واکنش ضرگامی به طرح اخیر مجلس برای آثار تاریخی چه بود؟


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838137

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی با توجه به اشراف علمی و تخصصی باید در نشست های تخصصی نظرات خود را ارائه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین شناسنامه بین المللی خودروی تاریخی ایران (ID card fiva) در جمع خبرنگاران درباره طرح اخیر مجلس برای آثار تاریخی گفت: متاسفانه اطلاعی از تهیه این طرح ندارم. از طریق رسانه ها در جریان این مشکل قرار گرفت.

وی افزود: اگر در حوزه میراث به ویژه بررسی آثار تاریخی خلاء قانونی وجود داشته باشد، وزارت میراث فرهنگی به عنوان یک اشراف علمی و تخصصی باید در جلسات تخصصی و کمیته های مربوطه نظرات خود را ارائه کند.

ضرغامی بیان کرد: کل قانون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیش از 100 عضو در آخرین مرحله در شورای معاونین تصویب شد، در این قانون شاهد خلأهایی بودیم، این قانون در دو سال آینده در دستور کار دولت قرار می گیرد. هفته ها در صورت تسریع روند، به عنوان لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معمولا مردم حق حفاری دارند؟ وی گفت: آنچه در حال حاضر وجود دارد این است که هرگونه کاوش باید بر اساس تحقیقات و مطالعات قبلی در محدوده تعیین شده توسط کارشناسان رسمی میراث انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید