واکنش سرمربی پرسپولیس به شادی عجیب نکونام

واکنش سرمربی پرسپولیس به شادی عجیب نکونام

صد و دومین دربی تهران با موانع زیادی روبرو بوده و به نظر می رسد این موانع فعلا ادامه داشته باشد. حتی قبل از بازی هم به نظر می رسید که این بازی مزیت های زیادی دارد، اما شاید هیچکس انتظار نداشت که در لحظه این همه نظر، شکایت و بحث مطرح شود.

یکی از آن حواشی، شادی گل ویژه جواد نکونام پس از گل دیرهنگام استقلال بود که گفته می شد در واکنش به شادی گل افشین پروانی پس از گل پرسپولیس بود، اما سرمربی پرسپولیس از شادی سرمربی حریف بدش نمی آمد. و می گوید که هر کسی می تواند هر کاری انجام دهد. او دوست دارد گل های شاد درست کند.

داربی حواشی زیادی داشت. مهم ترین اتفاق شادی گل جواد نکونام بود که بعد از گل استقلال به روی نیمکت آمد و این خوشحالی با اعتراض هواداران پرسپولیس مواجه شد.
هر کس مختار است که هر طور که می‌خواهد خوشحال باشد و این به خود شخص بستگی دارد که در مورد آن تصمیم بگیرد. مهم نیست.

اما گفته شد این گل شادی در پاسخ به گل شادی تو بود و نکونام هم همین حرکت را تکرار کرد.
نه، خوشحالی من برای هوادارانمان بود و بی احترامی نبود. من از خوشحالی حریف بدم نمی آید. گلزنی در دربی خوشحالی است. برای من دربی بسیار مهم و حساس است، چه زمانی که بازی می کردم و چه الان که در کنار تیم هستم. خوشحالی من برای هوادارانمان بود، اما هرکسی می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد خوشحال باشد و ما مخالفی با این موضوع نداریم.

اما از روی نیمکت تیم حریف حتی ماساژورشان هم از نیمکت شما لذت عجیبی گرفت که عکس های آن موجود است.
همانطور که گفتم، هرکسی می تواند شادی خود را هر طور که می خواهد نشان دهد و من مخالفتی با آن ندارم.

داوری و صحنه های مشکوک چطور؟
فقط می خواهم بگویم اگر VAR می خواست به داور کمک کند باید در این صحنه در دقیقه 60 به کمک او می آمدند و بازیکن حریف اخراج می شد.

در مورد داور VAR عراقی بحث های زیادی وجود دارد. آقای یحیی هم به آن داور عراقی اعتراض کرد که به فنادی فر اطلاع نداده که در آن صحنه اشتباه شده است.
به نظر من او با یک تصمیم اشتباه مجوزش را زیر سوال برد در حالی که خود داور کاملاً به صحنه نزدیک بود. تیم VAR با تصمیم اشتباه خود عملکرد خود و داور این دیدار را زیر سوال برد. درخواست من این است که این خطا را به AFC و کمیته فیفا گزارش و ارسال کنید. فکر می کنم یک قاضی خارجی برای کمک آوردیم. عجیب است که کمک داور ویدیویی نمی خواست این صحنه را ببیند و اگر حریف در دقیقه 60 10 بازیکن داشت، فکر نمی کنم این اتفاقات در پایان مسابقه رخ می داد. در هر صورت VAR آمد تا به داور کمک کند و تصمیم اشتباهی نگیرد. بنابراین VAR قبل از کمک به داور به تیم حریف کمک کرد زیرا بازیکن آنها در دقیقه 60 اخراج نشد و در واقع ما آسیب دیدیم.

استقلالی ها می گویند در این دیدار بهتر از پرسپولیس بودند. شما چی فکر میکنید؟
در مورد مسائل فنی باید کادر فنی صحبت کند اما اگر در دقیقه 60 بود تظاهر به برتری وجود نداشت.

درگیری بین نیمکت های دو تیم و صحبت های زیادی با داور چهارم رخ داد.
فقط این را بگویم که فکر نمی کنم نیمکت نشین ما به نیمکت و یا نیمکت حریف بی احترامی کرده باشد. اگر اختلافی پیش می آمد دنبال حق خود می رفتیم. نقطه اوج صحنه 60 دقیقه بود و چرا آن را ندیدند؟ داور رفت، نگاه کرد و اگر نبود بازی ادامه پیدا می کرد. چنین صحنه ای باید بررسی می شد. با توجه به کارت زرد این بازیکن، چرا داور دعوت نشد؟

حواشی زیادی روی سکوها وجود داشت؟
همیشه چنین صحنه هایی وجود دارد، اما ما هیچ وقت مشکلاتی را که در ضربات کرنر و پرتاب بطری ها پیش آمد تایید نمی کنیم و امیدوارم این مشکل تمام شود زیرا وقتی تیم ها وارد رختکن می شوند و زمانی که کرنر می زنند اصلا خوشایند نیست.

پس از پایان بازی ویدیویی از خداداد افشاریان منتشر شد که در فضای مجازی منتشر شد.
من مشکلی نمیبینم آقای افشاریان باید در این مرحله به عنوان مسئول کمیسیون داوری و عضوی از هیات رئیسه فدراسیون رفتار مسئولانه تری از خود نشان می داد.

در کل فکر نمی کنید مودنیفر حتی با کمک VAR هم نمی تواند این مسابقه را کنترل کند؟ او حتی خطای محرز بلانکو روی دانیال اسماعیلی فر را ندید.
من در این مورد حرفی ندارم. امیدوارم در مسابقات بعدی بهتر قضاوت کند.

البته آقای افشاریان گفت فنادی فر بهترین قضاوت را در آن مسابقه داشت.
خب هرکس مجموعه خودش را تعریف می کند. مشکل بزرگ داوری این دیدار صحنه دقیقه 60 بود که داور باید بازیکن حریف را اخراج می کرد.