابقات لطمه می زند در حالی که صداقت در قانون فوتبال به معنای وحدت نیست، این کلمه در قانون فوتبال به معنای حفاظت است. سلامت فوتبال عدم حفظ یکپارچگی

وی در ادامه گفت: در واقع اظهارات آقای نصیرزاده مبنی بر اینکه این سه لطمه ای به صحت مسابقه وارد نمی کنند بر اساس ترجمه اشتباه است. نکته جالب اینکه به جز نماینده باشگاه استقلال، سایر مهمانان برنامه اصرار به ترجمه اشتباه داشتند. در فرهنگ لغت تخصصی حقوق ورزش، صداقت به معنای حفظ سلامت مسابقات است و هرگز به عنوان یکپارچگی ذکر نشده است. اسد مقدم که در حال حاضر ریاست کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را برعهده دارد به عنوان مسئول حفظ سلامت AFC و فیفا منصوب شد. در واقع او مسئول مبارزه با فساد و تبانی است و هیچکس او را مسئول حفظ وحدت نمی داند.

افضلی همچنین گفت: در ایتالیا در ابتدای فصل گذشته دو بازی رم به سه بازی کاهش یافت – هیچ یک به دلیل استفاده از بازیکن غیرقانونی (یکی در لیگ و یکی در جام حذفی). چهار ماه پیش وولفسبورگ جام حذفی را نیز به دلیل تعویض اضافی از دست داد. در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 دو دیدار تیم ملی بولیوی مقابل پرو و ​​شیلی به دلیل استفاده از بازیکن غیرقانونی لغو شد. در سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و مقدماتی جام جهانی، هیچکس به یکپارچگی مسابقه فکر نکرد؟

وی همچنین اذعان داشت: البته آقای هوشنگ نصیرزاده معتقد بود که مسابقات سه تا صفر در دنیا منسوخ شده است و با استفاده از ادبیات ناپسند گفت: سه بازی تخریب متعلق به شهرها است. در این شکایت آمده است که بازی های ملی درست بوده و می گوید تا زمانی که در تصمیم کمیته انضباطی و عبارت «شک در چهار بازی ملی» از سوی باشگاه استقلال تردیدی وجود نداشته باشد، داور نمی تواند با تردید رأی دهد. آنچه کمیته انضباطی در ابتدای جمله استفاده می کند.

معاون بین الملل باشگاه استقلال گفت: در واقع به نظر می رسد فقط آقای نصیرزاده در این مورد تردید دارد. یعنی بدیهی ترین نکته پرونده را که ادعای نادرست باگاناما است، با وجود تاکید مکرر قطعی نمی داند. اما چگونه می توان فرض کرد که یک کارشناس آگاه برنامه دهه 90، نویسنده اساسنامه غیرمصوب فدراسیون فوتبال و فردی که سال ها بدون یک ساعت آموزش حقوقی کارشناس حقوقی بوده است، می تواند. حفظ بی طرفی در یک برنامه تلویزیونی؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید