واکنش جنجالی داور به واکنش عجیب یحیی؟

واکنش جنجالی داور به واکنش عجیب یحیی؟

مهدی سیدعلی در خصوص صحبت های خداحافظی خود توسط داور فوتبال گفت: بر اساس قوانین جاری در فوتبال کشورمان، داوران تا سن 45 سالگی می توانند قضاوت کنند. من الان 43 ساله هستم. مصمم هستم تا پایان 45 سال بتوانم قضاوت کنم. علاوه بر این سن داوری در فیفا لغو شده است. در قوانین جاری در فدراسیون و فوتبال ما، داوران تا 45 سال حق قضاوت دارند.

وی افزود: من داور بین المللی نیستم بلکه داور ملی هستم و باید در دیدارهای خانگی قضاوت کنم.

داور فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که هر یک از داوران یا اعضای داور دربی در دربی شرکت کرده اند، بازی برابر بوده است، گفت: من فقط یک بازی دربی را به عنوان داور قضاوت کردم. دربی اخیر بود. البته شرایط مسابقه به گونه ای بود که بازی با تساوی به پایان رسید. قاعدتا داوران در شرایط بازی خیلی تاثیرگذار نیستند و خوشبختانه طبق نظر کارشناسان و کمیسیون داوران تصمیمات ما در بازی دربی تاثیری در نتیجه نداشت.

سیدعلی درباره رفتار پرسپولیسی ها با او پس از واکنش گل محمدی در دربی 98 پایتخت تصریح کرد: به هر حال هواداران فوتبال قوانین فوتبال را رعایت می کنند و اطلاعات آنها به روز است. آنها مسابقات دیگران را تماشا می کنند، می توانند سطح داوری را تشخیص دهند. خوشبختانه هواداران ما بدون توجه به رنگ، قوانین داوری را می دانند. از این لحاظ لطف و محبت ایشان شامل حال من شد و اصل ماجرا میدان است. فقط می توانم بگویم که هر وقت به عنوان داور در زمین حضور داشتم تمام تلاشم این بود که درستش کنم.

وی در خصوص نظر رسانه ها مبنی بر اختلافش با فرهاد مجیدی گفت: به هیچ وجه. ما با عوامل تیم ها به خصوص با مربیان و بازیکنان تیم ها نظری نداریم. متاسفانه در فوتبال ما عوامل فنی و باشگاه ها قبل از باشگاه در نظر گرفته می شود. ما (داوران و اعضای تیم) در نهایت تیمی هستیم که با هم کار می کنیم تا مردم از فوتبال لذت ببرند.

داور فوتبال ایران در خصوص دستمزد داوران فوتبال گفت: سال گذشته حقوق داوران لیگ برتر حدود 400 درصد افزایش یافت و برای هفته بیستم پرداختی انجام شد. اما این مبلغ هنوز در دست داوران فوتبال نیست. فکر می کنم هنوز به حق خود نرسیده اند، امیدوارم ادامه برنامه های فدراسیون به گونه ای پیش برود که داوران در هر سنی و حتی داوران زن ارزش زحمات خود را بگیرند. به ویژه در زمینه مسائل مالی. البته محور اصلی مطالبات داوران رعایت شأن و منزلت اجتماعی آنهاست و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید