واکنش رسانه های داخلی ایران به همه پرسی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808350

22 مارس باخمن در این سال بازتاب قابل توجهی در رسانه های محلی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ راهپیمایی 22 بخمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره هم برای کشور و هم برای سایر کشورها به ویژه دشمنان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به نظر می رسد یک رفراندوم است.

دشمن از چند جهت امیدوار بود که این بار پس از 43 سال ناکامی در دیدن راهپیمایی های باخمن 22 در ایران، سرانجام در روز مبارزات، خیابان های ایران را خالی ببیند. بیماری تاج و تخت، مشکلات اقتصادی بی سابقه و بدی آب و هوا، چیزهایی بود که دشمنان انقلاب به آن امیدوار بودند، اما مثل همیشه، این بار هم محاسبات دشمن اشتباه بود و ملت ایران بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری کردند. از حضرت امام – رحمه الله – جلال و عزت آفریدند.

این موکب در رسانه های داخلی و خارجی مورد بازتاب قرار گرفت و هیچ یک از رسانه ها نتوانستند این شهرت را نادیده بگیرند.


491532e8 9b2d 43c8 8bd4 38d587dddb64 خبر خاکستری


* رسانه ملی از پخش زنده تا اولویت بندی روستاها

رسانه ملی که از ابتدای صبح این مراسم را با پخش زنده از شهرهای مختلف کشور پوشش می داد، در اولین بخش خبری شبکه یک، پوشش های متفاوتی از این مراسم را به نمایش گذاشت که خواه ناخواه به تغییر مدیر صدا و سیما مربوط می شود.

در حالی که هر ساله در بخش اخبار از ساعت 14 ابتدا برنامه ابتدا موکب پایتخت را نشان می دهد و سپس حرکت مردم در مراکز استان ها را به تصویر می کشد و سپس راهپیمایی برخی شهرستان های دیگر را پخش می کند. و جالبتر اینکه پخش راهپیمایی روستایی به تفصیل پخش شد و زمان برنامه ریزی زیادی را گرفت.

حضور روستائیان با تراکتور، کامیون و اسب در راهپیمایی موتوری برخی روستاها، راهپیمایی برخی روستائیان در زیر بارش برف و موارد مشابه دیگر جلوه های جالبی به پخش این راهپیمایی در روستاهای ایران داد.

یکی دیگر از تفاوت های اپراتور تلویزیون در این زمینه کاهش برخی استانداردهای فنی آن برای نمایش راهپیمایی ها و پخش فیلم های راهپیمایی بود که با تلفن همراه و حتی غیرحرفه ای فیلمبرداری شده است.


996ec7b7 888a 467e a565 e554eac06630 خبر خاکستری


* شهرت حضور، تیتر اول رسانه های مکتوب روز شنبه

اکثر روزنامه ها و رسانه های مکتوب کشور در اولین چاپ خود پس از بیست و دوم بخمن، تیترهای خود را به راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اختصاص دادند و عظمت انقلاب نوین ایران را با تصاویر بزرگی از افراد و عناصری مانند به نمایش گذاشتند. میدان آزادی در تهران دنیا را نقاشی کردند.

این عناوین به سخنان رئیس جمهور در میان معترضان، از جمله «من هیچ وقت به وین و نیویورک امید ندارم»، «بیرون شدن از دست مردم خروج از انقلاب است» و «نگاه به غرب کشور نامتوازن است» را پوشش می داد. به روزنامه ها

«لبخند ایران در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب» در روزنامه اسکناس، «تولد دیگر چهل و سوم» در روزنامه اقتصاد آینده، «روز مردم» در روزنامه ایران، «عهد چهل و سوم» در روزنامه جهانگردی، عهد. مردم در میدان در روزنامه حمایت رژه غرور در روزنامه خبر و پنج نسل زیر یک پرچم در روزنامه کیهان نیز خلاقانه ترین عناوین مورد استفاده در رسانه های مکتوب بودند.

البته نمی توان از کوتاهی برخی روزنامه ها از جمله روزنامه های اقتصادی، ورزشی و اصلاحات در پوشش خبری این راهپیمایی بزرگ چشم پوشی کرد و این در حالی است که 6500 عکاس، فیلمبردار و خبرنگار از سراسر جهان با پوشش خبری راهپیمایی مواجه شدند.

ممکن است عده ای بپرسند که چرا روزنامه های اقتصادی و ورزشی مجبور شدند به 22 مارس باخمن بپردازند، در حالی که 22 مارس باخمن یک سوال سیاسی اجتماعی است که باید به آن پاسخ داده شود. او این ورزش را تحت تأثیر قرار داد و متحول کرد. ثانیاً، این یک رویداد رایج و گسترده است و نه فقط یک حرکت سیاسی، مثلاً یک حزب خاص، که نه یک اتفاق رایج بود و نه توافق مفیدی.


1ddaf143 773e 40b2 9c03 5db8f6e2a93b خبر خاکستری


* باخمن 22 مارس در دنیای رسانه های آنلاین

رسانه های آنلاین که امروزه در تعداد کاربران اینترنت در ایران فعال هستند و از نظر حجم اخبار، سرعت و پوشش رسانه های دیگر حرف اول را زده اند، اغلب در بیست و دومین باخمن راهپیمایی کردند.

فعالیت خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری تحلیلی از یک سو، فعالیت صفحات فضای مجازی از سوی دیگر و فعالیت کاربران فضای مجازی حول محور هشتگ‌ها از ابتدایی‌ترین و جاری‌ترین تحرکات رسانه‌ای حول و حوش 31 اسفند بود. ترند هشتگ #بهمن_تماشایی در جهان و هشتگ #بهمن_تماشایی و #مردم_انقلابی در توییتر فارسی شاید یکی از مهمترین اتفاقات بود.

پوشش موکب های مردمی در روستاها که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار نگرفته، در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته و هزاران بار بازنشر شده است.

رسانه های آنلاین رسمی یا غیررسمی از همان لحظات ابتدایی راهپیمایی در تمامی تریبون ها شروع به انتشار تصاویری از این حماسه بزرگ مردم ایران کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید