واکنش ستاره پرسپولیس به تصمیم عجیبش

واکنش ستاره پرسپولیس به تصمیم عجیبش

محمدرضا خانزاده بازیکن سابق پرسپولیس و تراکتورسازی که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز در کارنامه دارد، در این فصل به تیم باشوندرا کینگز بنگلادش پیوست تا تجربه جدیدی در فوتبال خود کسب کند.

خانزاده در گفتگویی از شرایط خود در بنگلادش، حضور در تیم باشوندرا کینگز و تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی فوتبال 2022 قطر صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

حضور شما در لیگ بنگلادش غافلگیرکننده بود. در مورد تصمیم خود برای رفتن به این کشور و بازی در لیگی ناآشنا صحبت کنید.

مسابقات لیگ بنگلادش از هفته آینده شروع می شود اما صادقانه بگویم فکر نمی کردم این لیگ چنین شرایط حرفه ای داشته باشد. خردادماه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنیم و در صورت پیروزی در این بازی در مهم ترین تورنمنت آسیا شرکت می کنیم و حتی در صورت عدم پیروزی به جام ملت های آسیا می رویم. تیم باشوندرا کینگز در سه فصل اخیر لیگ بنگلادش به مقام قهرمانی رسیده و بازیکنان حرفه ای و گران قیمتی را به خدمت گرفته است. 12 ملی پوش در تیم ما حضور دارند و خدا را شکر همه چیز خوب است.

چرا لیگ بنگلادش را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کردید؟

راستش از مافیای حاکم در فوتبال ایران خسته شده ام. متاسفانه باند مافیایی همیشه در فوتبال ایران حضور دارند و در برخی رسانه ها نفوذ کردند. این وضعیت واقعاً من را آزار داد و تصمیم گرفتم به لیگی بروم که بتوانم آرامش داشته باشم. از طرفی با افزایش قیمت ارز درآمد خوبی از حضور در این تیم به دست می آورم که این هم انگیزه مهمی برای من است.

لیگ بنگلادش برای ما ایرانی ها لیگ آشنا نیست. لیگ این کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

من چیز زیادی در مورد لیگ بنگلادش نمی دانم اما آنچه در تیم ما می بینم باید بگویم ما بسیار حرفه ای هستیم اگرچه شرایط سایر تیم ها را نمی دانم. کار کردن در اینجا بسیار آسان است زیرا تیم ما به برد عادت کرده است. حالا مدیران این باشگاه به دنبال حضور قدرتمند در آسیا هستند. به نظر من این تیم تا چند سال دیگر حتی از بوریرام تایلند هم بهتر خواهد شد.

همانطور که گفتید تیم جدید شما سه سال پیاپی قهرمان شد و انگار پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان ایران شد!

دقیقا همینطور است و این تیم مثل پرسپولیس خودمان است که به قهرمانی عادت کرده است. این باشگاه تنها پنج سال است که تاسیس شده اما در این مدت سه قهرمانی متوالی را کسب کرده و مدیران این باشگاه به دنبال درخشش در آسیا هستند.

آیا از شرایطی که در بنگلادش دارید راضی هستید؟

من باید خوشحال باشم، زیرا اینجا همه چیز در بهترین شرایط است. شرایط خیلی خوبی دارم و حتی یک راننده هم برایم گذاشتند تا همه چیز در بهترین حالت باشد. من با زندگی اینجا کنار آمده ام و خوشبختانه همه چیز اینجا در بهترین شرایط است.

با شرایطی که در لیگ بنگلادش دارید، لیگ ایران را دنبال می کنید؟

بله، قطعا لیگ ایران را دنبال خواهم کرد. پرسپولیس مثل همیشه با قدرت شروع کرد و امیدوارم امسال قهرمان شود. چیزی که در مورد پرسپولیس باید بگویم این است که این تیم به گلزنی کم عادت کرده است و این مشکل می تواند به پرسپولیس در راه قهرمانی کمک کند. به نظر من خرید علیرضا بیرانوند بهترین خرید پرسپولیس بود چون او برای تیم بسیار مفید است. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید گل های کمتری بزند و یکی از دلایلی که پارسال از پرسپولیس قهرمان شد دقیقا همین گل ها بود.

کی روش به تیم ملی بازگشت و همه به یاد داریم که شما یکی از بازیکنان مورد علاقه او بودید و در 2 جام جهانی حضور داشتید. نظرت درباره حضور مجدد کی روش در تیم ملی چیست؟

خدا را شکر که کی روش به تیم ملی بازگشته و تیم ملی با حضور او شخصیت بالایی پیدا کرده است. متأسفانه در چند سال اخیر و به دلیل تصمیمات اشتباهی که گرفته شد، وضعیت تیم ملی بدتر شده است، اما خوشحالم که کی روش به ایران بازگشته و می دانم چه فکر بزرگی در سر دارد. خوشبختانه همه بازیکنان در راه جام جهانی آماده و سالم هستند و امیدوارم بتوانیم برای اولین بار در تاریخ از گروه خود صعود کنیم. در جام جهانی 2018 بیشترین امتیاز تاریخ را گرفتیم و در جام جهانی 2014 آنقدر خوب بودیم که همه راضی بودند اما این بار شرایط فرق می کند و امیدوارم بتوانیم به مرحله بعد برویم. نکته این است که به کادر فنی و بازیکنان فشار نیاوریم چرا که جام جهانی «خانه خاله» نیست. بهترین های دنیا به جام جهانی می آیند و نباید فشار زیادی به تیم ملی برای پیشرفت وارد شود.

فکر می کنی بتوانی در آینده دوباره به تیم ملی برگردی و شاگرد کی روش شوی؟

در این مدت هیچ تماسی با کی روش نداشتم، اما برای او آرزوی موفقیت می کنم زیرا او مربی بزرگی است. اینجا افرادی مثل علی دایی، جواد نکونام، علیرضا منصوریان و… را داریم که در خارج از ایران اعتبار زیادی دارند. کی روش نیز یک مربی مشهور در جهان است که از شهرت بالایی برخوردار است. متأسفانه سال گذشته شرایط بسیار بدی داشتم و حضورم در دروازه سیرجان بدترین انتخاب فوتبالی ام بود که باعث اذیت و سردرگمی من شد. از اینکه گلگهار سیرجان را انتخاب کردم و شرکت کردم پشیمانم و این انتخاب بد باعث شد روزهای خوبی نداشته باشم اما حالا که به بنگلادش آمدم شرایط خوبی دارم که باعث شد فقط به فوتبال و آینده ام فکر کنم.

در گلگهر چه مسائلی ذهن شما را به خود مشغول کرد؟

متأسفانه مافیا آنقدر در فوتبال ما نفوذ کرده است که با بازیکن مانند یک نوکر رفتار می کنند. من کسی نبودم که بخواهم اینطور کار کنم و ترجیح دادم از آن فضا دور باشم. این ماجرا به قدری ریشه دوانده است که حتی در برخی رسانه ها نفوذ زیادی دارند. چند مصاحبه درباره این وضعیت انجام دادم اما چون حقیقت را گفتم و خیلی ها خوششان نیامد، حرف مرا منتشر نکردند! ای کاش دستگاه های نظارتی بیشتر بر کار این افراد نظارت می کردند تا مشکلات زیادی پیش نیاید. البته من از کسانی نیستم که بابت این داستان ها به کسی باج بدهم، اما باز هم می گویم بزرگ ترین اشتباهم رفتن به گل گهر سیرجان بود.

دیدگاهتان را بنویسید